Kan man få en kraftigere starter ??
Fra : --=Stone=--

Dato : 03-08-03 17:08

Jeg vil godt hvis jeg kunne få en kraftigere starter til min CB1200, da den
er ret højt komprimeret.
Det er vel løsningen, udover at kommer mere pakning i bunden.
Der er 1,5 mm kobber pakning i toppen, og 1 mm hjemmelavet pap pakning (
lavet af pakpapir ), og det er teknisk umuligt at komme mere pakning i, da
den så vil få for lidt kompresion.
Har forsøgt med 5 mm pakning i alt ( dvs. 1 cm på knastkæden ) men så var
kæden jo for kort, forlængede den så med 1 led, svarende til 1 cm ( længden
på ledet ), og så var kæden for lang, svarende til ca. ½ led.
Tog så 2 mm pakning af, og ledet af igen, med det resultat at kæden var ½
led for lille.
Så en kraftigere starter vil være sagen, også for at få rigeligt af
moment/hk. til at det er lidt sjovt.
Hvor kan man få sådan en starter ? el. få en lavet ?

--
Steen
CB1200 F/R 85' Street Fighter Style

Fra : Steen Gruby

Dato : 03-08-03 17:23

On Sun, 3 Aug 2003 18:08:19 +0200, "--=Stone=--"
<sejl@FJERNsurfmail.dk> wrote:

Hej Steen.

>Hvor kan man få sådan en starter ? el. få en lavet ?

Jeg ved ikke om der findes en starter med mere "Power" der passer til
din CB1200.
Der findes firmaer der kan vikle anker og felt om så der kommer mere
knald på.
Jeg har fået omviklet motorer til boremaskiner med godt ressultat hos
Langelands Elektro - prøv at spørge om de kan.
For nogen tid siden var der en i gruppen der havde fået lavet noget
lignende, vist nok i Køge.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Fra : Jarl

Dato : 03-08-03 22:26

"Steen Gruby" <steen.gruby@(at)gruby.dk> wrote in message
> [...]
> Langelands Elektro - prøv at spørge om de kan.
> For nogen tid siden var der en i gruppen der havde fået lavet noget

Hej Steen.
Det er rigtigt og han er der stadigvæk. Det er Carlsens batteriservice der
ligger på Stormøllevej i Køge. Jeg husker ikke nummeret til ham, men det
findes på de gule sider. Han er ubetinget mester i den slags opgaver.
Mvh
Jarl
--
Maico 250 B 1960 - med utæt svømmer :(
Dnepr K-750 med sidevogn

Fra : Morten Lange

Dato : 03-08-03 17:58

> [...]
> moment/hk. til at det er lidt sjovt.
> Hvor kan man få sådan en starter ? el. få en lavet ?

Jeg tror ikke at det er en kraftigere starter du har brug for, men et
kraftigere batteri.

Da jeg havde min CB1100 havde den problemer med at starte når den var varm
og kompressionen var høj.

Jeg fjernede bagvægen i batterikassen og afmonterede lågen. Der var så plads
til et 16AH batteri der blev holdt på plads med en rem fra spejdersport i
stedet for lågen. Batteriet nåede fra det ene sidedæksel til det andet minus
ca 1cm. Efter den kur var der aldrig mere problemer med at starte.

Når du køber batteriet så sørg for at det er et batteri med et ordentlig
startstrøm dvs glem alt om diverse lavrpisbatterier. Når du har ofret så
mange penge og megen tid på CB1200'eren vil det være dumt at spare de sidste
basseører.

Lange
der kørte CB1100 i 11 år.

Fra : --=Stone=--

Dato : 03-08-03 23:42

..

> [...]
> startstrøm dvs glem alt om diverse lavrpisbatterier. Når du har ofret så
> mange penge og megen tid på CB1200'eren vil det være dumt at spare de

Jeg har kig på et batteri som smider 12 Volt/18 Amp. fra QMP til 583.- skal
det være fra YUASA så koster det 1083.- Hvilket skal jeg vælge ?
Umiddelbart ser det ud til at være et tør batteri, hvad forskel er der på
tør og våd, bortset fra vedligehold ??
Jeg prøver med batteriet først, og så må jeg se om det kan gøre det... for
der er godt nok meget kompresion på...

Fra : Soren Lindholt

Dato : 04-08-03 08:32

--=Stone=-- <sejl@FJERNsurfmail.dk> wrote in article
<3f2d8fa5$0$83054$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>...
> [...]
> tør og våd, bortset fra vedligehold ??
> Jeg prøver med batteriet først, og så må jeg se om det kan gøre det...

Ellers drop det der hobby-batterier, og kontakt nogen der har rigtige
batterier, f.eks. http://www.enersys.dk/
og læg lidt ekstra kroner, og få noget der virker. Og bliver ved med det.
--
Soren
http://motortosse.dk

Fra : lange

Dato : 04-08-03 09:16

> [...]
> tør og våd, bortset fra vedligehold ??
> Jeg prøver med batteriet først, og så må jeg se om det kan gøre det... for

Det du har brug foe er ikke stor kapacitet, men stor startstrøm. Hvis du
sammenligner 2 batterier med samme kapacitet kan du godt regne med at prisen
afspejler startstrømmen.

Jeg ville gå efter YUASA batteriet. Men check lige at det kan være der.

Tørbatteriet tror jeg ikke på kan levere startstrømmen.

Lange

Fra : Orla Pedersen

Dato : 04-08-03 13:04

lange skrev i meddelelsen ...

>Jeg ville gå efter YUASA batteriet. Men check lige at det kan være der.
>
>Tørbatteriet tror jeg ikke på kan levere startstrømmen.

Så er det for længe siden du har arbejdet med "gele" akkumulatorer.
Eksempelvis Sonnenschein har forrygende startstrøm. Et 55Ah har en
startstrøm på over 1200 A såe.... Forrygende godt til en gammel 4 liter
John Deere diesel, det er vel ca. 12 år gammelt og virker stadig. Så jeg er
ret sikker på at det vil være godt til en MC også, men dyrt. De forhandles
af Exide i Danmark.

mvh
Orla

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 04-08-03 09:27

> Jeg vil godt hvis jeg kunne få en kraftigere starter til min CB1200,
> da den er ret højt komprimeret.

Hej Steen

Jeg mener lige som alle de andre at strømmen burde kunne gøre det. Som test
kunne du sætte en bil med motoren i gang til søm start hjælp. sæt plus på
polerne og minus på stellet væk fra bateriet. Starter den som en leg nu er
problemet ikke starteren med strømmen.

Hvilket batteri der giver den bedste startstrøm skal jeg ikke kloge for
meget på, men Yuasa og Varta er altid rost. Jeg ville finde det største
batteri der kan monteres på cyklen med lidt fuskerier og førsøge mig med
det. Da du alligel skal rode med at montere et andet batteri, så drop de
vedligeholdelsesfrie batterier, dem du kalder tør batterier. Dem vi køber er
bare alm syrebatterier der er plumberet. Der er ikke gel i eller hvad der
ellers bliver påstået. Køb et alm. batteri med propper gerne på en 16-20amp.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : --=Stone=--

Dato : 04-08-03 23:05

Jeg har idag, fået gang i cyklen med den konstalation som nævnt ( 1,5 mm
kobber i top + 1 mm pap i bunden ) + et alm. batteri. Har dog probs med at
starte når den bliver varm, som Lange også nævner.
Jeg vil imorgen købe et Yuasa batteri som kan presses ind + over veje et rep
kit til min starter kobling, da den skralder som bare fanden.... men
sådan er gamle cykler jo.
Tak for de mange meninger samt råd.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 05-08-03 06:16

--=Stone=-- wrote:

> [...]
> Jeg vil imorgen købe et Yuasa batteri som kan presses ind + over veje et rep
> kit til min starter kobling, da den skralder som bare fanden.... men

Du er sikker på at starteren ikke er slidt i bøsningerne?. Så æder den meget
mere strøm.

Ib Jakobsen

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 05-08-03 08:52

> Jeg vil imorgen købe et Yuasa batteri som kan presses ind + over veje
> et rep kit til min starter kobling

Hej Steen

Kan du ikke lige prøve om det hjælper med starthjælp fra en bil med motoren
i gang, før du bruger en lille tudse på batterier. Som Ib også skriver skal
du selfølgelig sikre dig at din starter og starterkobling er i god stand. De
slides hurtigt når kompressionen er høj.

Fra : --=Stone=--

Dato : 05-08-03 22:39

> [...]
De
> slides hurtigt når kompressionen er høj.

Har prøvet med batteri fra bil, det gav lidt, men har stadig probs. med
starter koblingen... den skal vist lige fikses først, før jeg smider til
batteri. men det er jo kun 275.- for et rep. kit til den og så 1½ times arb.

Var lige ude at trille den første rigtige tur på cyklen idag, damn... den
kan trække nu mit store smil fyldte hele visiret, den trækker oven i
købet rent fra omkring 2000 Rpm i 5 gear. det er bare super...
Jeg vil have ordnet alle de sidste små ting, så som ventil justering,
starter kobling osv. i week-enden.

Det er nu lidt fedt, når det er første gang jeg har rodet med motoren alene,
plejer at have en kammi til at gøre det grove ( han har vist været en god
lære mester, tak thomas ).

BIG her fra...