? om højere kåbeglas til FZS600
Fra : Arne Lorenzen

Dato : 01-08-03 19:57

Vil høre om der er nogen erfaringer her på gruppen med at sætte såkaldte
touringkåbeglas på Fazeren. Hvilke skulle i givet fald være at foretrække -
dubble-bubble eller flip-up?

Spørger fordi jeg har kunnet læse at nogen har haft problemer med øget
turbulensstøj, så det ville jo være fint med lidt flere oplysninger inden
man smider 8-900 kroner efter sådan en

--
Mfh - Arne Lorenzen - FZS 600
www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=183

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 01-08-03 21:32

Arne Lorenzen wrote:

> Spørger fordi jeg har kunnet læse at nogen har haft problemer med øget
> turbulensstøj, så det ville jo være fint med lidt flere oplysninger
> inden man smider 8-900 kroner efter sådan en

Forståeligt nok! Jeg har selv gået med samme overvejelser til min Fazer
1000. Problemet er bare at alle erfaringer er forskellige - fordi folk ikke
er lige høje. Derfor kan du risikere (!) at købe et forhøjet kåbeglas, der
virker fint for en person - men ikke nødvendigvis afhjælper dine problemer
med turbulens. Det er med andre ord lidt "trial-and-error" der skal til.
Alternativt så prøv om ikke du kan få fat i et billigere kåbeglas på f.eks.
eBay fra tyskland eller england.

Jeg har selv tænkt mig at købe en Memphis Shades Demon vindskærm som jeg dog
kun vil montere på Fazeren når der skal køres virkeligt lange ture. Til
dagligt er den medfølgende ok. Se evt.
http://www.memphisshades.com/demon-pics.html - man tror det er løgn - men
den kan faktisk monteres på en Fazer:
http://www.angelfire.com/ia/z/FZ1shield.htm

Held og lykke.

Hilsner,

Tony

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 02-08-03 14:12

Tony Lorentzen <spam@dkfritidmotorcykel.dk> wrote:
> [...]

[snip]

> [...]
> http://www.memphisshades.com/demon-pics.html - man tror det er løgn -
> men den kan faktisk monteres på en Fazer:

Dammit - det er noget af en udestue
Men sikkert ganske effektiv, den minder meget om den Giviskærm jeg havde på
Vf750Seren, og det virkede rigtig godt. Må dog være lidt tilvænningskrævende
at den drejer med styret, mens den anden følger stellet. Jeg tror du har
ret: Skal der køres langt og hurtigt er det den rigtige løsning, da den kan
stilles i både vinkel og højde. Tak for tippet!

Fra : Armand

Dato : 02-08-03 17:40

Tony Lorentzen <spam@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en

> Jeg har selv tænkt mig at købe en Memphis Shades Demon vindskærm som jeg >
dog kun vil montere på Fazeren når der skal køres virkeligt lange ture.
> Se evt. > http://www.angelfire.com/ia/z/FZ1shield.htm

Holddakæft hvor er den amerikansk: Montér blot det størst mulige med solide
beslag fra kampvogns-industrien og nyd at der er ligeså meget læ på din
motorcykel som i din TV-lænestol :-|

Men ideen er egentlig god til brug på ultrasports-modellerne: Et par beslag
nd på de oftest forekommende stræbere (stel - spejl-område) og monter derpå
et "forstørret hjelm-visir" der rager op lige bag det originale kåbeglas!

--
Armand.