Mødte lige en (u)heldig mcíst
Fra : Thomas Jensen

Dato : 30-07-03 21:18

På vej hjem på motorvej fra Vejen mod fyns land, så står der skisme en gut i
venstre vejbanes "nødspor".

Jeg holder ind, og får trukket tilbage mod hvor han er.

Han får den over i højre vejbanes nødspor, det er en BMW R100, som er godt
læsset.

Han var lige kommet hjem fra 6 uger i skotland, og så punkterer hans bagdæk
med 130 km/t.
Han siger han ikke selv forstår hvorfor han ikke røg på røven, da han ikke
havde noget kontrol over hvad der skete.

Han lånte min mobiltlf. til at ringe efter falck, da han egen var død for
strøm.

Så selv om det er uheldig at skulle have nyt bagdæk og 1500 til falck (ikke
medlem), så må man sige at lidt heldig var han da

Thomas Jensen
XJ600s div ´96
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=11
Så det er da

Fra : Anet

Dato : 30-07-03 21:29

> Jeg holder ind, og får trukket tilbage mod hvor han er.

(klip)

Det var da dejligt at høre at der er en sød sjæl der kom manden til
undsætning med en telefon. Det var en lidt øv slutning på en lang køretur må
man sige.

--
~Hilsen
Annette~

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 30-07-03 21:59

Anet wrote:

> Det var da dejligt at høre at der er en sød sjæl der kom manden til
> undsætning med en telefon. Det var en lidt øv slutning på en lang
> køretur må man sige.

Det er tilsyneladende farligere at køre de sidste 10 kilometer hjem end de
(ofte) tusinder af kilometer man får kørt på lange ture sydpå og lign. Jeg
fik også lige lagt min Diversion ned på Valby-bakke i en venstresvings-bane
3 km. hjemmefra efter en tur på 2500 km. Typisk.

Godt at høre at manden ikke kom "rigtigt" galt afsted!

--
Tony
Fazer 1000

Fra : Ninja Rider

Dato : 31-07-03 10:25

Hejsa

Tony Lorentzen wrote:
> [...]
> fik også lige lagt min Diversion ned på Valby-bakke i en venstresvings-bane
> 3 km. hjemmefra efter en tur på 2500 km. Typisk.

Sidste år, ved denne tid, var et ældre ægtepar på vej hjem fra een
længere ferie i Frankrig på deres ZX-10. 100-200m før de var hjemme,
blev de overset af en der drejde ud fra en benzintank. Det resulterede i
7 dage på sygehuset for begge, og et totalt skadet ZX-10!

Det kan da kaldes træls!

Mvh Emil
--
http://Kawasaki.ZX-6R.636.Ninja.dk
Scream if you wanna go faster....

Fra : Palle Bugtrup

Dato : 31-07-03 18:00

BMW er faktisk som standard udstyret med håndluftpumpe - måske ikke de
senere årgange? - og lappegrej er godt at ha' i værktøjskassen. Jeg ville
godt nok gerne lappe et par hjul for kr. 1500.

Palle - BMW R60/6

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 01-08-03 09:01

> BMW er faktisk som standard udstyret med håndluftpumpe - måske ikke
> de senere årgange? - og lappegrej er godt at ha' i værktøjskassen.
> Jeg ville godt nok gerne lappe et par hjul for kr. 1500.

Men afair så siger bmw at lappegrejet er et nødkit der kun må bruges til
at bringe mc'en til nærmeste dækværksted.

/A

Fra : John Christensen

Dato : 01-08-03 16:38

Og jeg vil gerne se dem der kan krænge et baghjul af en Bimmer med de bare
næver eller med de små dækjern, der også følger med??!?!
Mvh
John BMV R100RS ´80

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 02-08-03 09:17

John Christensen wrote:

> Og jeg vil gerne se dem der kan krænge et baghjul af en Bimmer med de bare
> næver eller med de små dækjern, der også følger med??!?!

Man kunne også være forudseende, og løfte værktøjsbakken op og stikke to
lastvognsdækjern op i det midterste stelrør. Det er der rigeligt plads til.

Ib Jakobsen

Fra : Armand

Dato : 02-08-03 17:29

Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk> skrev i en

> Man kunne også være forudseende, og løfte værktøjsbakken op og stikke to
> lastvognsdækjern op i det midterste stelrør. Det er der rigeligt plads
til.

Hæ!
Jeg får lige et billede på nethinden af en kommende ejer der roder i
månedsvis med at finde årsagen til en klirre-lyd og når at forbruge masser
af $$ på pakninger og reservedele uden at finde den skjulte poltergeist

--
Armand.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 02-08-03 18:16

Armand wrote:

> [...]
> af $$ på pakninger og reservedele uden at finde den skjulte poltergeist

Ha, det er sgu meget apropos. På min trædecykel har ringe klokken de seneste
par uger sagt DING-DING, når man kørte på ujævn vej. Jeg har kørt mange
kilometer og skruet på sådan et kompliceret apparat. Der er jo både tandhjul,
fjedre og svingklodser i sådan en klokke. Jeg har flyttet svingklodsers
placering, for det kunne være de lige kunne røre ved overdelen osv. Det hjalp
ikke. Til sidst fik de et par omgang tape. Det hjalp heller ikke en skid. Så i
går rykkede jeg svingklodserne helt af og tog den i lommen. Den blev kraft edme
ved. Da stod jeg af geden i raseri, og nu skulle den skide klokke flåes af med
de bare næver. Der fik jeg øje på de to små låse med koderne til cykellåsen som
hamrede på klokken.

Ps. Til de gamle Volvo 142-245 har et godt dækjern, som jeg havde husket at
rulle ind i en klud inden jeg proppede dem ind i stel røret.

Ib Jakobsen