/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
"Skrot-Oiler" (TM)
Fra : Hekto


Dato : 31-07-03 12:38


I week-enden skiftede jeg kædekit, og blev i den forbindelse
vanvittigt innovativ!

En Scottoiler er jo en forholdsvis enkel sag, og forbedrer smøringen
af kæden, samt levetiden. Problemet er bare prisen.
På en gammel GS'er vil den jo representere en ganske stor del af
værdien, når den bliver monteret, så måske kunne man .... ?

Fat i en plastikflaske, noget slange, en stump rør og ... en
engangskanyle.
Olie i flasken, det hele strappet fast, udluftning af slangen, på med
kanylen, og så er man smørende!

Der ligger billeder i dk.binaer.motor

Ulempen er selvfølgelig at olien drypper hele tiden!
Så næste step, efter prototype-1, er at få fat i en vacuumstyret
benzinhane. Til en knallert koster de en god hund.

Prototype-1 smører fint kæden, og man kan let bestemme doseringen med
forskellige størrelser på kanylen.
Nej, det er sikkert ikke lige så godt som en ægte Scottoiler; men det
er prisen heller ikke! ;0)

- hvad man ikke får ud af at kede sig i sommervarmen!!

--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto ... What about www.mc-
portalen.com ?

 
 
Thomas Jensen (31-07-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen


Dato : 31-07-03 12:47

>
> Der ligger billeder i dk.binaer.motor
>

ser fint ud

Men jeg tror du skal have mere styr på det lille rør der, med den længde det
har, kan det nemt blive skævt" og så rammer olien ikke kæden.
Det havde jeg problemer med på min scottoiler, før jeg fuskede noget.
Montér fx et beslag på baggaflen, som næsten når helt ned ved kædehjulet,
strips røret på det, så har du røret bedre fikseret.

Men sjov og billig løsning

--
mvh

Thomas Jensen
XJ600s div ´96
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=11



Anet (31-07-2003)
Kommentar
Fra : Anet


Dato : 31-07-03 12:53

> Men jeg tror du skal have mere styr på det lille rør der, med den længde
det
> har, kan det nemt blive skævt" og så rammer olien ikke kæden.
> Det havde jeg problemer med på min scottoiler, før jeg fuskede noget.
> Montér fx et beslag på baggaflen, som næsten når helt ned ved kædehjulet,
> strips røret på det, så har du røret bedre fikseret.
>
>
(klip)

et kobberrør kan anbefales da det kan bøjet nemt med fingrene og sidder godt
også.


--
~Hilsen
Annette~
Fazer 1000



Hekto (31-07-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 31-07-03 12:58

In article <3f290323$0$24684$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
anet49@hotmail.com says...
> (klip)
>
> et kobberrør kan anbefales da det kan bøjet nemt med fingrene og sidder godt
> også.
>
Kom endelig med flere ideer! :0)
Det er jo kun en prototype endnu.
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto ... What about www.mc-
portalen.com ?

Soren Lindholt (31-07-2003)
Kommentar
Fra : Soren Lindholt


Dato : 31-07-03 13:07


Hekto <hekto@dkfritidmotorcykel-MAPSON-.dk> wrote in article
<MPG.199322c2cf5da1d2989964@news.cybercity.dk>...
> In article <3f290323$0$24684$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
> anet49@hotmail.com says...
> > (klip)
> >
> > et kobberrør kan anbefales da det kan bøjet nemt med fingrene og sidder
godt
> > også.
> >
> Kom endelig med flere ideer! :0)
> Det er jo kun en prototype endnu.
> --

Anders B fra aorcmk der lavede det ud af pneumatik rør fra Lego, da han
havde let adgang til dem. De blev bukket med lidt varme, og så påsat en
Lego-hane også, til tændsluk.
Smøremængden var ikke så vigtig, da det var på en offroader, og der skal
der bare smøres godt til.

du kan se hans hjemmeside her: http://www.big-toys.dk
--
Soren
http://motortosse.dk


Anet (31-07-2003)
Kommentar
Fra : Anet


Dato : 31-07-03 14:02

> >
> > et kobberrør kan anbefales da det kan bøjet nemt med fingrene og sidder
godt
> > også.
> >
> Kom endelig med flere ideer! :0)
> Det er jo kun en prototype endnu.
> --

(klip)

Faktisk så kan et kobberbremserør også bruges ved jeg. De er tynde og let
bøjelige uden at de bøjer sig selv ud igen. Det giver en stabil retning så
oliestrømmen kommer den rigtige vej ned på kæden.


--
~Hilsen
Annette~
Fazer 1000



Lars T. Thomsen (01-08-2003)
Kommentar
Fra : Lars T. Thomsen


Dato : 01-08-03 13:03

> Kom endelig med flere ideer! :0)
> Det er jo kun en prototype endnu.

Jeg har galfet en gammel 12V magnetventil med 1/8 rørgevind + et par
kasserede bremserør med fittings fra en ophugger.
Hele herligheden skulle gerne være en tilkommen hjælp til kædesmørreriet.

Magnetventilen skal styres, så den kun lukker op for olie-resiovaret i
perioder, kun i dryphastighed og kun når tændingen er slået til. Hele
herligheden har pt. kostet nul kroner, men er (desværre) stadig på
tegnebords-stadiet!

Hilsen
Lars



Hekto (01-08-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 01-08-03 13:19

In article <3f2a56ee$0$13213$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
ltth00@NOSPAM.kom.auc.dk says...
> Magnetventilen skal styres, så den kun lukker op for olie-resiovaret i
> perioder, kun i dryphastighed og kun når tændingen er slået til. Hele
> herligheden har pt. kostet nul kroner, men er (desværre) stadig på
> tegnebords-stadiet!
>
>
Der findes MC-kæde-smøresystemer der er baseret på en trykknap på
styret, så man selv skal docere olien.
Man kunne bygge en simpel pulsgiver med fx en NE555, og med en
udvendig justering af antal pulse, så man kunne justere efter vejr og
kørsel.


--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto ... What about www.mc-
portalen.com ?

Martin Sørensen (01-08-2003)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 01-08-03 18:36

> Der findes MC-kæde-smøresystemer der er baseret på en trykknap på
> styret, så man selv skal docere olien.
> Man kunne bygge en simpel pulsgiver med fx en NE555, og med en
> udvendig justering af antal pulse, så man kunne justere efter vejr og
> kørsel.

Så dyr er en fugtsensor da heller ikke. Den skal da selv kunne måle om den
kører i regnvejr eller ej.

signing off.. Martin Sørensen



Steen Gruby (01-08-2003)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 01-08-03 21:20

On Fri, 1 Aug 2003 19:36:15 +0200, "Martin Sørensen"
<mos@FJERNlaxity.dk> wrote:

Hej.

>> Der findes MC-kæde-smøresystemer der er baseret på en trykknap på
>> styret, så man selv skal docere olien.
>> Man kunne bygge en simpel pulsgiver med fx en NE555, og med en
>> udvendig justering af antal pulse, så man kunne justere efter vejr og
>> kørsel.
>
>Så dyr er en fugtsensor da heller ikke. Den skal da selv kunne måle om den
>kører i regnvejr eller ej.
>
Gad vide hvad det her lander ud i ?
Dette skulle have været en hest, men så kom der nogen og blandede sig
)

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Martin Sørensen (01-08-2003)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 01-08-03 22:07

>>> Der findes MC-kæde-smøresystemer der er baseret på en trykknap på
>>> styret, så man selv skal docere olien.
> Gad vide hvad det her lander ud i ?
> Dette skulle have været en hest, men så kom der nogen og blandede sig
> )

Næ nej, de heste jeg har set, har ikke haft nogle kæder der skulle smøres.

signing off.. Martin Sørensen



Bjørn S (02-08-2003)
Kommentar
Fra : Bjørn S


Dato : 02-08-03 00:08


"Martin Sørensen" skrev >
> Næ nej, de heste jeg har set, har ikke haft nogle kæder der skulle smøres.
>

Til gengæld skal de ha mad...hvad nu hvis vi tog en af de rigtig store
injektionssprøjter, måske taler vi om inseminørudstyr.... placeret via
kobberrør under bisselet til mulen, koblet op via en energi/fedt-måler.....
Steen, Hekto, er i med ??? )

--
/Bjørn - måske på forkert nyhedsgruppe.......FUTTE... hvor ? *GG* nihahah



Steen Gruby (02-08-2003)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 02-08-03 00:53

On Sat, 2 Aug 2003 01:08:23 +0200, "Bjørn S" <bjosko@REmoVEyahoo.com>
wrote:

Hej Bjørn.
>
>Til gengæld skal de ha mad...hvad nu hvis vi tog en af de rigtig store
>injektionssprøjter, måske taler vi om inseminørudstyr.... placeret via
>kobberrør under bisselet til mulen, koblet op via en energi/fedt-måler.....
>Steen, Hekto, er i med ??? )

Jam, er det ikke det man praksiserer hver dag i landbruget
Kanske vi kan få sprøjterne der - Eller måske fra Tour de France )

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Lars T. Thomsen (02-08-2003)
Kommentar
Fra : Lars T. Thomsen


Dato : 02-08-03 09:31

> "Martin Sørensen" skrev >
> > Næ nej, de heste jeg har set, har ikke haft nogle kæder der skulle
smøres.
> >
>
> Til gengæld skal de ha mad...hvad nu hvis vi tog en af de rigtig store
> injektionssprøjter, måske taler vi om inseminørudstyr.... placeret via
> kobberrør under bisselet til mulen, koblet op via en
energi/fedt-måler.....
> Steen, Hekto, er i med ??? )

Så en lamda-sonde i bagenden, så har man lukketsløjfen!

Hilsen
Lars



Hans Paulin (02-08-2003)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 02-08-03 08:18

Steen Gruby wrote:
>>
> Gad vide hvad det her lander ud i ?

....hvad blev der af fedt-kædekasserne?

....strøg de ud til højre, da O-ringskæderne holdt deres indtog?

....sådan en sag, som sidder på en TR1, kan vel fremstilles af de
respektive motorcykelfabrikker under udviklingen af en ny model til en
rimelig pris...

(...jeg kunne lige se, at Kadetten havde åbent kædetræk... )
--
Med venlig hilsen
Hans
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=286



Armand (02-08-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 02-08-03 17:27


Hans Paulin <hans_fjernes_@it.dk> skrev i en news:bgfofd$h43$1@sunsite.dk...
> Steen Gruby wrote:
> >>
> > Gad vide hvad det her lander ud i ?
>
> ...hvad blev der af fedt-kædekasserne?
>
> ...strøg de ud til højre, da O-ringskæderne holdt deres indtog?
>
> ...sådan en sag, som sidder på en TR1, kan vel fremstilles af de
> respektive motorcykelfabrikker under udviklingen af en ny model til en
> rimelig pris...

Münch 2000 havde faktisk den feature, à helstøbt bagsvinger med indvendig
lukket kædetunnel
Men som antaget, så har O-ringskæden mangt en konstruktion på
samvittigheden - Benelli forsøgte på 900SEI'en at montere en duplex-kæde af
hensyn til polygon-effekten (= at kædeleddene slår(!) ind i bunden mellem
hver tand da tandhjulet jo ikke er rundt - Det er dét man som ekstremfald
kan høre som *klak-klak-klak* når bæltekøretøjer kører); men eftersom at
ingen kunne/ville levere sådanne kæder med O-ringsforsegling gled den ellers
udemærkede ide ud i mørket!

--
Armand.





Hans Paulin (03-08-2003)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 03-08-03 08:51

Armand wrote:
>
> Münch 2000 havde faktisk den feature, à helstøbt bagsvinger med
> indvendig lukket kædetunnel

Fedt nok!

....men Münchens pris var lidt pebret, som jeg husker det...

....til min gamle Honda 7½ kunne man osse købe en klodset sag i alu og
gummi: "Becker! - når der rigtig skulle fedtes for kæden!" som jeg
husker det - 2K var vist prisen dengang...

> Men som antaget, så har O-ringskæden mangt en konstruktion på
> samvittigheden - Benelli forsøgte på 900SEI'en at montere en
> duplex-kæde af hensyn til polygon-effekten (= at kædeleddene slår(!)
> ind i bunden mellem hver tand da tandhjulet jo ikke er rundt - Det er
> dét man som ekstremfald kan høre som *klak-klak-klak* når
> bæltekøretøjer kører); men eftersom at ingen kunne/ville levere
> sådanne kæder med O-ringsforsegling gled den ellers udemærkede ide ud
> i mørket!

....okay okay...
--
Med venlig hilsen
Hans
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=286



Hekto (02-08-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 02-08-03 09:30

In article <amilivs6l1e0tlgv6811rftvhmquhhl3b6@4ax.com>, Steen Gruby
<steen.gruby@(at)gruby.dk> says...
> Gad vide hvad det her lander ud i ?
> Dette skulle have været en hest, men så kom der nogen og blandede sig
> )
>
Tjaaa ... jeg forestillede mig en simpel kædesmører efter system KISS!
(Keep It Simple Stupid)
Så jeg vil ro at næste udbygning bliver en benzinhane, og måske noget
andet til at justere doseringen ... købt i en akvbarieforretning! ;0)
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
http://dfm.nathue.dk/Hekto ... What about www.mc-portalen.com ?

Lars T. Thomsen (02-08-2003)
Kommentar
Fra : Lars T. Thomsen


Dato : 02-08-03 09:40

> > Der findes MC-kæde-smøresystemer der er baseret på en trykknap på
> > styret, så man selv skal docere olien.
> > Man kunne bygge en simpel pulsgiver med fx en NE555, og med en
> > udvendig justering af antal pulse, så man kunne justere efter vejr og
> > kørsel.
>
> Så dyr er en fugtsensor da heller ikke. Den skal da selv kunne måle om den
> kører i regnvejr eller ej.

Jowda, det kan nærmest bare laves med en schmittstrigger med højimpedant
indgang, der måler over en spændingsdeler bestående af en modstand og en
fugtcensor (der I dette tilfælde kan bestå af et stykke skumgummi påsat to
elektroder).
.... så nej, dyr er den ikke!

Hilsen
Lars



TA (04-08-2003)
Kommentar
Fra : TA


Dato : 04-08-03 02:48


"Lars T. Thomsen" <ltth00@NOSPAM.kom.auc.dk> wrote in message
news:3f2a56ee$0$13213$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> Jeg har galfet en gammel 12V magnetventil med 1/8 rørgevind + et par
> kasserede bremserør med fittings fra en ophugger.
> Hele herligheden skulle gerne være en tilkommen hjælp til kædesmørreriet.
>
> Magnetventilen skal styres, så den kun lukker op for olie-resiovaret i
> perioder, kun i dryphastighed og kun når tændingen er slået til. Hele
> herligheden har pt. kostet nul kroner, men er (desværre) stadig på
> tegnebords-stadiet!


Det lyder da spændende. I et tidligere indlæg i tråden "Olie!" d. 24/4/2003
foreslog jeg faktisk en konstruktion baseret på en magnetventil.

Ideen var at anvende en magnetventil til at dosere mængden af olie ved at
bestemme varigheden af ventilens "åben"-tider. Med tilstrækkelige diametre i
slanger og ventil kunne man formentlig lave en konstruktion, der ikke ville
være så følsom for oliens temperatur-afhængige viskositet (som Scottoileren
tilsyneladende er). Ikke desto mindre ville det med en elektronisk løsning
være forholdsvis enkelt at kompensere for temperaturvariationer ligesom
dryprate og dråbestørrelse let kunne bestemmes.

Fx kunne en 555-timer kreds (koblet som astabil multivibrator) indstilles
til en dryprate på 0.1 - 10 dryp/min. En anden 555-timer kreds (koblet som
monostabil multivibrator) kunne bestemme magnetventilens "åben"-tid og
dermed dråbens størrelse (evt temperaturkompenseret).

--
TA



Lars T. Thomsen (04-08-2003)
Kommentar
Fra : Lars T. Thomsen


Dato : 04-08-03 06:41

> > Magnetventilen skal styres, så den kun lukker op for olie-resiovaret i
> > perioder, kun i dryphastighed og kun når tændingen er slået til. Hele
> > herligheden har pt. kostet nul kroner, men er (desværre) stadig på
> > tegnebords-stadiet!
>
>
> Det lyder da spændende. I et tidligere indlæg i tråden "Olie!" d.
24/4/2003
> foreslog jeg faktisk en konstruktion baseret på en magnetventil.
>
> Ideen var at anvende en magnetventil til at dosere mængden af olie ved at
> bestemme varigheden af ventilens "åben"-tider. Med tilstrækkelige diametre
i
> slanger og ventil kunne man formentlig lave en konstruktion, der ikke
ville
> være så følsom for oliens temperatur-afhængige viskositet (som
Scottoileren
> tilsyneladende er). Ikke desto mindre ville det med en elektronisk løsning
> være forholdsvis enkelt at kompensere for temperaturvariationer ligesom
> dryprate og dråbestørrelse let kunne bestemmes.
>
> Fx kunne en 555-timer kreds (koblet som astabil multivibrator) indstilles
> til en dryprate på 0.1 - 10 dryp/min. En anden 555-timer kreds (koblet som
> monostabil multivibrator) kunne bestemme magnetventilens "åben"-tid og
> dermed dråbens størrelse (evt temperaturkompenseret).

Hej TA,
Okay, jeg må ærlig indrømme, at dit indlæg desværre er smuttet forbi mine
øjne... ;-/
Men det er da klart, at jeg nok skal melde tilbage, når jeg (engang) får
taget mig sammen til at fuldføre projektet.
Jeg havde oprindelig planer om, at lade magnetventilen styres af en binær
tæller med pulsgiveren fra speedometeret som input. Således at
smøringsintervalleren kan bestemmes udfra den kørte afstand og evt. andre
faktorer som luftfugtighed eller temperatur.

Hilsen
Lars



Hekto (04-08-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 04-08-03 07:48

In article <3f2df1eb$0$13203$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, Lars T.
Thomsen says...
> Okay, jeg må ærlig indrømme, at dit indlæg desværre er smuttet forbi mine
> øjne... ;-/
>
- Det ka' jo ske! ;0)
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
http://dfm.nathue.dk/Hekto ... What about www.mc-portalen.com ?

TA (05-08-2003)
Kommentar
Fra : TA


Dato : 05-08-03 13:29


"Lars T. Thomsen" <ltth00@NOSPAM.kom.auc.dk> wrote in message
news:3f2df1eb$0$13203$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> Okay, jeg må ærlig indrømme, at dit indlæg desværre er smuttet forbi mine
> øjne... ;-/


Ok, det kan jo ske.

> Men det er da klart, at jeg nok skal melde tilbage, når jeg (engang) får
> taget mig sammen til at fuldføre projektet.

Det lyder fint.

--
TA



TA (04-08-2003)
Kommentar
Fra : TA


Dato : 04-08-03 02:46


"Hekto" <hekto@dkfritidmotorcykel-MAPSON-.dk> wrote in message
news:MPG.199322c2cf5da1d2989964@news.cybercity.dk...
> >
> Kom endelig med flere ideer! :0)
> Det er jo kun en prototype endnu.

Har overvejet en simpel manuel kædesmøring med en injektionssprøjte anbragt
ved håndgrebet. Kæden kunne således smøres med et tryk fx hver 10 - 20 km.

'Genopfyldning' af sprøjten kunne klares ved at have to sprøjter som på
skift monteres på cyklen via en lynkobling af den slags beregnet for
af/til-kobling af benzinslange. Lynkoblingen kan købes hos
<http.//www.sayjes.dk>, men koster (svjh) desværre godt 200,- kr.

--
TA



Richard (05-08-2003)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 05-08-03 21:36

Hekto wrote:

>>et kobberrør kan anbefales da det kan bøjet nemt med fingrene og sidder godt
>>også.
>
> Kom endelig med flere ideer! :0)
> Det er jo kun en prototype endnu.

Har du set Loobman's oliefordeler - en simpel konstruktion der fordeler
olien på begge sider af bagkædehjulet: www.loobman.com

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade


Hekto (06-08-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 06-08-03 08:50

In article <bgp4la$iqe$3@sunsite.dk>, richardpunktumpade@mail.dk
says...
> Har du set Loobman's oliefordeler - en simpel konstruktion der fordeler
> olien på begge sider af bagkædehjulet: www.loobman.com
>
Bortset fra den lille dims til at fordele olien med, ligner det mit
system på en prik! - med flaske og det hele!
'Min' olie løber dog af sig selv, drypvis, og i øjeblikket må der
lukkes manuelt med en slangeklemme.
Selvfølgelig kunne man dosere olien ved at klemme på flasken; men så
skulle man have sådan en uskøn laske siddene inden for rækkevide.
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto ... What about www.mc-
portalen.com ?

Richard (06-08-2003)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 06-08-03 17:22

Hekto wrote:

>>Har du set Loobman's oliefordeler - en simpel konstruktion der fordeler
>>olien på begge sider af bagkædehjulet: www.loobman.com
>
> Bortset fra den lille dims til at fordele olien med, ligner det mit
> system på en prik! - med flaske og det hele!

Ja, gode ting har det med at blive "genopfundet", ikk? Hvad har din
kostet i stumper ifht. en Loobman?

> 'Min' olie løber dog af sig selv, drypvis, og i øjeblikket må der
> lukkes manuelt med en slangeklemme.

Men det finder du nok en smart løsning på; den med doseringen a la
blodtransfusionsslangeklemmen lyder Ok, hvis den bare tilføjes en
on/off-ventil, der styres af tænding - eller bedre, hjulomdrejning.

> Selvfølgelig kunne man dosere olien ved at klemme på flasken; men så
> skulle man have sådan en uskøn laske siddene inden for rækkevide.

Ja det må kunne gøres smartere ,-)


--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade


Lars T. Thomsen (06-08-2003)
Kommentar
Fra : Lars T. Thomsen


Dato : 06-08-03 20:48

> Men det finder du nok en smart løsning på; den med doseringen a la
> blodtransfusionsslangeklemmen lyder Ok, hvis den bare tilføjes en
> on/off-ventil, der styres af tænding - eller bedre, hjulomdrejning.

Hvis man ikke lige kan finde ens blodtransfusionsslange i skuffen, så kan
man også skrælle en gammel telefonledning (pille de tre ledninger ud).
Drypstop kan laves med en 4 mm skrue med møtrik, der klemmer omkring
telefonledningen vha. to spændskiver fra to sider.

Det er prøvet sidste år!

Hilsen
Lars



Hekto (06-08-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 06-08-03 22:21

In article <bgra43$53e$1@sunsite.dk>, Richard says...
>
> Ja, gode ting har det med at blive "genopfundet", ikk? Hvad har din
> kostet i stumper ifht. en Loobman?

0,0 Kr. og ½ times arbejde inkl. montage.
Skulle stumperne indhandles, vil jeg tro der ville være for under 25,-
Kr. Måske 50,- hvis man handler på apoteket!

Flasken havde vi på arbejdet, sammen med kanyler i 3 forskellige
størrelser, samt en stump tyndt rustfrit rør og et par straps.
0.5m siliconeslange er indhentet på en fertilitetsklinik! (- og den er
'ny'!) ;0)
Det der tog længst tid, var at forme røret, og beslutte sig for den
tyndeste kanyle..
>
> > 'Min' olie løber dog af sig selv, drypvis, og i øjeblikket må der
> > lukkes manuelt med en slangeklemme.
>
> Men det finder du nok en smart løsning på; den med doseringen a la
> blodtransfusionsslangeklemmen lyder Ok, hvis den bare tilføjes en
> on/off-ventil, der styres af tænding - eller bedre, hjulomdrejning.

Det bliver nok enklere endnu! En vaccumstyret benzinhane fra en
knallert, til ca. 89,- (hvis ikke jeg liiige falder over en brugt)
Doseringen ændres nok til noget basseret på akvarie-grej, senere.


--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
http://dfm.nathue.dk/Hekto ... What about www.mc-portalen.com ?

Anet (31-07-2003)
Kommentar
Fra : Anet


Dato : 31-07-03 12:48

> En Scottoiler er jo en forholdsvis enkel sag, og forbedrer smøringen
> af kæden, samt levetiden. Problemet er bare prisen.
> På en gammel GS'er vil den jo representere en ganske stor del af
> værdien, når den bliver monteret, så måske kunne man .... ?
>

(klip)

Vi har da taget en scottolier af en mc da den blev solgt og monteret den
igen på en ny mc. På den måde kan man jo virkelig have glæde af den i mange
år og så syntes jeg at pengene er givet godt ud. Vi står netop og skal
afsted i morgen tidlig til Italien på mc´erne og da på disse lidt lange ture
er vi mægtig glade for scottolien da det jo er nemt.


--
~Hilsen
Annette~
Fazer 1000



Tony Lorentzen (31-07-2003)
Kommentar
Fra : Tony Lorentzen


Dato : 31-07-03 13:08

Hekto wrote:

> - hvad man ikke får ud af at kede sig i sommervarmen!!

Haha! Genialt!

--
Tony
FZS1000 (med scottoiler)



Jon Larsen (31-07-2003)
Kommentar
Fra : Jon Larsen


Dato : 31-07-03 14:55

>>
> Ulempen er selvfølgelig at olien drypper hele tiden!
xxxxxxxxxxxxx

Hvad med et dryp-stop fra en drop slange.. ulempen er dog at man så skal
huske og åbne for den hver gang man skal ud og køre


--
MVH.
Jon Larsen
Procesteknolog, med procesteknik som speciale.
GSX 250 R Supersport
"Før var jeg forvirret, det er jeg også nu, bare på et højere plan."
"Fjern "SPAMSUCKS" fra min e-mail-addresse for svar "



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408618
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste