Sådan gik det !! :-/
Fra : --=Stone=--

Dato : 01-08-03 00:28

Ja, jeg lovede vist for 3 uger siden at jeg ville skrive hvor godt min
CB1200 kom til at kører... det har jeg ikke haft tid til, da den rent
faktisk aldrig nåde til skagen ( hvilket faktisk var planen ).

Jeg husker at have skrevet at den spandt som en mis, og det gjorde den, ikke
en mislyd fra motoren, det var næsten for godt til at være sandt.... men man
må vel være heldig, el. må man.
Nu ligger det sådan at en gammel CB motor vist aldrig kommer til at spinde
som en ny ( år 2003 ) motor, der skal være lidt raslen fra knastkæden osv.
det var der bare ikke, og det skyldes at kæden var for stram, i min iver
efter at nå til toppen, tænkte jeg ikke på at når man hæver motorens længde
med 5 mm ( for at tage lidt af komp. da den ellers ikke kan starte med et
alm. mc batt ) så skal knast kæden jo også forlænges tilsvarende.
Så resultatet blev at jeg kørte ca. 5½ km. før den sprang..... det skete med
et ordentlig brag, hvor kaburatoren blev skudt bagud, og dyret døde.
Så jeg var lidt bleg da jeg steg af, og kunne konstatere at der ikke var
kompresion på motoren mere.
Uha oh skræk, det bliver dyrt tænkte jeg, men sådan skulle det heldigvis for
min mulvarp, ikke gå.
Det viste sig at kæden ikke havede forvildet sig ned i bunden, den sad pænt
på sin plads, men var dog sprunget, og ved efter syn af ventilerne, var der
ikke så meget som en der var bøjet el. ødelagt, kan man kalde det held el.
hvad ?
Så nu har jeg fået monteret en ny kæde med 128 led ( mod de normalt 126 ) og
ved samme lejlighed slebet ventilsæderne/ventilerne og justeret dem.
Jeg skal så have samlet motoren engang i løbet af idag ( fredag ), og håber
så på at den virker lidt bedre denne gang, kan jeg bare opnå at kører 10 km.
væk fra mit hjem, er jeg glad... nej.. den skulle gerne køre noget mere

Jeg vender tilbage med en beretning om udfaldet.

--
Steen
CB1200 F/R 85' Street Fighter Style