Nummerplade til mc??
Fra : M. Høy

Dato : 02-08-03 22:37

Hej gruppe!

Af ren nysgerrighed, kan man få valgfrie nummerplader til en mc, ligesom man
ser til biler, hvor man f.eks. kan få skrevet: 2FAST4U??

Har aldrig selv set det!

Mvh.

Hoey
(GT750)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=234

Fra : Brian

Dato : 02-08-03 22:49

> [...]
man
> ser til biler, hvor man f.eks. kan få skrevet: 2FAST4U??

Så vil jeg have.
I8ABIG1
(Eller Honda-Pigen)

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 02-08-03 22:51

"M. Høy" wrote:

> Hej gruppe!
>
> Af ren nysgerrighed, kan man få valgfrie nummerplader til en mc, ligesom man
> ser til biler, hvor man f.eks. kan få skrevet: 2FAST4U??

Den kan du tilfældigvis ikke få. Den har skuespilleren Agser Reher siddende på
sin Jaguar. Så den i avisen forleden.

Ib Jakobsen

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 03-08-03 09:50

Ib Jakobsen wrote:

> Den kan du tilfældigvis ikke få. Den har skuespilleren Agser Reher
> siddende på sin Jaguar. Så den i avisen forleden.

Hvad med: UR2SLOW, IMFAST, FKNFAST, EATDIRT ? ;-D

--
Tony
Fazer 1000

Fra : SVW

Dato : 03-08-03 10:37

UR2SLOW sidder allerede på en TL1000R der kører på Amager

Steffen

Fra : Steen Gruby

Dato : 02-08-03 23:08

On Sat, 2 Aug 2003 23:37:10 +0200, "M. Høy" <mhoeyNOSPAM@mail.dk>
wrote:

Hej

>Har aldrig selv set det!

Jeg har set en MV Agusta GT750 på langelinie med nummerplade GT 750.
Fanden i nummerpladen, men cyklen ville jeg gerne eje.
Den er simpelthen en skønhed.
Jeg vil tro den er fra midten af 60'erne.

Du kan få den plade du "ønsker" dig også til MC hvis du vil skænke
statskassen det nødvendige beløb.
Indrømmet: Tanken om en ønskeplade har strejfet mig, men det er
virkelig at være til grin for sine egne penge.
Afgiften er hån nok til mig

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Fra : M. Høy

Dato : 02-08-03 23:12

"M. Høy" <mhoeyNOSPAM@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
man
> ser til biler, hvor man f.eks. kan få skrevet: 2FAST4U??

Hvad koster sådan een valgfri nummerplade, hvis man er dum nok til det? *GG*

Mvh.

Hoey

Fra : Steen Gruby

Dato : 02-08-03 23:26

On Sun, 3 Aug 2003 00:11:42 +0200, "M. Høy" <mhoeyNOSPAM@mail.dk>
wrote:

Hej.

>Hvad koster sådan een valgfri nummerplade, hvis man er dum nok til det? *GG*

Så vidt jeg husker noget med 5 Kkr.
Da GT 750 er taget må du ud i noget med GT750A

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Fra : M. Høy

Dato : 03-08-03 10:24

Hey

Tror godt jeg kan finde en anden ting at bruge penge til, f.eks. en portning
at af skyllekanalerne på GT'en

Mvh.

Hoey

Fra : Ninja Rider

Dato : 02-08-03 23:25

Hejsa

Fut:
www.nummerplader.dk

Mvh Emil
--
http://Kawasaki.ZX-6R.636.Ninja.dk
Scream if you wanna go faster....

Fra : Brian

Dato : 02-08-03 23:37

"Ninja Rider" <Gundersen@tdcadsl.danmark> skrev i en meddelelse
> Hejsa

> [...]

http://www.politi.dk/nummerplader/Side_1_registrering_og_priser.htm#1.4.%20Betaling
Ønskenummerplader
For retten til ønskenummerplader betales 6.200 kr. Derudover skal der
betales det ovenfor anførte beløb for nummerpladerne.

For overførsel af ønskenummerplader til et andet køretøj, skal der betales
300 kr.

Fra : Freddy Lang

Dato : 03-08-03 05:53

Brian wrote:

> [...]
> For retten til ønskenummerplader betales 6.200 kr. Derudover skal der
> betales det ovenfor anførte beløb for nummerpladerne.

Da du har sakset direkte ud af bekendtgørelsen, kan man ikke her i tråden
se, hvad "ovenfor anførte beløb" egentlig er... men det er altså de
sædvanlige 590,- kroner (som du har skrevet det, står det som om man også
skal betale 6.200,- for selve pladerne).

Fra : Kim Olsen

Dato : 03-08-03 07:46

Hej

Der findes faktisk en billigere måde at gøre det på, men så skal Mc'en være
fra før 1958.
Så siger reglerne om historiske nummerplader, at man dels kan få den
oprindelige plade, hvis det kan dokumenteres hvad den var.
Hvis ikke kan man faktisk "ønske" et nummer. Dog er det første bogstav givet
ud fra amtet hvor man bor, og bekendtgørelsen siger at numrene bare tildeles
fortløbende, men jeg har set flere, der selv har valgt de 5 tal.

Hilsen

Kim