Afgift af MC
Fra : Juggernaut

Dato : 05-08-03 11:13

Hejsa NG!
Bær venligst over med mig, hvis dette har været oppe før.

Hvis nu man vil købe en ZX7-R i Tyskland og hive den hjem uden afgift...Fint
nok. Ingen plader men lækker cykel til omkring 4.000,- Euro. Hvordan bliver
afgiften så regnet ud? Er det i forhold til mc'ens årgang? Eller måske noget
helt andet? Og kan det overhovedet svare sig i sidste ende, når alle pengene
er lagt på bordet?

På forhånd tak.

_Moerch

Ex-GPZ750 ejer...

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 05-08-03 11:25

Told og skat har lagt vurderinger ud på nettet, prøv at se om ikke også din
er der. www.toldskat.dk

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Juggernaut

Dato : 05-08-03 11:39

Det gav ikke det store. Den model der popper op er en: ZX750F. Måske er det
mig der laver en fejl :) men synes ikke ZX7-R er at finde nogle steder...

_Moerch

Fra : Cwinn

Dato : 05-08-03 12:20

Juggernaut wrote:

> Det gav ikke det store. Den model der popper op er en: ZX750F. Måske er det
> mig der laver en fejl :) men synes ikke ZX7-R er at finde nogle steder...

Der er en ZXR 750 fra 93 det var den nyeste jeg kunne finde

Art Motorcykel
Mærke KAWASAKI
Model 750CCM
Typebetegnelse ZXR L
Registreret 1. gang 03/06-1993
Karosseri type / antal døre 0 døre
Motor 4 Cylindre 749 cc 100 HK ventiler
Gear / drivkraft / km 006 / B / 50000 KM
Ekstraudstyr Vurderingsprisen afhænger af udstyrsniveau og
køretøjets stand

Endeligt vurderet pr 23/04-2003
Afgiftspligtig værdi 23000
Registreringsafgift 39331
Handelspris inkl. afgift 62331

Fra : Juggernaut

Dato : 05-08-03 12:47

Okay..Jeg har kigget på den ZXR fra 93. Vil det sige at man cirka kommer til
at betale 40.000,- i afgift?

Mvh
Moerch

Fra : Cwinn

Dato : 05-08-03 13:44

Juggernaut wrote:

> Okay..Jeg har kigget på den ZXR fra 93. Vil det sige at man cirka kommer til
> at betale 40.000,- i afgift?

Ja. Men de vudere jo også ud fra den enkelte cykels stand.

Fra : Juggernaut

Dato : 05-08-03 16:12

Okay :) Tak for hjælpen. Nu har man da lidt at gå ud fra.

Fra : Armand

Dato : 06-08-03 18:20

Juggernaut <juggernaut@FJERNstreetbike.dk> skrev i en
> Okay :) Tak for hjælpen. Nu har man da lidt at gå ud fra.

Når man surfer efter modeller syd for grænsen, er det en god
tommelfingerregel at den tyske pris ikke må være højere end 1/3 af det
danske brugtprisleje for pågældende motorcykel!
Efter at have udvalgt sig nogle emner derudfra, kan man så følge op på sagen
på T&S' hjemmeside, som tydeligvis ikke er mere sikker i sine oplysninger
end
1/3-reglen er

--
Armand.

Fra : BAL

Dato : 07-08-03 13:05

Undskyld jeg blander mig, men jeg forstår på jeres indlæg at man
kan finde tidligere afgifts-sager på Told & Skats hjemmeside. Dvs at
hvis man er heldig kan man finde en sag som omhandler en mc-model
man er interesseret i, og se resultatet af den hvis eller km-stand og årgang
ellers passer :).
Kunne en eller anden poste en sti på T&S's side således at også jeg kan
finde ud af det :)

Vil prøve at finde ud af om det kan betale sig at importere en 2 år gammel
aprilia RSV 1000 evt. R-model fra Svejts idet min fornemmelse for fysisk
stand er bedre i Svejts. Nogen med erfaringer?
Ny pris ikke R-model er knap 200000kr. og en brugt hvis man ellers kan
finde en koster ikke under 170000kr.
Hvis man bruger 66% tommelfinger reglen vil afgiften altså blive 66% af
170000,- og det vil derfor ikke være særligt smart at give mere end 1/3
af 170000,- = 56700,- såfremt Svejts var et EU land hvilket det ikke er.
Så fra de 56700,- skal man fratrække 10% + moms som bliver lagt til når
man ikke køber i et EU land.
Rundt regnet må man så ikke give mere end 50000 for en 2 år gammel
Aprilia RSV 1000 i Svejts for at det lige netop at matche tilsvarende pris
i Danmark - er dette helt ved siden af?

/Brian

Fra : Armand

Dato : 07-08-03 16:24

BAL <BAL@ramboll.dk> skrev i en

http://www.toldogskat.dk/ - Kolonnen: "Borger": "Motor"!

> Vil prøve at finde ud af om det kan betale sig at importere en 2 år gammel
> aprilia RSV 1000 evt. R-model fra Svejts idet min fornemmelse for fysisk
> stand er bedre i Svejts. Nogen med erfaringer?

Nye motorcykler er dyrere end de sammenlignelige danske (uden afgift)
hvorfor det aldrig vil kunne svare sig at købe en ny og importere!
Det man lukrerer på som importerende dansker er at man i udlandet har et
helt andet prisfald/afskrivning end herhjemme!
Sagt på en anden måde: Selvom nyprisen er højere falder brugtprisen hurtigt
til et leje hvor den "er billigere" end danske forhold!

Derfor skal der lige lidt tid til, og to år er jeg helt sikker på vil være
for tidligt til at prisen er brugbar - 3-4 år er som oftest grænsen for hvor
nye køretøjer man med fordel kan købe

--
Armand.

Fra : DARKEST

Dato : 07-08-03 19:31

snip> http://www.toldogskat.dk/ - Kolonnen: "Borger": "Motor"!

Takker fandt det endelig
Her er linket:
http://modep.toldskat.dk/cgi-bin/gweb?F0=M720&command:Transmit&sid=47700.JIT
XSNTB.7

snip
> [...]
> for tidligt til at prisen er brugbar - 3-4 år er som oftest grænsen for

Du har nok desværre ret mht. til alder, så igen
, ærgeligt - det er jo rarest med én som ikke er for gammel/brugt, men
200.000,- er simpelthen for meget for den cykel. Suki'en må tage slæbet
de næste år også :), hvilket jo heller ikke er så tosset.....

Tak for svaret A.

/Brian

Fra : DARKEST

Dato : 07-08-03 23:09

http://www.toldogskat.dk/ - Kolonnen>Borger>Motor>Registreringsafgift og
vurderinger af brugte motorkøretøjer>vurderinger

så skulle det vist være til at finde.............