DMCN møde - status
Fra : Thomas Makro

Dato : 07-08-03 10:22

Hej alle sammen.

I aftes blev der endnu engang holdt møde blandt de frivillige DMCN
redaktører. Tak til Peter Hasselbalch for at stille hus til rådighed.

Ud over undertegnede var Martin Poll til stede, da han har meldt sig
som frivillig til at forbedre designet. Det kommende design var da
også aftenens primære emne. Min personlige holdning er, at det bliver
både flot og overskueligt.

Mht. funktionaliteten, ja så arbejder vi stadig på det. Vores mål er
at automatisere så meget som muligt, lige som mange nye ideer er
dukket op hen ad vejen, som alle skal implementeres i det eksisterende
DMCN. Så vi kommer ikke til at kede os foreløbig!

Kort sagt, bliver DMCN bedre og bedre.

--
Thomas Makro, DMCN #280
Honda VFR 750 F

Fra : Morten Krauw

Dato : 07-08-03 12:29

Det glæder jeg mig meget til, for sitet og indholder er jo rigtigt godt, men
designet gør lidt, at man ikke har så stor lyst til at bruge det, sådan har
jeg det i hvert, men jeg er måske også blevet miljøskadet af at have
arbejdet i web-branchen i en del år.

mvh
Morten Krauw

Fra : Thomas Makro

Dato : 07-08-03 21:52

On Thu, 7 Aug 2003 13:28:48 +0200, "Morten Krauw" <krauw@email.dk>
wrote:

>Det glæder jeg mig meget til, for sitet og indholder er jo rigtigt godt, men
>designet gør lidt, at man ikke har så stor lyst til at bruge det, sådan har
>jeg det

Nu bliver jeg jo nysgerrig, hvad er det ved designet der gør at du
ikke ønsker at bruge DMCN? Det nye design skulle jo nødigt have samme
effekt.

Fra : Morten Krauw

Dato : 08-08-03 09:49

Ja det er lidt svært at forklare, men jeg vil da gøre et forsøg.

I mine øjne, så er de hvide og sorte farver kedelige. Når man går ind på
forsiden og kigge designmæssigt på det, så er der ikke noget der ser
interessant ud for mig. Meget tekst (hvilket er jo netop er det gode ved
sitet - alt den information) som ikke giver noget blikfang.
Jeg syntes også fonten som er brugt på hele sitet er lidt for stor og lidt
kedelig.

Nu vil jeg gerne understrege at jeg syntes de informationer som er på DMCN
og søgefunktionaliteten (især på medlemmerne) er rigtig gode. Og derfor
bruger jeg da også sitet, men det ville som sagt være kærkomment med en
designmæssig opdatering.

Det er jo i sidste ende et spørgsmål om smag og behag. Dette er blot et
udtryk for min personlige smag, og jeg skal jo ikke kunne gøre mig klog på,
hvad alle vores MC kollegaer syntes.

Fra : J.C.Kløve

Dato : 09-08-03 00:13

I tråden: dsJYa.48357$Kb2.2047142@news010.worldonline.dk,
Skrev Morten Krauw :
> [...]
> blot et udtryk for min personlige smag, og jeg skal jo ikke kunne
> gøre mig klog på, hvad alle vores MC kollegaer syntes.

Ditto

Designet er "gammeldags" IMHO, det ligner det man som glad nybegynder
ud i HTML kodernes forunderlige verden frambragte på de færste par
sites (ikke at mine egne har udviklet sig siden, men de tjener heller
ikke som reference)
Det suveræne er de informationer der er tilgængelige, og den
grundlæggende idé med sited. Der skal IMO kæles noget for det grafiske
hvis det skal blive godt og også ensartetheden skal pudses af. En klar
"moderne" entudig grafisk linie ville hjælpe gevaldigt.

Her er lidt "smagsdommeri"
Hvad _jeg_ ikke bryder mig om..

- Hvis skrift på sort baggrund
- Det ubehjælpsomt store billede med "knapeffekt"
- Den (i dag) klodsede kæde
- Den aldrig skiftende afstemning

Hvad jeg syntes virker _godt_

- Farverne der indikerer "nettoresultatet af anmeldelserne
(hvid/grøn/gul/rød)

Hvad jeg ville anse for en fejl

- intet-sigende grafik / animation

Hvad jeg kunne ønake mig

- Grafik der enkelt, diskreet men klart signalerer hvad det drejer
sig om - det være sig for siden som helhed, og med hensyn til links /
"knapper"
- Enkel navigation

Alt dette sagt(skrevet naturligvis) i håbet om, at det kan inspirere,
måske give ideer til den/de der skal udføre arbejdet i praksis (de
fortjener altmulig ros for deres ildhu)

det var vist mine 10 øre....
--
Dun@nt
XJ600 51J - der kan erhverves når sæsonnen er slut. . .

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 08-08-03 14:39

Thomas Makro <tmakro@fjernesvip.cybercity.dk> wrote:

> Nu bliver jeg jo nysgerrig, hvad er det ved designet der gør at du
> ikke ønsker at bruge DMCN? Det nye design skulle jo nødigt have samme
> effekt.

- hvad skrift på sort baggrund er ikke godt og osse lidt trist.
- der bør være en genkendelig og ensartet form, opsætning og navigation på
alle siderne (nogen er der "tilbageknap" på - andre ikke feks.)

Forslag ellers (men der har I nok været):
Prøv at kigge indenom dk.edb.internet.webdesign.ris+ros

--
Mfh - Arne Lorenzen - FZS 600
www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=183

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 09-08-03 01:50

Thomas Makro wrote:

> Nu bliver jeg jo nysgerrig, hvad er det ved designet der gør at du
> ikke ønsker at bruge DMCN? Det nye design skulle jo nødigt have samme
> effekt.

Det kan faktisk siges ret kort - usability. En kombination af det grafiske
layout og et brugervenligt interface. Find den rigtige cocktail - og ram
rigtigt

God vind med arbejdet!

Hilsner,

Tony

Fra : Anders Houmark

Dato : 07-08-03 13:41

Thomas Makro wrote:
> Hej alle sammen.
> Kort sagt, bliver DMCN bedre og bedre.

Fedt nok, mange tak for alle deltagere :)

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk