Er "VI" holdt op med at hilse??
Fra : Tiljevang-Nielsen

Dato : 09-08-03 16:26

Til rette vedkommende..

Jeg har nettop idag. kørt en Honda Dominator hjem fra Tyskland til Fakse
d.d. Og langt under
halvdelen af de motorcykellister jeg mødte på min vej, hilste!? Nuvel, det
er nok mindst 15 år
siden at jeg sidst kørte gade-mc, med der hilste vi s.. på hinanden!! Er det
bare mig? Eller er
det fordi jeg kører off-road?? Jeg ved godt de fleste på choppere (med STOR
risiko for, uden
at ville gøre det med vilje, at provokere dem der kører på nettop disse
vidunderlige maskiner)
ikke hilser, men der der sket noget siden sidst???

Dominator Ejer pr. d.d.
Lani, FAKSE

Fra : Pwh

Dato : 09-08-03 17:36

Tiljevang-Nielsen wrote:
> [...]
> disse vidunderlige maskiner)
> ikke hilser, men der der sket noget siden sidst???

Næ, jeg synes faktisk også at folk er blevet sløvere til at hilse på hinanden.
Det er sgu også den ungdom nu til dags :-@

/Jens Kwak KR-1

Fra : Ninja Rider

Dato : 10-08-03 15:56

Hejsa

Pwh wrote:
> Det er sgu også den ungdom nu til dags :-@

HVAD? Jeg hilser altid på alle MC'er. Dog må jeg sige at nogen gange kan
det være svært at se om det er en Knallert, da de køre lige så stærkt!

Mvh Emil
--
http://Kawasaki.ZX-6R.636.Ninja.dk
Scream if you wanna go faster....

Fra : John Nielsen

Dato : 09-08-03 19:03

Sæ'føli hilser vi på hinanden, uanset mærke og stand - selv med risiko for
at hilse på en 45'er indimellem...Men hellere en gang for meget end en for
lidt.

Mvh
John

VS 1400 - som holder moderjord i rotation!

Fra : Flemming Nyboe

Dato : 09-08-03 19:25

"John Nielsen" <johnruth@tdcadsl.dk> wrote in message
> Sæ'føli hilser vi på hinanden, uanset mærke og stand
Ja det er da det vi gør !

> - selv med risiko for
> at hilse på en 45'er indimellem...Men hellere en gang for meget end en for
> lidt.
Ja det er også sket her. Konen håner mig vildt hvis det sker imens hun
sidder bagpå :-/

--
VH
Flemming Nyboe

Fra : Armand

Dato : 09-08-03 22:20

John Nielsen <johnruth@tdcadsl.dk> skrev i en
> Sæ'føli hilser vi på hinanden, uanset mærke og stand - selv med risiko for
> at hilse på en 45'er indimellem...Men hellere en gang for meget end en for
> lidt.

Jup!
Sikket noget at hænge sig i :-|

Som skrevet står:
- "For den rene er alting rent"!

Som brugt i praksis:
- Hils selv på alle, og stol blot på at alle andre også hilser på dig, også
selvom du umiddelbart ikke opfatter det!

--
Armand.

Fra : Steen Gruby

Dato : 09-08-03 22:42

On Sat, 9 Aug 2003 23:20:08 +0200, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

Hej.

>Som brugt i praksis:
>- Hils selv på alle, og stol blot på at alle andre også hilser på dig, også
>selvom du umiddelbart ikke opfatter det!

Og så er det ikke engang løwn.
Jeg hilste på Snupper Jensen i går aftes på Fr. Sundsvej.
Jeg nåede at registrere hans forbløffelse, men han hilste da pænt
tilbage
Så - sure - vi hilser !

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Fra : Hekto

Dato : 09-08-03 22:46

In article <bh3oh8$q22$2@news.cybercity.dk>, Armand says...
> Sikket noget at hænge sig i :-|

Ja, uhada! Skal manføle sig snavset bagefter???? ;0)

> Som skrevet står:
> - "For den rene er alting rent"!

Hmmmm... personligt foretrækker jeg Ezekiels Bog 23.3 !!!!!

--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
http://dfm.nathue.dk/Hekto ... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 09-08-03 22:53

Hekto wrote:

> Hmmmm... personligt foretrækker jeg Ezekiels Bog 23.3 !!!!!

"De horede i Egypten; da de var unge, horede de. Der klemte man deres
bryster, tog dem på deres jomfrubryster."

Shit mand... Det kunne være man skulle tage til Egypten og dyrke nattelivet
dernede...

--
Tony
Fazer 1000

Fra : Hekto

Dato : 09-08-03 23:04

In article <bh3qgj$sfo$1@news.cybercity.dk>, Tony Lorentzen says...
> [...]
> bryster, tog dem på deres jomfrubryster."
>
> Shit mand... Det kunne være man skulle tage til Egypten og dyrke nattelivet

Læs dog videre, for det bliver bedre endnu!!! :

'Deres kød var som æsler, og de udøste deres gejle attrå over dem'

.... er det noget du gerne vil udsættes for??? ;0]

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 09-08-03 23:50

Hekto wrote:

> Læs dog videre, for det bliver bedre endnu!!! :
>
> 'Deres kød var som æsler, og de udøste deres gejle attrå over dem'
>
> ... er det noget du gerne vil udsættes for??? ;0]

Ja det er sgu stærke sager! Sjovt at det ikke lige er det, der bliver
udpenslet i børne-bibelen man får når man bliver døbt

--
Tony
LiterFazer

Fra : Hekto

Dato : 10-08-03 00:50

In article <bh3tqi$10mg$1@news.cybercity.dk>, Tony Lorentzen says...
> Ja det er sgu stærke sager! Sjovt at det ikke lige er det, der bliver
> udpenslet i børne-bibelen man får når man bliver døbt

Nej, Det gamle Testamente er ikke for sarte sjæle!

Hvad med Abraham's døtre, der bedrak ham med vin, og derefter
besvangrede sig med ham????? Omvendt incest!!!!???

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 11-08-03 15:24

Steen Gruby <steen.gruby@(at)gruby.dk> writes:

> Jeg hilste på Snupper Jensen i går aftes på Fr. Sundsvej.
> Jeg nåede at registrere hans forbløffelse, men han hilste da pænt
> tilbage

Jeg hilste også på en MC-betjent her for en måneds tid siden. Bare
sådan stille og roligt. Han var ved at falde af cyklen for at hilse på
mig. Det var faktisk lidt morsomt. Han må have været i godt humør

Jeg er i øvrigt lige kommet hjem fra min første MC-tur til
udlandet. Jeg var i Berlin. Jeg kørte derned i tirsdags, og lagde
mærke til at der stort set ikke var nogen tyskere der hilste igen, så
jeg antog at det gjorde man nok ikke i Tyskland. Da jeg så kørte hjem
i går, søndag, hilste de fleste faktisk. Er det sådan at de kun hilser
i weekenden, eller hvad?

Ud over det, så var jeg positivt overrasket over hvor hensynsfulde
tyskere er i trafikken sammenlignet med danskere.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Steen Gruby

Dato : 11-08-03 17:31

On Mon, 11 Aug 2003 16:24:11 +0200, Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc>
wrote:

Hej Jacob.

>Jeg hilste også på en MC-betjent her for en måneds tid siden. Bare
>sådan stille og roligt. Han var ved at falde af cyklen for at hilse på
>mig. Det var faktisk lidt morsomt. Han må have været i godt humør

Jeg tror faktisk de fleste af dem er i godt humør.
Hva' pokker - de er jo også en slags mennesker

> [...]
>jeg antog at det gjorde man nok ikke i Tyskland. Da jeg så kørte hjem
>i går, søndag, hilste de fleste faktisk. Er det sådan at de kun hilser

Der kan jo være mange årsager til at andre MC'ister ikke hilser.
Hvis de f.eks. ikke har set dig idet opmærksomheden er ved noget mere
væsentligt i trafikken, eller ved at manøvrere i en situation hvor man
ikke kan slippe roret.
Man bør kun hilse hvis det ikke generer kørslen.

>Ud over det, så var jeg positivt overrasket over hvor hensynsfulde
>tyskere er i trafikken sammenlignet med danskere.

Tyskerne er generelt mere afslappede i trafikken, men det har faktisk
været meget bedre.
For år tilbage var diciplinen på motorveje i top, hvis man overhalede
trak man omgående ind i højre bane igen efter overhalingen for at give
plads for andre - Sådan er det ikke helt i dag.
Der er gået Danmark i den - Der er altid nogen der parkerer i vanstre
bane.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 11-08-03 22:39

Steen Gruby <steen.gruby@(at)gruby.dk> writes:

> Der kan jo være mange årsager til at andre MC'ister ikke hilser.

Ja, det er jeg naturligvis med på. Jeg syntes blot at forskellen var
meget påfaldende. I tirsdags hilste jeg nok på 10 hvoraf der vist kun
var en enkelt der hilste tilbage.

I søndags var det nærmest omvendt. Her har jeg naturligvis kun taget
kørsel uden for motorvej med, da det somme tider kan være svært at
hilse så det kan ses når man kører på motorvej, og jeg alligevel ofte
overser motorcyklister i modgående retning fordi jeg har travlt med at
køre.

> Man bør kun hilse hvis det ikke generer kørslen.

Ja, selvfølgelig. Ofte kan et lille nik også fint gøre det, hvis man
ikke lige kan slippe styret.

> Tyskerne er generelt mere afslappede i trafikken, men det har faktisk
> været meget bedre.

På de trafikerede veje omkring Berlin synes jeg de var enormt flinke
til at give plads, hvis man lige havde ramt et forkert spor, og skulle
skifte bane lidt brat.

De var også enormt flinke til at overholde hastighedsbegrænsningen,
som på nogle motorveje var helt ned til 60 km/t på korte stykker. Der
var så til gengæld også enormt meget kontrol. Jeg så 4 fartkontroller
på de 5 dage jeg var dernede.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 12-08-03 06:32

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> wrote:

[snip]

> [...]
> som på nogle motorveje var helt ned til 60 km/t på korte stykker. Der
> var så til gengæld også enormt meget kontrol. Jeg så 4 fartkontroller

Det var helt sikkert derfor de kørte så pænt
Normalt ligger trafikken på de tyske autobahner 20-30km over skiltningen

--
Mfh - Arne Lorenzen - FZS 600
www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=183

Fra : Kim Olsen

Dato : 09-08-03 19:24

Nej heldigvis da, Jeg tror at alle jeg har mødt i dag har hilst incl. 2 MC
betjente.

Og selvom jeg bare kører scooter

Hilsen

Kim Olsen
Geely Boss JL150T-6

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 09-08-03 19:37

Nej!

Fra : J.A.Boss

Dato : 09-08-03 20:47

På motorvejen er det sjældent man hilser inkl. mig selv da jeg hellere vil
holde øje med dem der kører ud foran en i egen vejbane.
Men så vidt muligt hilser jeg da på alt og alle, og jeg har ikke oplevet at
folk har undladt at hilse selvom jeg kommer med motarden i offroad-trim.

Med venlig hilsen
Jimmi Boss
Husqvarna 610 SM

"Nej, det er ikke en symaskine....."

Fra : Peter Aagaard

Dato : 09-08-03 22:54

Tiljevang-Nielsen wrote:
> [...]
> Fakse d.d. Og langt under
> halvdelen af de motorcykellister jeg mødte på min vej, hilste!?

Næsten alle jeg møder hilser, men jeg ved ikke om det er blevet moderne at
"strømer-hilse" det er kun lige pegefingeren i forlængelse af styret, det er
næsten ikke til at se, men prøv at kigge efter, en del er begyndt på det.

> Dominator Ejer pr. d.d.

Jamen et stort tillykke med den så.

> Lani, FAKSE

Mvh. Peter
(Der er klar til Anderstorp i morgen tidlig)

Fra : Lars H. ilm

Dato : 10-08-03 02:13

Hilser også altid hvis jeg når det.
Og jeg er da også begyndt at bruge pegefingeren, men i samarbejde med et
respektfuldt nik,
kører jeg på en vej uden særligt mange biler, smider jeg dog hele lappen ud
motorvej, da hilser jeg kun nogen gange, man skal jo være over så gammel en
japaner, men altid et nik
og der er desværre smuttet en chopper lookalike eu scooter med på en hilsen
engang imellem,
det er jo hvad der kan ske, selvom damen også kan lide at håne mig for det

Lars
Honda CB650 fra1983
med små www.drageklub.dk streamere på kåben

Fra : Toft

Dato : 11-08-03 10:31

Yep, og det er ikke kun på gamle japanere. Hvis jeg er på motorvejen og
følger trafikken i ydersporet på BSA'en er det sgu udelukket at slippe
styret selv med een hånd så hvis i ikke ser min hilsen når jeg kommer
høvlende på den er det ikke ond vilje men et spørgsmål om at hænge på.

Fra : Allan

Dato : 10-08-03 10:54

> [...]
på nettop disse
> vidunderlige maskiner) ikke hilser, men der der sket noget siden sidst???

Ja! De fleste af os er holdt op med at hilse på offroadere, harley'er og så
naturligvis dem under 1000 cm..
Men ellers er alt ved det gamle

Mvh
Allan

Fra : Flemming Nyboe

Dato : 11-08-03 07:28

"Allan" <email@erfalsk.dk> wrote in message

> Ja! De fleste af os er holdt op med at hilse på offroadere, harley'er og

> naturligvis dem under 1000 cm..

Ja.
Man skulle jo nødig blive beskyldt for at være børnelokker i disse tider.

--
VH
Flemming Nyboe

Fra : Finn

Dato : 10-08-03 21:55

> Til rette vedkommende..
>
> Jeg har nettop idag. kørt en Honda Dominator hjem fra Tyskland til Fakse
> d.d. Og langt under

> Dominator Ejer pr. d.d.
> Lani, FAKSE
>
> Selvfølgelig hilser vi når vi kan, men der er
sommetider trafikale situationer hvor det kan
være lidt svært at koncentrere sig om mod-
kørende MC`ere.
Jeg kørte forøvrigt forbi 2-3 MC-ister i Lønstrup
i eftermiddag uden at få hilst - undskyld.
Mvh. Finn CB500

Fra : schlæger

Dato : 11-08-03 07:12

Tiljevang-Nielsen wrote:

> [...]

> vidunderlige maskiner)
> ikke hilser, men der der sket noget siden sidst???

Nu ved jeg ikke hvilken slags vej du kørte på, men på motorvej hilses der
i hvert fald ikke så meget som på alm. landevej.

Dels er afstanden mellem de to passerende MC'ere jo ret stor på en
motorvej, og dels er det jo også af og til en fordel at have fat med begge
hænder.

På landevej og det som er mindre, er det min oplevelse, at alle hilser, og
det skulle vi gerne fortsætte med. Det var en positiv oplevelse at køre 2½
uge på MC i Alperne og Dolomitterne her i sommer, og hilse på stort set
alt på 2 hjul (bortset fra scooterne).

Mvh Schlæger

Fra : HHN

Dato : 12-08-03 12:58

"schlæger" <schlaeger@mail.dk> wrote in message

STOR

Jeg har kørt mc siden jeg blev 18 for syv år siden, og jeg vil bare sige at
jeg hilser ALTID.
Jeg blev faktisk lært, uofficielt, at hilse på andre mc'ister da jeg tog
kortet, og det giver den ekstra
følelse af kammeratskab blandt folk der kører mc(kunne aldrig drømme om at
hilse på folk i biler)
Motorsagkyndige påpegede dog ved køreprøven at han helst så at begge hænder
på styret, men
at han selv var motorcyklist og gjorde det samme =).

mvh.
HHN