Aprilia RSV Mille og bagsædepassagerer.
Fra : Jens Arnfast

Dato : 04-08-03 13:39

Hola!

som en lille opfølgning på tidligere diskussioner om hvorvidt
bagsædepassagerer kan klare sig på en Mille kommer her et par erfaringer
efter 2000 km.

Test-tøsens specifikationer er:
Højde: hundrede-nogen-og-halvfjerds cm høj.
Vægt: ukendt men langt under 0,1 ton
Humør: svingende.
Temperament: mest til ræs.

+ Generelt har der ikke været de store problemer.
- men hun ønsker at hendes arme var en lille smule længere så hun bedre
kan nå tanken.
+ Hun trives bedst ved march-hastigheder omkring de 150 km/t.
+ Kun pga en lidt løs hjelmstrop var 220km/t ubehageligt.
-/+ Vejbump har en tendens til at få hende til at flyve en smule. (hun
kan sgu li' det )
- Støvler uden hæl resulterer i en smule gliden frem, tilbage og
sidelæns på sædet.
+ Man får en go' røv af at sidde så foroverbøjet

Så alt i alt: hun får mindre ondt i røven, men lidt mere ondt i armene
end på XJ600'eren - overordnet befinder hun sig dog meget bedre på
RSV'en og frygter ikke at dratte af

Mangler du argumenter overfor fruen at det er en RSV som skal købes kan
dette måske bruges som argumenter - ellers kan jeg sende kæresten ud som
sælger

--
-jens
RSV1000 '99

Fra : Benz...

Dato : 04-08-03 13:40

Jens Arnfast wrote:
> [...]
> erfaringer efter 2000 km.
>
> Test-tøsens specifikationer er:
> Højde: hundrede-nogen-og-halvfjerds cm høj.

Ja det er jo ikke alle der er så heldig og ha "havde haft sådan en kæreste"!

En dejlig cykel. Dog mest til Mille R´eren. Fælge ovs.

--
mvh Benz... R6 millennium
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=268

Fra : Jens Arnfast

Dato : 04-08-03 13:57

Benz... wrote:
> Ja det er jo ikke alle der er så heldig og ha "havde haft sådan en kæreste"!

Man har vel lov til bare at være lidt heldig engang imellem

> En dejlig cykel. Dog mest til Mille R´eren. Fælge ovs.

Ja, den er nuser - men desværre aaaalt for dyr, så jeg måtte nøjes med
en helt almindelig Mille :)

--
-jens
RSV1000 '99

Fra : Morten Krauw

Dato : 04-08-03 15:50

"Jens Arnfast" <jens@fabel.dk> skrev i en meddelelse
> Mangler du argumenter overfor fruen at det er en RSV som skal købes kan
> dette måske bruges som argumenter - ellers kan jeg sende kæresten ud som
> sælger

Hej Jens

Nu er det ikke lige en Mille jeg går og drømmer om i øjeblikket, men jeg har
da tænkt en del over komforten på bagsædet, når kæresten nu skal med engang
imellem. Jeg er nemlig også til sportsmaskinerne, men de ser ikke ud til at
være så bagpassager-venlige. Derfor er det rigtigt godt at læse om de
erfaringer I har gjort jer. Min kæreste er ikke så høj (lige under 170cm) så
derfor har vi ikke problemer med at benene kan være der, men mere om det er
fuldstændigt umuligt at sidde med på en sportsmaskine over længere stræk.
Men tak fordi du deler ud af erfaringerne!!!

Med Venlig Hilsen
Morten Krauw

Fra : Jens Arnfast

Dato : 05-08-03 08:13

Morten Krauw wrote:
> [...]
> fuldstændigt umuligt at sidde med på en sportsmaskine over længere stræk.
> Men tak fordi du deler ud af erfaringerne!!!

Personligt kan jeg køre langt længere stræk alene end når jeg har
passager på - og så er det jo ikke helt skidt med en pause lidt oftere
for at strække benene og nyde naturen Det er helt klart værst hvis
det går langsomt, på motorvejen bliver man jo holdt lidt af vinden og så
kan man snildt køre en tankfuld uden stop.

--
-jens
RSV1000 '99

Fra : k

Dato : 04-08-03 18:38

> [...]

> Mangler du argumenter overfor fruen at det er en RSV som skal købes kan
> dette måske bruges som argumenter - ellers kan jeg sende kæresten ud som

Jeg mener helt klart at man skal overbevise fruen om at hun har bedst af at
tage bussen eller alternativt trædecyklen hvis hun skal befordres, så kan
farmand "alene" som et must, komme ud og prøve alle kræfterne af på
Millebassen'

PS : jeg synes at du har taget det rigtige valg mht. den alm. RSV, da den op
til 37000 kr dyrere RSV-R efter min mening ikke er det værd !

V.H John Kramme

Fra : Jens Arnfast

Dato : 05-08-03 08:09

k wrote:
> [...]
> tage bussen eller alternativt trædecyklen hvis hun skal befordres, så kan
> farmand "alene" som et must, komme ud og prøve alle kræfterne af på

Jeg prøver på at få hende til at tage mc-kort og få sin egen cykel, men
derudover har jeg for det meste svært ved at mærke at hun sidder bagpå

--
-jens
RSV1000 '99

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 05-08-03 13:37

"Jeg prøver på at få hende til at tage mc-kort og få sin egen cykel"

Det var det jeg gjorde med held. Det er træls at have en bag på, især når
vejene bliver krøllede
Eneste ulempe er at hun blev så bidt af det, at hun ret hurtigt opgraderede
af flere gange, og det er lidt hårdt for "husholdningen"

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.