Rengøring af MC
Fra : //Overby

Dato : 06-08-03 19:52

Efter at have læst en artikel på nettet af Klavs Lyngfeldt på
www.virago-star.dk/vask.html måtte jeg jo gøre min mc ren. Der er dog ting
jeg ikke har fattet, så hjælp mig venligst

Han skriver at man skal spøjte på motorcykelrens på nogle forskellige
stedet, bl.a. i motoren. Nu har jeg jo kåbe på, så skal jeg bare sprøjte ind
bag den og håbe på at ramme noget? Dernæst er der støjdæmperne, den bagerste
sidder godt dem inde under sædet, så den også bare have en omgang. Hvad med
de forreste? Svinggaffel, hvor sidder den?

Jeg har smidt nogle billeder i news:dk.binaer.motor (Emne: hvad er hvad) -
kan I ikke sætte en pil på det jeg skal sprøjte på?

Endvidere skal man fjerne bremsestøv. Det går jeg ud fra er på fælgen.
Dernæst skal man gives calibren en tur??? Hvor sidder den helt præcist. Jeg
er godt klar over det tilhører bremsen, men hvad? Skal fælgen også bare have
motorrens og en flaskerenser/børste?

Dernæst er der voks. Han snakker noget om nogle forskellige typer voks.
Lakrens går jeg ud fra er det samme som til bil, men hvad med voksen, skal
den være farvet eller hvid? Jeg går også ud fra, at det er alle dele, der
skal vokses (tank, kåbe, forskærm m.v.).

Bagefter skal skiverne affedtes med husholdningssprit på en klud. Det gjorde
jeg, men bagefter lød det som om at klodserne skrabede en lille smule på
skiverne, kan det passe? Eller er det fordi jeg kørte på den (kun ind i
garagen) ude hjelm?

Det var alt - indtil videre... på forhånd tak!

--
Med venlig hilsen/Best regards

Daniel Overby Hansen
Web: http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=383