nye nøgler til mc og Givi topboks
Fra : Jacob Larsen

Dato : 08-08-03 16:57

Hvordan får jeg lavet nye nøgler til min mc? Ekspedienten hos Mister Minit
sagde det kunne de ikke gøre

Jeg regner med, at jeg skal have fat i en forhandler, men jeg har ikke
nøglenummeret til hovednøglen. Den er påtrykt EMGO (i plastiken) og har et
3-cifret nr indgraveret på metallet. Er det nøglenummeret? Der står ikke
Suzuki på den nogen steder.

Nøglen til benzindækslet (og sædet) er påtrykt Suzuki men har intet nr.
nogen steder.

Nøglen til min Givi topboks har et trecifret nr. Skal jeg have fat i
Givi-importøren eller noget?

Håber der er nogen der kan hjælpe. Jeg har aldrig tabt nogle nøgler, men
hvis det sker og jeg kun har et sæt, bliver det jo lidt et problem.
--
mvh. Jacob Larsen
Suzuki GS500E

Fra : Ukendt

Dato : 08-08-03 17:03

Hej Jakob,

Prøv evt. www.dani.dk, de kan som regel klare det.

mvh

Dannie

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 13-08-03 12:42

> Prøv evt. www.dani.dk, de kan som regel klare det.

Yep - de har også de tændingsnøgler som alm. nøglebarer ikke har. Og så
er de ikke engang dyrere.

Jeg testede dem sidst for få måneder siden da jeg havde knækket min
tændingsnøgle. Med lidt snilde fik jeg hevet stumpen ud og de kunne
slibe mig en ny der virkede uden problemer ...

Men med slidte nøgler kan der godt være lidt problemer med at få den god
nok i første forsøg.

/A

Fra : Per Emborg

Dato : 08-08-03 17:08

--
Per Emborg
x112kvik4u@dotcomprik.dk
"Jacob Larsen" <jacobl@FJERNDETTE.cs.auc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Håber der er nogen der kan hjælpe. Jeg har aldrig tabt nogle nøgler, men
> hvis det sker og jeg kun har et sæt, bliver det jo lidt et problem.

Jeg kan godt lave nøglen til MC en til dig , men ´til kufferten skal jeg
lige have et billede af den så kan jeg sikkert også lave den

Aller bedst er det vist du kommer til Skanderborg hvor jeg har forretning ,
men ellers så kan du få et nummer på nøglen så din lokale Låsesmed kan
hjælpe dig

Låsesmed
Per Emborg der er på vej ned til Danmarks Smukkeste Festival
mail@kvikkerten.dk

Fra : Jacob Larsen

Dato : 09-08-03 13:10

> [...]
> lokale Låsesmed kan hjælpe dig
>
> Låsesmed
> Per Emborg der er på vej ned til Danmarks Smukkeste Festival

Det er desværre en lidt lang tur for at få lavet 3 nøgler. Det lader til at
det bare er Mister Minit der ikke kan, så jeg vil se, om jeg kan finde en
forretning i Aalborg. Ellers springer jeg på cyklen til Skanderborg. Det er
jo derfor jeg har den.
Det er sgu godt at nogen kan, for ellers ville det blive ret dyrt

mvh Jacob Larsen

Fra : Birger Poulsen

Dato : 10-08-03 08:56

"Jacob Larsen" <jacobl@FJERNDETTE.cs.auc.dk> wrote in message

> [...]
er
> jo derfor jeg har den.
> Det er sgu godt at nogen kan, for ellers ville det blive ret dyrt

Til mine 3 Givi De Luxe kufferter købte jeg et sæt nye låse hos forhandleren
for godt 200,-
Så passer samme nøgle til alle kufferter.

Birger Poulsen

Fra : Jacob Larsen

Dato : 10-08-03 18:26

> Til mine 3 Givi De Luxe kufferter købte jeg et sæt nye låse hos
> forhandleren for godt 200,-
> Så passer samme nøgle til alle kufferter.

Hmmm ok så koster en enkelt lås vel heller ikke alverden. Sådan en kunne jeg
jo også købe, så jeg har pæne org. nøgler til boksen. Det er bare (desværre)
ikke nøgler til 3 tasker jeg mangler, men til mc'en, sædet/tanken og
givi-boksen. Jeg fik kun et sæt med, da jeg købte mc'en, så jeg skal gerne
have lavet nogle flere, inden jeg (måske) mister dette ene sæt.

Jeg er ellers glad for den boks og jeg ville gerne have to mere på, men jeg
har kun en monorack, så det er ikke helt muligt uden at købe stort ind. Når
man først har prøvet at få bare lidt mere bagageplads på en mc, bliver man
jo grådig. Med to tasker mere kunne jeg jo næsten lave menneskesmuling på
mc'en

mvh Jacob Larsen

Fra : Ole Baun

Dato : 10-08-03 22:35

"Jacob Larsen" skrev i en meddelelse news:bh5v2n$og5$1@sunsite.dk...

> Hmmm ok så koster en enkelt lås vel heller ikke alverden. Sådan en kunne
jeg
> jo også købe, så jeg har pæne org. nøgler til boksen.

For et par måneder siden, (eller 4), kostede 1 lås med nøgler, (2 stk.
vistnok), kr. 75,- til en Givi taske hos Motorgården (Svenstrup).

Ole Baun
Aalborg

Fra : Jacob Larsen

Dato : 11-08-03 14:47

> Hvordan får jeg lavet nye nøgler til min mc? Ekspedienten hos Mister
> Minit sagde det kunne de ikke gøre

Nu har jeg fået lavet et sæt i Aalborg. Det tog godt nok tre forsøg før
nøglen til tændingslåsen var god nok. Det betyder jo så også, at det ikke er
helt nemt at stikke af med mc'en, hvis den er så svær at lave

mvh Jacob Larsen

Fra : Ole Baun

Dato : 11-08-03 16:15

"Jacob Larsen" skrev i en meddelelse news:bh86kf$f2v$1@sunsite.dk...

> [...]
er
> helt nemt at stikke af med mc'en, hvis den er så svær at lave

Hvor i Aalborg ?
og hva´ kostede det ?

Min bror har p.t. kun én nøgle til tændingslåsen til hans GS500, og han
ville være lidt træt af det hvis det var nødvendigt at skifte
tændingslåsen; - men det er det jo så ikke

Ole Baun
Aalborg

Fra : Jacob Larsen

Dato : 11-08-03 17:02

> [...]
> han ville være lidt træt af det hvis det var nødvendigt at skifte
> tændingslåsen; - men det er det jo så ikke

Jeg fik det gjort i Vingårdsgade (ved Brugsen) lige overfor den kinesiske
resturant. Der er en lille forretning hvor de også laver sko. Jeg gav 195kr.
for de tre forskellige nøgler tilsammen. Det er vist hverken billigt eller
dyrt, men i hvert fald billigere end nye låse. Hvis din brors Suzukinøgle
også er lidt besværlig, kan han med fordel holde over i gyden ved
resturanten, så er der ikke så langt hen for at prøve nøglen

mvh Jacob Larsen - GS500E