Cykelcomputer BC800
Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 05-08-03 13:30

Hey..

Har lige anskaffet mig en BC800 computer til cyklen.
Men hvor dælen monterer i dem? Holderen er jo lavet til et cykelstyr. Og
forlænger i ledningen til føleren?

Mvh Thomas

Fra : Per Odense

Dato : 05-08-03 13:39

> Har lige anskaffet mig en BC800 computer til cyklen.
> Men hvor dælen monterer i dem? Holderen er jo lavet til et cykelstyr. Og
> forlænger i ledningen til føleren?

Tjek evt denne side: http://www.xs4all.nl/~kimkodde/yam405.html

Skal ledningen forlænges, er det helt uproblematisk hvis du kan håndtere en
loddekolbe og krympeflex. Sørg for at du ikke bytter rundt på ledningerne.

Vh. Per

Fra : lange

Dato : 05-08-03 14:51

> Skal ledningen forlænges, er det helt uproblematisk hvis du kan håndtere
en
> loddekolbe og krympeflex. Sørg for at du ikke bytter rundt på ledningerne.

På min Sigma BC800 gør det ikke noget at man bytter rundt på ledningerne, da
der er en reed-kontakt der sidder i sensoren.

Lange

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 05-08-03 14:40

> Har lige anskaffet mig en BC800 computer til cyklen.
> Men hvor dælen monterer i dem?

Sliber holderen til så den kan sidde på et næsten plant stykke plastik
http://www.majland.org/leo/sigmatarga.html

/A

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 05-08-03 14:44

Thomas Buus Andersen wrote:
> [...]
>
> Har lige anskaffet mig en BC800 computer til cyklen.
> Men hvor dælen monterer i dem? Holderen er jo lavet til et cykelstyr.

________________________________

Jeg har lige netop monteret min Cat-Eye computer på den ene clipon mellem
beslaget som clipon'en siden fast i, og bremsegrebet... Min kunne lige
præcis være der, men desværre har jeg ikke fået taget nogen billeder af det
endnu.
Mht. ledningen kan den sagtens forlænges... Dog skal du lige være opmærksom
på, at ledningen ikke kan føres om til baghjulet direkte forbi motoren, da
tændingen har en kæmpe effekt på computeren... Jeg måtte flytte min censor
om på forhjulet, da jeg opdagede, at jeg kørte over 80 km/t ud af vores
lille villa-indkørsel efter monteringen! ...Hastigheden steg og faldt,
alt efter hvor mange omdrejninger motoren tog... Det så sjovt ud, men det
virkede næppe som hastghedsmåler! he he

--
Psycho Cowboy
Babygixxer

Fra : RacerNiels

Dato : 05-08-03 14:50

"Psycho Cowboy" <chrijac@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> på, at ledningen ikke kan føres om til baghjulet direkte forbi motoren, da
> tændingen har en kæmpe effekt på computeren...

Så tror da F*!!! Jeg har i øjeblikket en tophastighed på 426,5km/t.... Godt
nok er en SV jo meget hurtige end en R6, men alligevel...

Jeg må prøve at føre ledningen en anden vej - skal jo se hvor hurtigt min
brænder "kører"

/Niels
S FAU himmelblau
www.sqzuki.subnet.dk

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 05-08-03 14:57

RacerNiels wrote:

> Så tror da F*!!! Jeg har i øjeblikket en tophastighed på
> 426,5km/t.... Godt nok er en SV jo meget hurtige end en R6, men
> alligevel...

________________________________

Hvis ikke den viser nogle km/t når du holder stille, tror jeg sq ikke det er
tændingens skyld... Min viste nemlig alle mulige mærkelige tal, selvom
maskinen stod på støttebenet i tomgang!
Kan du ikke have indtastet en forkert hjuldiameter / -omkreds??

Fra : Benz...

Dato : 06-08-03 11:10

"RacerNiels" <s991793@student.dtu.SKRID.MAKKER.dk> wrote in message
> [...]
Godt
> nok er en SV jo meget hurtige end en R6, men alligevel...

Hov hov du! skal du være fræk! ;)
Jeg vil også hellere ha en R6 end en suzuki som gerne vil være ducati. :p

> Jeg må prøve at føre ledningen en anden vej - skal jo se hvor hurtigt min
> brænder "kører"

Skal du da ud og køre på skøjte bane? ;)

--
mvh Benz... R6 millennium
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=268

Fra : Martin Poll

Dato : 05-08-03 15:19

Thomas Buus Andersen wrote:
> [...]
>
> Har lige anskaffet mig en BC800 computer til cyklen.
> Men hvor dælen monterer i dem? Holderen er jo lavet til et cykelstyr.

Hej Thomas
Du kan se på min hjemmeside under sigma, hvordan jeg gjorde det på min
forrige MC.

MVH
Martin Poll
Aprilia SL1000 Falco
www.martinpoll.dk

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 05-08-03 16:31

Har kigget lidt på jeres sider. Men Sigma har åbenbart ændret designet og
holderne en anelse siden.
Så det er ikke sådan LIGEEE til at tilpasse de nye.

Mvh Thomas

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 05-08-03 17:34

> Har kigget lidt på jeres sider. Men Sigma har åbenbart ændret
> designet og holderne en anelse siden.
> Så det er ikke sådan LIGEEE til at tilpasse de nye.

Har set en der savede en rundstyk over så der var en bue der ca. passede
med sigma'en og en flad side til at lime på mc'en - også bare en ide

/A

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 05-08-03 18:45

Så er puteren monteret. Dog viser den ikke at jeg bevæger mig :( Har
indtastet omkreds, samt forlænget ledningen. Nogen der ved om magneten skal
vende på en bestemt måde. Se iøvrigt binaer.motor for at se hvor jeg har
gjort af computeren.

Mvh Thomas

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 06-08-03 11:16

> [...]
skal
> vende på en bestemt måde. Se iøvrigt binaer.motor for at se hvor jeg har

Så længe at magneten og føleren er inden for 2mm af hinanden, burde det
virke.

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 06-08-03 12:42

>Nogen der ved om
>
> Så længe at magneten og føleren er inden for 2mm af hinanden, burde
> det virke.

Ikke helt. Jeg har ved at vende den "forkert" været så uheldig at jeg
ved lav hastighed (skridtgang til ~20km/t) kunne få den til at trigge
dobbelt - og så passer afstanden jo pludseligt ikke længere i bytrafik.