En virkelig off-dag
Fra : Thor

Dato : 08-08-03 14:18

hej
for en 1½ times tid siden fik jeg stjålet min skoletaske, goretex jakke,
handsker, og KIWI hjelm udenfor biltema i aalborg. i skoletasken befandt sig
en lommeregner til en værdi af 1700 kr, som var udlånt af AUC.
jeg var gået fra det i 2 min. for at hente en pensel, og der var flere folk
omkring, så regnede sq ikke med der ville ske noget...nogle folk skulle
nakkeskydes for at kunne finde på den slags.
en rimelig dyr lektion i, at man altid skal forvente sig det værste af
folk...virkeligt sørgeligt!!
(regner ikke med forsikringen vil gå ind i det)

TB

Fra : Kim Olsen

Dato : 08-08-03 15:24

> (regner ikke med forsikringen vil gå ind i det)
>
> TB

Nej det er ikke sikkert, men jeg ville da prøve alligevel

Kim

Fra : Morten

Dato : 08-08-03 15:49

"Thor" <Thorbych23@hotmail.com> wrote in message

> (regner ikke med forsikringen vil gå ind i det)

Hvis man har råbt tyven an og hvis man anmelder det til politiet mener jeg
bestemt de dækker det, men kun de ting der er dine egne, lånte ting skal
vist nok erstattes af ejerens forsikring.

Fra : Kim Olsen

Dato : 08-08-03 15:55

> Hvis man har råbt tyven an og hvis man anmelder det til politiet mener jeg
> bestemt de dækker det, men kun de ting der er dine egne, lånte ting skal
> vist nok erstattes af ejerens forsikring.

Ja du er inde på noget af det rigtige.

Hvis der ikke er gjort anskrig (ja sådan hedder det) er der tale om simpelt
tyveri, mens der hvis man har opdaget det igangsværende tyveri, er tale om
ran.

I de fleste forsikringspolicer er der et dækningsskema hvor man kan se
hvilke typer indbo, der er dækket under hhv. simpel tyveri og ran.

Det er iøvrigt din indboforsikring du skal have fat i.

God fornøjelse

Hilsen

Kim

Fra : J.C.Kløve

Dato : 08-08-03 19:49

I tråden: 3f33a7ee$0$24631$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
Skrev Thor :
> [...]
> af folk...virkeligt sørgeligt!!
> (regner ikke med forsikringen vil gå ind i det)

IaKK - for en bet - og jeg havde min XJ stående samme sted i sidste
uge, med tanktaske, jakke, hjelm osv. - jeg var åbenbart heldig? :-?
Vor herre bevare os for noget lort at man ikke kan have sine ting i
frad - føler med dig

--
Dun@nt
XJ600 51J - der kan erhverves når sæsonnen er slut. . .

Fra : Tobias Møller Larsen

Dato : 08-08-03 23:36

"Thor" <Thorbych23@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> folk...virkeligt sørgeligt!!
> (regner ikke med forsikringen vil gå ind i det)

Der burde være dødsstraf for at stjæle MC sikkerhedsudstyr. Det er jo som at
pille ABS funktionen ud af bilerne, eller Airbags og seler.
Jeg plajer at sige til kærresten: "Vi kan da godt lade hjelmene ligge, ingen
er så lave at de stjæler en motorcyklist's sikkerhedsudstyr." Men det er de
så.

Tobias

Fra : Flemming Nyboe

Dato : 09-08-03 08:16

"Thor" <Thorbych23@hotmail.com> wrote in message

[snip]

> en rimelig dyr lektion i, at man altid skal forvente sig det værste af
> folk...virkeligt sørgeligt!!

Sørgeligt, ja.
Men lad være med altid at forvente det værste at folk.
Det er i længden en endnu dårligere oplevelse end at få stjålet sit
mc-udstyr.

--
VH
Flemming Nyboe

Fra : ls

Dato : 09-08-03 10:00

Tro det eller ej; folk er nogle svin når lejligheden byder sig. Så forvent
det værste af dine medmennesker, så bliver du ikke skuffet.

LS.

Fra : Flemming Nyboe

Dato : 09-08-03 15:08

"ls" <skar@mail.dk> wrote in message
> Tro det eller ej; folk er nogle svin når lejligheden byder sig. Så forvent
> det værste af dine medmennesker,
nejjegvilikke!

>så bliver du ikke skuffet.
Fristende mulighed, vil jeg gerne indrømme.
Jeg tror dog jeg kunne risikere at blive en bitter paranoid type som gammel,
hvis jeg gjorde det.
Det er ikke en chance jeg tør tage.

Nå, men det er jo den helt forkerte NG til en lang diskussion om det...

--
VH
Flemming Nyboe

Fra : Armand

Dato : 09-08-03 15:29

> [...]
gammel,
> hvis jeg gjorde det. Det er ikke en chance jeg tør tage.

Det mangler nu altså lidt avisomtale af motorcyklister der tæver nogle
scooter-knægte eller narkomaner for at have stjålet et og andet!
Derved at det modsatte i realiteten er tilfældet (motorcylister er nogle
fromme lam), så tænkte tyveknægte sig nok lidt bedre om i sådan en situation
:-|

Men hvem melder sig til indførelse af lidt ejer-anarki??

--
Armand.

Fra : J.C.Kløve

Dato : 09-08-03 16:56

I tråden: bh31ia$31e9$2@news.cybercity.dk,
Skrev Armand :
> Flemming Nyboe <flemREMOVEming.e@get2net.dk> skrev i en
[Zax]
> Det mangler nu altså lidt avisomtale af motorcyklister der tæver
> nogle scooter-knægte eller narkomaner for at have stjålet et og
> andet!
[snit]

> Men hvem melder sig til indførelse af lidt ejer-anarki??

Ja det kunne nok friste af og til..
meeennn hvis man ikke i forvejen er stemplet som "vane-kriminel", og
dermed tilgivet alt hvad men foretager sig af hensyn til : "åhhh det
er så synd for dig, at du er grim-dum & rødhåret" (undskyld
eventuelle rødhårede )
Ja så er der kun en vej for dig - som et retskaffent borgerdyr, der
forsvarer din private ejendomsret - *eg* direkte i boxen Du er
pludselig det værst tænkelige individ i DK - sådan et asocialt svin
der ikke har forståelse for at de svage grupper rapser lidt her og der
og stædigt står på din ret til at have dine ting for dig selv...
Resultat ?...
- væk kone, væk arbejde - væk MC væk alles!

På den anden side
......så er det jo egentlig lige pludselig dig der _nu_ er stemplet som
"ååhhhh det er så synd fo...." .... og
_nu_ kan du se'føli tillade dig lidt af hvert, men nu er der bare ikke
nogen ejendom at forsvare så hvad er pointen...:-?

sur røv hele vejen rundt

*rofl*

--
Dun@nt - der lige blev lidt "philosophisk" *lol*

Fra : Thor

Dato : 09-08-03 20:17

hej
prøver med forsikringen alligevel..kan jo aldrig skade...
hvad angår selvjustits, så tror jeg nok det var kommet helt af sig selv hvis
jeg havde set ham nakke tingene...er ikke ligefrem agresivt anlagt, men der
er sq grænser..
hvis man tænker på, hvor mange timers skattepligtigt arbejde der er lagt i
at få råd til det udstyr, for derefter at få det stjålet af en eller anden
tumpe, der sælger det på stamværtshuset for en 2-300 kr, eller nogle
øl-kort, så får jeg sq en bitter smag i munden... :(
Mvh TB

Fra : John Nielsen

Dato : 09-08-03 13:49

Gid den tyveknægt's sokker vil krympe i vask!

Mvh
John