De stakkels nordmænd :)
Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 05-08-03 11:28

Jeg var idag inde i Aalborg midtby, for at finde mig et arbejde. Jeg kommer
ud til cyklen, og står og kvadre lidt i mobilen. Imens triller to op på
siden, på en Virago og en XS650. Den ene siger noget, som jeg ikke fatter en
ski' af, så han prøver igen : "Motorcykel-BUTIK". Jeg siger friskt, at den
ligger lige om hjørnet og følger dem hen til Special MC. Det viste sig at
den ene gut havde fået knækket et dæksel på siden af sin Shoei RX-R hjem.
Men Special havde ikke et dæksel. Så turen gik videre med to nordmænd i
nakken ud til Motorgården.

De to nordmænd var helt vilde, og lidt overraskede over at nogen kunne finde
på lige at vise vej en halv time. Han gav sit visitkort , og hvis jeg
nogensinde skulle komme til Oslo, så var det bare at slå på tråden :)

Det er sq utroligt hvad sådan en cykel kan gøre. Det var aldrig sket i en
madkasse.

Mvh Thomas
GSXR 250

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 05-08-03 11:27

"Det er sq utroligt hvad sådan en cykel kan gøre"

Har prøvet det samme i Tyskland, hvor jeg ikke kunne finde vej. 2 tyske
MC'ister kørte forrest indtil vi var der. Helt kanon.
Jeg ville også gøre det samme for andre, det er f..... dejligt at få så stor
hjælp når man er i nød.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : MMC

Dato : 05-08-03 11:35

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> MC'ister kørte forrest indtil vi var der. Helt kanon.
> Jeg ville også gøre det samme for andre, det er f..... dejligt at få så

Jeg var ude at prøvekører min nyindkøbte GSer i søndags og motoren gik ud,
kunne ikke trække og det var i det hele taget træls. På et tidspunkt
stoppede den helt og jeg ringede efter konen, så hun kunne komme med
tændkabler - på de 10 minutter jeg ventede, kom der 2 MC forbi og stoppede
op samt en tysk familie i dytbil! Alle ville høre om jeg skulle have hjælp.

Martin

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 05-08-03 13:13

> Det er sq utroligt hvad sådan en cykel kan gøre. Det var aldrig sket i en
> madkasse.

Jeg stod i vejkanten på en af Lars Tyndskids marker i England for 4 år siden
og kiggede på et lokalt oversigtskort. Der kom to mc kørere forbi og spurgte
om
der var noget galt. Det var der dog ikke - andet end at jeg ikke havde helt
styr på, hvor den lokale campingplads lå - den var dog lige i nærheden

Fra : Armand

Dato : 06-08-03 18:22

Henrik Steen Larsen <slet.hsl.@code12.dk> skrev i en

> [...]
helt
> styr på, hvor den lokale campingplads lå -

En flok fra klubben oplevede for år tilbage i Belgien at blive vist vej til
campingpladsen af en gammel tynd kone på en sort damecykel "af samme årgang"
!
P.g.a. damens alder og fremtræden var opfattelsen at pladsen måtte ligge
lige omkring hjørnet; men der skulle godt og vel ½ times paradekørsel efter
kvinden til for at de nåede frem
Hjælpsomhed har ingen alder!

--
Armand.

Fra : Thomas Hjort

Dato : 06-08-03 21:01

> [...]
> P.g.a. damens alder og fremtræden var opfattelsen at pladsen måtte ligge
> lige omkring hjørnet; men der skulle godt og vel ½ times paradekørsel

LOL...Sej gammel kone :))

Mvh Thomas

Fra : Jan Vagle

Dato : 05-08-03 17:00

Thomas Buus Andersen wrote:

> Det er sq utroligt hvad sådan en cykel kan gøre. Det var aldrig sket i en
> madkasse.

Nei, det hadde aldri skjedd i en 'madkasse'.
Men det skjer ellers over alt i nesten alle land på mc.. :)
Har opplevd en utrolig hjelpsomhet uansett hvor jeg kjører.

--
Jan Vagle
..............................oOo

Fra : Karen Raarup

Dato : 05-08-03 22:05

> [...]
> Men det skjer ellers over alt i nesten alle land på mc.. :)
> Har opplevd en utrolig hjelpsomhet uansett hvor jeg kjører.

Og så var der den om dengang i Østrig - tæt på den tjekkiske grænse hvor min
kærestes MC mistede gnisten. Vi var på vej til Rumænien, så der var stadig
et godt stykke Holdt ind på en tank og ringede til Tophjælp som ville
være der om nogle timer... I mellemtiden faldt vi i snak med en lokal, som
kendte en guddommelig mc-mekaniker (vi fattede ikke et pløk af hvad han
sagde - men han virkede flink). Pludselig hev han min kæreste ind i sin bil
og kørte sin vej - så stod jeg dér. En halv time senere kom han tilbage med
mekanikermanden, der fixede motorcyklen efter lidt rumsteren og fedten med
tændrørene. Så dukkede tophjælp op - og blev sendt væk igen... Efterhånden
var det blevet mørkt, så vi spurgte om der var en campingplads - næææ nej,
vi kunne bare komme med mekanikeren hjem og sove hos ham. "Øhhh, ok"...

Vi blev kort sagt behandlet som grever og baroner med aftensmad i den lokale
gårdhaverestaurant og kæmpe morgenbord dagen efter selvom den meget flinke
familie skulle op og på arbejde. Manden kørte iøvrigt selv MC og havde en
kæmpe sidevogn"racer". Han var også igang med noget selvbyg, der inkluderede
en golf GTI motor i et MC-stel (så vidt vi forstod) - he!

SE det var flinke udlændige! Man kan opleve mange sjove ting, hvis man tør
tage imod tilbud om gæstfrihed

/Karen

Fra : Finn Andersen

Dato : 06-08-03 19:14

"Thomas Buus Andersen" <t-buus@REMOVEstofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nogensinde skulle komme til Oslo, så var det bare at slå på tråden :)
>
> Det er sq utroligt hvad sådan en cykel kan gøre. Det var aldrig sket i en

Hvor utroligt det end lyder så har jeg faktisk prøvet det i en madkasse, kl
3 om natten i sydtyskland, strandet på en sydtysk landevej med ca. kun 1½
liter benzin tilbage, hvor en Tysker hjalp mig til den nærmeste tankstation,
jeg løb tør ca. 100 meter fra tanken, og måtte skubbe kassen resten af
vejen, ingen problem dette hjalp Tyskeren mig også med....så det kan altså
lade sig gøre i en madkasse,

Mvh Finn XV750
Vi ses lige pludseligt, be carefull out there
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=276