Problmer med at poste til NG
Fra : Thomas Bach Piekut

Dato : 18-12-00 19:52

Hej NG

Jeg har fået et underligt problem med min MacSoup. Jeg kan ikke få lov
til at sende indlæg til f.eks. denne NG hvis jeg har sunsite.auc.dk som
nyhedsserver i internetinstillinger. Hvis jeg derimod bruger
news.tele.dk går alting fint. Problemer er opstået for ca. 14 dage
siden. Jeg vil hellere bruge sunsite,auc.dk da opdatering af
nuhedsgrupperne er hurtigere, og der er ikke huller i trådene.
Er der nogle der kan hjælpe?

Thomas Piekut

Fra : Ulrich Oswald

Dato : 18-12-00 22:16

Thomas Bach Piekut wrote:

> /---/Jeg kan ikke få lov
> til at sende indlæg til f.eks. denne NG hvis jeg har sunsite.auc.dk som
> nyhedsserver i internetinstillinger. /---/

Har du oprettet en konto hos Sunsite? - man skal være registreret bruger
for at kunne sende via Sunsites news-server.

/Ulrich

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 18-12-00 23:03

Ulrich Oswald <Ulrich@telia.com> wrote:

> Har du oprettet en konto hos Sunsite? - man skal være registreret bruger
> for at kunne sende via Sunsites news-server.

Er du nu helt sikker på det? Jeg sender da dette uden den fjerneste form
for tilmelding!
--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Ulrich Oswald

Dato : 18-12-00 23:11

"Hans H.V. Hansen" wrote:

> Er du nu helt sikker på det? Jeg sender da dette uden den fjerneste form
> for tilmelding!

Yeps: [klip fra Sunsite.dks site]
Signup for Registration:
If you are located outside our Campus [i.e. AUC, red], and you would like to
be able to post to our newsgroups, you will have to signup for registration.
Just send an email to mailto:news-signup@sunsite.dk and we will email you an
username and a password. This username/password pair must be entered in your
newsreader (there is some help for this at news.fu-berlin.de), and then you
will have post access to our groups.

Fra : Martin Edlich

Dato : 18-12-00 23:20

In article <3A3E8C36.A67A3278@telia.com>, Ulrich@telia.com wrote:

> Yeps: [klip fra Sunsite.dks site]
> Signup for Registration:
> If you are located outside our Campus [i.e. AUC, red], and you would
> like to be able to post to our newsgroups,

Det gælder vist kun deres egne grupper, dvs ikke dk.*

--
MVH
Martin Edlich AKA "Århhh du er sgu da en bette Gud Martin!"

Fra : Thomas Bach Piekut

Dato : 19-12-00 13:08

> [...]

> username and a password. This username/password pair must be entered in your

Nej jeg er ikke registreret bruger, det har jeg aldrig været heller ikke
da det virkede. Jeg kender flere der fint kan poste til sunsite uden at
være oprettede brugere.
Men jeg vil da prøve og se om det hjælper!

Thomas

Fra : Thomas Bach Piekut

Dato : 19-12-00 13:13

Nu er jeg blevet registret hos Sunsite, og det løste problemet. Hvorfor
nogle så kan sende uden at være registreret, ved jeg ikke.

Thomas Pikut

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 19-12-00 11:19

Ulrich Oswald <Ulrich@telia.com> wrote:

> Har du oprettet en konto hos Sunsite? - man skal være registreret bruger
> for at kunne sende via Sunsites news-server.

hmm, jeg har også læst dette i andre grupper, men jeg har i over to uger
brug sunsite _uden_ at være registreret!

(har dog lige skiftet til gettonet for at kunne læse flere comp.sys og
rec. grupper)

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Ledig lejlighed? Jeg er boligløs i København - Hjælp!

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 18-12-00 23:01

Thomas Bach Piekut <piekut@xxxmail.dk> wrote:
> Jeg vil hellere bruge sunsite,auc.dk da opdatering af
> nuhedsgrupperne er hurtigere, og der er ikke huller i trådene.
> Er der nogle der kan hjælpe?

Tja, den store hjælp er det næppe - men jeg kan da oplyse, at jeg for to
dage siden skiftede fra tele.dk til sunsite, hvilket til nu ikke har
givet nogensomhelst problemer!
Du skal selvfølgelig sørge for at have korrekte Internet Preferences i
samme mappe som de nye MS indstillinger (men det må vel være i orden,
hvis du kan nedtage artikler?)
--
med venlig hilsen
Hans