Nye stramme mc-støvler
Fra : Jacob Larsen

Dato : 31-07-03 16:52

Hvor stramme skal man regne med at mc-støvler skal være? Jeg har lige købt
et par Falco Eco, som ser ud til at være ok til prisen, men hvor stramme
skal de være? Da jeg først tog dem på, synes jeg de var for stramme, men
efter at have haft dem på lidt, var de ligesom lidt bedre. Desuden har jeg
hørt, at mc-støvler tilpasser sig lidt ligesom alm lædervarer. Det regnede
jeg også med, men er det rigtigt?

Ja... Jeg ved godt I ikke kan se om mine støvler passer mig gennem en NG, så
ingen dumsmarte bemærkninger
Ville bare høre folks erfaringer.

mvh Jacob - Der aldrig har haft et par mc-støvler før og derfor ikke ved en
pind om det.

Fra : Pwh

Dato : 31-07-03 18:10

Jacob Larsen wrote:
> Ja... Jeg ved godt I ikke kan se om mine støvler passer mig gennem en
> NG, så ingen dumsmarte bemærkninger

Du kan da bare lægge et billede ud i Binaer ;)

/Jens

Fra : Jacob Larsen

Dato : 31-07-03 20:21

Pwh wrote:

> Du kan da bare lægge et billede ud i Binaer ;)
>
> /Jens

Jeg har desværre kun et alm digicam og ikke et røngten-ditto, så det ville
nok ikke hjælpe det helt vilde

Anyway. Jeg har haft dem lidt på, og nu er de blevet helt ok. Er der nogen,
der er i tvivl om man ser dum ud med mc-støvler og shorts, kan jeg afsløre
at det gør man...

mvh Jacob - Der nu ejer et par mc-støvler og dermed er ekspert på området
(sådan er det da inden for IT, så det er nok det samme her )

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 31-07-03 20:31

Jacob Larsen wrote:
> [...]
> bedre. Desuden har jeg hørt, at mc-støvler tilpasser sig lidt ligesom
> alm lædervarer. Det regnede jeg også med, men er det rigtigt?

Jeg købte et par SIDI da de var billige hos Louis. Og jeg må sige at de var
stramme og de er stramme. Jeg har ikke brugt dem meget men de giver sig
tilsyneladende ikke meget. Så indtil videre kører jeg rundt med blålige
fødder.

Måske er det lidt afhængigt af de forstærkninger der er lagt ind i støvlen.
(Eller osse vokser mine fødder bare)

FOCs

Fra : SLP/JM

Dato : 31-07-03 20:47

"Freddy O. Christensen" <foc@fjerndette_tdcadsl.dk> skrev > Jeg købte et par
SIDI da de var billige hos Louis. Og jeg må sige at de var
> stramme og de er stramme. Jeg har ikke brugt dem meget men de giver sig
> tilsyneladende ikke meget.

Har du købt dem i samme størrelse, som du normalt bruger i sko? Sidi er
nemlig små i størrelserne, så de fleste skal gå en størrelse op. Hverken
Jesper eller jeg har problemer med klemte fødder i vores Sidi-støvler.
--
Mvh Susanne

Fra : Brian Luckow

Dato : 01-08-03 06:12

> [...]
> stramme og de er stramme. Jeg har ikke brugt dem meget men de giver sig
> tilsyneladende ikke meget. Så indtil videre kører jeg rundt med blålige

Jeg har også for ca. 1½ md. siden købt et par SIDI. I forhold til mine gamle
udtjænte Gærne støvler, så sidder de nye godt nok noget stramt! De sidder
perfekt om selve foden, men støvleskaftet sidder meget stramt. Jeg har måtte
justerer skaftet (via nogle skruer) der sidder på støvlerne, til max. vidde.
Nå, men de er vel lavet til meget tynde bukser...

Men jeg har da fundet ud af, at man ikke skal rende Hundige Centeret tyndt i
dem, når man har bare fødder i dem, så gnaver de sgu i foden... av av... og
så glor alle på en, fordi de knirker som en gammel gyngestol. Nå, men nu har
de fået noget olie, så håber det hjælper.

Mvh., Brian Luckow

Fra : Morten Krauw

Dato : 01-08-03 08:20

"Jacob Larsen" <jacobl@FJERNDETTE.cs.auc.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor stramme skal man regne med at mc-støvler skal være?

De giver sig i hvert fald ligesom almindeligt fodtøj. De skal "gåes til".
Jeg købte et par Daniese støvler i starten af denne sæson. Dem har jeg været
rigtigt glad for. Jeg prøvede mange forskellige støvler hos forskellige
forhandlere, men da jeg kom i dette par, kunne jeg med det samme mærke, at
de sad bedre end nogen anden støvle jeg havde prøvet. Så det kan anbefales
at man prøver forskellige hvis man skal ud og købe (jeg ved godt at du Jacob
allerede har købt dine støvler).

Selvfølgelig vil den beskyttelse der er i støvlerne gøre støvlerne mere
stive og dermed kan de lettere komme til at klemme. Men det skal jo ikke
være så det er direkte ubehageligt, for så vil jeg mene at de skulle have
været et nummer større.

Med Venlig Hilsen
Morten K