GSX250R probs?
Fra : Martin Leong

Dato : 05-08-03 14:48

Hej NG

Svigerfar har lidt problemer med sin GSX, når den har stået i længere tid,
typisk et par dage vil den ikke starte. Den kan dog løbes i gang, så jeg
ville mene at det måske betyder at den står og "drukner sig selv".
Han har fået skiftet tændrør et utal af gange, men det har aldrig rigtig
løst problemet. Er der nogen der har haft lignende problemer?
(Der er intet centralstøtteben på mc'en, tror I måske det kan være et
problem at den står skævt når den står i længere tid?)

Martin

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 05-08-03 15:03

Martin Leong wrote:
> [...]
> (Der er intet centralstøtteben på mc'en, tror I måske det kan være et
> problem at den står skævt når den står i længere tid?)

___________________________________

Den står formegentlig ikke bare og drukner sig selv... Benzinhanen skal jo
nemlig lukke for benzinen, hvis ikke der er gang i motoren. Dette foregår
vha. vakumslangen fra de to karburatorer.
I mine ører kunne det lyde som et nyt batteri evt.?
Der er (så vidt jeg husker) en del fra gruppen, som har haft held med at
skifte batteriet, selvom det lød som om det sagtens kunne dreje motoren
rundt. Det er nemlig ret svært at høre, når ikke starteren kører med fulde
skrald. :o/

--
Psycho Cowboy
Også en GSX-R 250 ejer, men den virker!

Fra : Pia Holmvard

Dato : 05-08-03 17:53

Jeg mener der er blevet sat nyt batteri i flere gange uden det har hjulpet,
men forhører mig lige...

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 06-08-03 08:40

Det var smuk og solrig dag da Pia Holmvard skrev
news:bgonh9$b4r$1@sunsite.dk i dk.fritid.motorcykel:

> Jeg mener der er blevet sat nyt batteri i flere gange uden det har
> hjulpet, men forhører mig lige...

En hurtig test kunne jo være med startkabler fra en bil. Hvis den kan med
dem på så er det nok batteriet den er gal med.

--
Rune D. Jørgensen

Fra : Pia Holmvard

Dato : 05-08-03 17:55

Men ok, hvis batteriet skulle være dårligt, hvad skulle forklaringen på at
den sagtens kan starte når den f.eks. kun har stået et par timer, men ikke
når den har stået et par dage?

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 05-08-03 21:48

Pia Holmvard wrote:
> Men ok, hvis batteriet skulle være dårligt, hvad skulle forklaringen
> på at den sagtens kan starte når den f.eks. kun har stået et par
> timer, men ikke når den har stået et par dage?
_______________________________________

Forklaringen er skam så simpel, at motorcyklen jo lader når den har været
ude at køre, og når den kun har stået et kort stykke tid, når batteriet ikke
at tabe strømmen, hvilket det derimod gør jo længere cyklen står uberørt.

--
Psycho Cowboy
Babygixxer

Fra : Martin Leong

Dato : 06-08-03 20:28

Hvis nu vi så siger at der lige er blevet skiftet batteri, hvad kan det så
skyldes? Sidder der en strømfordeler og kunne det evt. være den?

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 06-08-03 21:32

Martin Leong wrote:
> Hvis nu vi så siger at der lige er blevet skiftet batteri, hvad kan
> det så skyldes? Sidder der en strømfordeler og kunne det evt. være
> den?
___________________________________

Jeg synes først at du skal prøve med et andet / opladet batteri, inden du
begynder på andre ting... Det er simpelt at afprøve, og er tit årsag til
dumme startproblemer ved motorcykler. Selvom batteriet er nyt, kan det jo
sagten være i stykker. Der er ingen strømfordeler på en GSX-R 250, og hvis
det er tændingen, skal der næsten også være fejl ved den, når maskinen
kører.
Fejlen skal findes et sted, som ændrer sig ved stilstand, siden motorcyklen
har sværre ved at starte efter længere tids pause. Dette kan næsten kun være
batteriet. Som før beskrevet kan det være ret svært at høre forskel på, om
starteren får tilpas eller for lidt strøm ved start,(!!) og det kan sagtens
betyde om maskinen starter eller ej, selvom du ikke kan høre forskel.

--
Psycho Cowboy
Babygixxer

Fra : Jacob Stegelmann

Dato : 06-08-03 21:43

"Psycho Cowboy" <chrijac@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
sagtens
> betyde om maskinen starter eller ej, selvom du ikke kan høre forskel.

Kunne det ikke også være at cyklen bare aflader batteriet ved stilstand? og
fejlen således skal finde i det elektriske system og ikke i batteriet.

--
Jacob GSXR250

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 07-08-03 15:13

Jacob Stegelmann wrote:

> Kunne det ikke også være at cyklen bare aflader batteriet ved
> stilstand? og fejlen således skal finde i det elektriske system og
> ikke i batteriet.
________________________________

Det er jo selvfølgelig svært at udelukke, men sådanne fejl har jeg ikke hørt
om før. :o/

--
Psycho Cowboy
Babygixxer

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 07-08-03 15:22

> ________________________________
>
> Det er jo selvfølgelig svært at udelukke, men sådanne fejl har jeg
> ikke hørt om før. :o/

Min fede XJ 600, som jo har fejlet alt mellem himmel og jord, har hat sådan
en lille kortslutning. Den gjorde at jeg kunne køre 30km på et fuldt opladt
batteri, så var det faldt, og skulle lades op igen. Under mine spæde forsøg
på at rette fejlel gav jeg hele systemet en 30-40V som brændte alt af der
var tændt på det tidspunkt. Så lærte jeg forskellen på de forskellige
laderelæer den hårde måde.

Fejlen var at der lå vand den ene strømpe til styrledninger, og som
foresagede en krypestrøm som ikke var stor nok til at brænde sikringerne af.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Armand

Dato : 07-08-03 15:43

> [...]
> dumme startproblemer ved motorcykler. Selvom batteriet er nyt, kan det jo

Det kan f.eks være kogt tør af Suzuki's legendarisk højteknologiske
ladesystem

--
Armand.

Fra : Martin Leong

Dato : 08-08-03 16:26

Hvis det hjælper har jeg lidt en ide om at den ihvertfald kun starter på 3
cylindere når den nu starter efter startproblemer. Så skal den lige køres i
3 min før den 4 kommer med....
Men jeg prøver at give beskeden med defekt batteri videre...

Fra : p.jarnbak

Dato : 06-08-03 13:49

"Martin Leong" <Martin@njfk.dk> wrote in message
> [...]
> (Der er intet centralstøtteben på mc'en, tror I måske det kan være et
> problem at den står skævt når den står i længere tid?)
Kan være at benzinen i karburatorene fordamper.Prøv at sætte benzinhanen på
PRI før i prøver at starte.
Husk at sætte hanen tilbage efter start.
Hej Palle.

Fra : Sonny Toft

Dato : 06-08-03 14:14

> Kan være at benzinen i karburatorene fordamper.Prøv at sætte benzinhanen

> PRI før i prøver at starte.
> Husk at sætte hanen tilbage efter start.

Der er ingen PRI på en GSXR250, kun RES og ON som begge er vakum styret.

Mvh

Sonny - R1

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 06-08-03 16:59

Sonny Toft wrote:

> Der er ingen PRI på en GSXR250, kun RES og ON som begge er vakum
> styret.
>
> Mvh
>
> Sonny - R1
________________________________

Det er ikke rigtigt! Originalt sidder der en lille skrue på hanen, som man
kan skrue ud, og så kan den drejes over på PRI. Jeg bruger det selv efter
vinteropbevaring, og det står også beskrevet i instruktionsbogen.

--
Psycho Cowboy
Babygixxer

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 06-08-03 17:29

> [...]

> kan skrue ud, og så kan den drejes over på PRI. Jeg bruger det selv efter
> vinteropbevaring, og det står også beskrevet i instruktionsbogen.

Jeps.....
Og jeg tror faktisk heller ik det er vacum på reserve, men jeg er dog ikke
100% sikker.
Når vi lige er ved det. Er min den eneste 250'er hvor benzinmåleren går
langsom mid ½, og derfra nærmest sluger resten på 30km?
> --
> Psycho Cowboy
> Babygixxer

Thomas

Fra : Jon Larsen

Dato : 06-08-03 17:35

"> Når vi lige er ved det. Er min den eneste 250'er hvor benzinmåleren går
> langsom mid ½, og derfra nærmest sluger resten på 30km?
>xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Nej bestemt ikke.... den er 100 år og en madpakke om det første stykke på
måleren... nok grundet tankens udformning, og derefter æder den helt vildt
løs af beholdningen

--
MVH.
Jon Larsen

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 06-08-03 17:48

Jon Larsen wrote:

> Nej bestemt ikke.... den er 100 år og en madpakke om det første
> stykke på måleren... nok grundet tankens udformning, og derefter æder
> den helt vildt løs af beholdningen
________________________________

Jeg må også hellere skrive mig på her, for jeg har samme problem...
Jeg læste iøvrigt i en test af maskinen i forbindelse med, at jeg skulle
købe modellen, at benzinmåleren (i modsætning til mange andre mc'er) virkede
fremragende... Det er desværre bare ikke mine erfaringer. :o/

--
Psycho Cowboy
Babygixxer

Fra : Jacob Stegelmann

Dato : 06-08-03 21:34

> [...]
virkede
> fremragende... Det er desværre bare ikke mine erfaringer. :o/

Min benzinmåler virker fint. man skal bare lige lære den at kende, men den
er pålidelig.
Ligesom i andres bevæger måleren sig også meget langsomt på den første del
af tanken, og derefter at tage fart på. Men så snart man lige er klar over
dette er der intet problem.

--
Jacob GSXR250

Fra : Jon Larsen

Dato : 08-08-03 16:53

> [...]
> af tanken, og derefter at tage fart på. Men så snart man lige er klar over

xxxxxxxxxxxxxx

Det er jo helelr ikke fordi benzinmåleren ikke virker elelr viser korrekt,
det er fordi tanken er udformet som den er..
Den begynder med et forholdsvist stort volumen som ikke blir mindre før man
når ca. ½ tank, derefter ser det ud som om den æder et helt vildt volumen,
som jo illustrere et falskt overforbrug..

--
Se mindesiden på : http://www.mobilixnet.dk/~mob21913/minde.html

Fra : Sonny Toft

Dato : 06-08-03 23:32

> Det er ikke rigtigt! Originalt sidder der en lille skrue på hanen, som man
> kan skrue ud, og så kan den drejes over på PRI. Jeg bruger det selv efter
> vinteropbevaring, og det står også beskrevet i instruktionsbogen.

Du har sgu ret, jeg havde ikke tænkt over det med skuen da jeg skulle tømme
kærstens tank for benz.

mvh

Sonny -R1

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 07-08-03 15:11

Sonny Toft wrote:

> Du har sgu ret, jeg havde ikke tænkt over det med skuen da jeg skulle
> tømme kærstens tank for benz.
>
> mvh
>
> Sonny -R1

Øv, så er det ikke så nemt!