/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Indstilling af karbs på GSX-R 250
Fra : Ole Larsen


Dato : 07-08-03 16:39

Heysa..

Lige et hurtigt et fra hoften..

Når man stiller på de 4 blandingsskruer på karbsne på den lille
gixxer.. Hvad er det så man stiller på ??

Giver de mere benzin eller giver de mere luft?????..

Dette er jo essentielt for om man skal dreje dem ind eller ud for at
få en magere blanding !!!!


MVH.

Jon Larsen på fars PC'er

"Tjek mindesiden på : http://www.mobilixnet.dk/~mob21913/minde.html .
Suk da osse "





 
 
Tommy Fer (07-08-2003)
Kommentar
Fra : Tommy Fer


Dato : 07-08-03 17:53


"Ole Larsen" <kkk@abc.dk> skrev i en meddelelse
news:bgtrm9$5um$1@news.net.uni-c.dk...
> Heysa..
>
> Lige et hurtigt et fra hoften..
>
> Når man stiller på de 4 blandingsskruer på karbsne på den lille
> gixxer.. Hvad er det så man stiller på ??
>
> Giver de mere benzin eller giver de mere luft?????..

Kommer vel an på hvilken vej man drejer dem....


>
> Dette er jo essentielt for om man skal dreje dem ind eller ud for at
> få en magere blanding !!!!


MAn skal dreje dem ind for at få en magere blanding. SVJH.

mvh Tommy Fer



Jon Larsen (07-08-2003)
Kommentar
Fra : Jon Larsen


Dato : 07-08-03 19:56


> >
> > Dette er jo essentielt for om man skal dreje dem ind eller ud for at
> > få en magere blanding !!!!
>
>
> MAn skal dreje dem ind for at få en magere blanding. SVJH.
>
> mvh Tommy Fer
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

OK.. dvs. de luikker mere eller mindre af for mere bensin fra svømmerhusene
alt afh. af hvad vej man drejer dem ?!?!?


--
MVH.
Jon Larsen
Procesteknolog, med procesteknik som speciale.
GSX 250 R Supersport
"Før var jeg forvirret, det er jeg også nu, bare på et højere plan."
"Fjern "SPAMSUCKS" fra min e-mail-addresse for svar "





Tommy Fer (07-08-2003)
Kommentar
Fra : Tommy Fer


Dato : 07-08-03 20:35


"Jon Larsen" <jon_soegaard@larsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3f32a0d4$0$5138$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> > >
> > > Dette er jo essentielt for om man skal dreje dem ind eller ud for at
> > > få en magere blanding !!!!
> >
> >
> > MAn skal dreje dem ind for at få en magere blanding. SVJH.
> >
> > mvh Tommy Fer
> xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
>
> OK.. dvs. de luikker mere eller mindre af for mere bensin fra
svømmerhusene
> alt afh. af hvad vej man drejer dem ?!?!?
>
>

Ja det er den funktion jeg vil mene de har....

mvh Tommy Fer



p.jarnbak (07-08-2003)
Kommentar
Fra : p.jarnbak


Dato : 07-08-03 23:40


"Ole Larsen" <kkk@abc.dk> wrote in message
news:bgtrm9$5um$1@news.net.uni-c.dk...
> Heysa..
>
> Lige et hurtigt et fra hoften..
>
> Når man stiller på de 4 blandingsskruer på karbsne på den lille
> gixxer.. Hvad er det så man stiller på ??
>
> Giver de mere benzin eller giver de mere luft?????..
>
> Dette er jo essentielt for om man skal dreje dem ind eller ud for at
> få en magere blanding !!!!

Man kan altid regne med at en skrue der sidder før gasspjældet er en luft
skrue
der giver mere luft(mager blanding) når den skrues ud,omvent en skrue der
sidder efter gasspjældet
er en blandingsskrue der giver fed blanding når den skrues ud.
Hej Palle.



Jon Larsen (08-08-2003)
Kommentar
Fra : Jon Larsen


Dato : 08-08-03 09:01


>
> Man kan altid regne med at en skrue der sidder før gasspjældet er en luft
> skrue
> der giver mere luft(mager blanding) når den skrues ud,omvent en skrue der
> sidder efter gasspjældet
> er en blandingsskrue der giver fed blanding når den skrues ud.
> Hej Palle.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Ok.. disse her sidder faktisk næsten lige oven i spjældende... men tror nu
det er den sidste mulighed.. de lukker mere eller mindre bensin ind... Mener
at have hørt en anden pointer.. hvis der på indsugningssiden, der vender væk
fra motorren er lave en skrå kanal der går ned i svømmer huset, så vil der
angiveligt være en kanal til blandeskruerne, som vil justere på
benzinblandingen og ikke luftblandingen...


--
MVH.
Jon Larsen
Procesteknolog, med procesteknik som speciale.
GSX 250 R Supersport
"Før var jeg forvirret, det er jeg også nu, bare på et højere plan."
"Fjern "SPAMSUCKS" fra min e-mail-addresse for svar "




Armand (13-08-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 13-08-03 20:21


p.jarnbak <jarnbak@tdcadsl.dk> skrev i en
news:3f32d4a3$0$5172$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Ole Larsen" <kkk@abc.dk> wrote in message
> news:bgtrm9$5um$1@news.net.uni-c.dk...
> > Heysa..
> >
> >
> > Når man stiller på de 4 blandingsskruer på karbsne .........
> > Hvad er det så man stiller på ??
> > Giver de mere benzin eller giver de mere luft?????..
>
> Man kan altid regne med at en skrue der sidder før gasspjældet er en luft
> skrue der giver mere luft(mager blanding) når den skrues ud,omvent en
skrue der
> sidder efter gasspjældet er en blandingsskrue der giver fed blanding når
den
> skrues ud.

Og dét gav mig så endelig(!) klarhed om hvad den sidste 1/8 drejning af
luftskruen skal gavne:
Haynes siger om Mikuni CV'eren på XS500, at den skal "slut-drejes" indad, og
da den sidder efter gasspjældet må virkningen deraf altså være at give en
anelse magrere(!) blanding efter endelig trimning!!

Nu jeg har fat i det (Skriver tillige et seperat indlæg derom!):
En kollega's Guzzi kan ikke trimmes til "top-punktet" v.h.a. luftskruerne:
Omdrejningerne stiger lige indtil skruen er i bund n Hvad kan det
skyldes?

Eftersom at tændrørene soder, er mit umiddelbare gæt at tomgangsdysen er
rigelig stor og at luftskruen (der sidder efter gasspjældet) derfor ikke kan
begrænse bensinmængden tilstrækkeligt!
Hvad andet??

--
Armand.










Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408618
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste