DMC Bronzekursus
Fra : Mikkel Christensen

Dato : 04-08-03 08:56

Sikke en weekend...

Skæbnen vil jo at jeg for første gang i mit liv er den glade ejer af et
køretøj med mere end 100hk og med deraf følger af kørestilling og egenskaber.
Skæbnen greb ind igen og der var ledige pladser på et Broncekursus i den
forgangne weekend.

Nu har jeg aldrig været specielt dygtig til noget som helst, så det var
jo en oplagt chance til at lære "medium-frøen" at kende under nogenlunde
kontrollerede forhold. Som sagt, så gjort og lad mig da lægge ud med
at jeg fik fuld valuta for mine penge.

Jeg skal spare jer for de trivielle detaljer, men jeg fandt da ud af at
selvom en ZXR 750 muligvis er dimensioneret som en færge i sammenligning
med noget af det mere moderne grej, så drejer den nu ganske fint alligevel.
Faktisk var den rigtig god til at køre slalom. Jeg fandt også ud af hvor
hårdt man skal trykke for at blokere forhjulet, selvom jeg kun kunne få den
til det 2 gange... Alle de andre gange løftede den bagenden inden.
Sidste lektion var at den ikke duer til noget som helst under 40km/t.
Det kan ikke være piloten...

Alt i alt en festlig weekend - ikke mindst lørdag aften hos MC Chaufførene
i Fredericia. Der var alle de løgnehistorier man orkede Jeg prøvede også
for en gangs skyld at holde lidt igen og kom egentlig tidligt i seng.
Men åbenbart ikke tidligt nok til at huske at jeg havde smidt min hjelm inde
i klubhuset, som selvfølgelig var aflåst søndag morgen 07:30...

Så mange, _mange_ tak til Armand der gad at stå op kl. 09 og køre ud at låse
op! Jeg har en kasse øl med næste gang. Og en snor i hjelmen...

Sidst, men ikke mindst, tak til instruktørerne fordi de gad at bruge en
weekend på os. Mit formål med at lære frøen bedre at kende blev til
fulde opnået - ikke mindst takket være jer.

Mine varmeste anbefalinger til DMC's Bronzekursus.

--
Mikkel | "...Being shot out of a cannon will always be better
motortosse.dk | than being squeezed out of a tube.

Fra : Per Milborg Pedersen

Dato : 04-08-03 16:37

"Mikkel Christensen" <mic@rrnord.dk> wrote in message

> [...]
> Mikkel | "...Being shot out of a cannon will always be better
> motortosse.dk | than being squeezed out of a tube.

Ja, man kan jo kun undre sig over at der var ledige pladser på kurset.

Tak for de rosende ord Nu var jeg jo ikke selv repærsenteret, men ......

--
Med Venlig Hilsen
DMC, Kørekursuskoordinator og Motortosse

Fra : Armand

Dato : 04-08-03 23:58

Mikkel Christensen <mic@rrnord.dk> skrev i en

> [...]
låse
> op! Jeg har en kasse øl med næste gang....

Hæ!
Mindre kan gøre det - For samme beløb kan du sikkert slippe igennem at teste
klokken der er hængt op i baren (hvilket tillige vil passe barudvalget bedre
end medbragt øl!)

> Og en snor i hjelmen...

Hæ!
"Allan-trick'et"(*) ført over på løst forekommende udstyr!

> Sidst, men ikke mindst, tak til instruktørerne fordi de gad at bruge en
> weekend på os. Mit formål med at lære frøen bedre at kende blev til
> fulde opnået - ikke mindst takket være jer.

Hende hønen på FJ1100'eren kunne sgu' huske mig fra et kursus hun havde
været på for ca. 13 år siden
Hun fortalte mig at en af bevæggrundene til deltagelse på den nyindkøbte
1100'er var at hun dengang fik så meget dynamik i sin 400'er Seca, at hendes
bror og dennes kammerat begyndte at blive sat af på småturene - Hun blev
nærmest bebrejdet "at køre som en sindssyg"!
Joeh, man lærer sgu' sin model at kende af at sidde på nakken af den i en
hel weekend på et begrænset areal!!

(*):
Allan tiltede for nyligt i klubbens "gård" p.g.a. at han i "de forlader jo
mig"
-stress, glemte at han havde en bøjlelås i forhjulet =
Denne gang stod hans XJR aflåst og monteret med en improviseret, men tydelig
snor fra låsen og til gasgrebet, samt strategisk parkeret så han ved antrit
mod modellen ikke kunne undgå at se snor og bøjle!!

--
Armand.

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 05-08-03 12:03

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> writes:

> [...]
> klokken der er hængt op i baren (hvilket tillige vil passe barudvalget bedre

A' ringer mæ æ' klok. Så skal det være en dag hvor vi ikke skal så tidligt
afsted...

> Hæ!
> "Allan-trick'et"(*) ført over på løst forekommende udstyr!

Hehe, ja netop. Jeg tror bare jeg binder snoren om livet i stedetfor

> Joeh, man lærer sgu' sin model at kende af at sidde på nakken af den i en
> hel weekend på et begrænset areal!!

I allerhøjeste grad.
Hvis jeg en dag får min egen motorcykelforretning vil jeg sælge alle nye
cykler med en rabatkupon til et Bronzekursus.