Bruuumm, bruuuuummm ;-)
Fra : Jon Larsen

Dato : 29-07-03 09:49

Så blev cyklen samlet, og jeg lavede startforsøg igår, den startede da også
men køre ikke optimalt.
Idag skal der tjekkes svømmernåle og svømmerhøjde, og spjældende skal
indstilles ( vacuumet )
Karbsne er renset og alt er blæst igennem med trykluft.

Jeg kan godt få den til at tage gassen, men den er lang tid om at falde ned
igen, og det lyder som om den mangler 1 cylinder...

Nu må vi se hvad jeg kan få justeret frem I det mindste starter den
nemt ---

--
MVH.
Jon Larsen

Fra : Martin Sørensen

Dato : 29-07-03 16:29

> Så blev cyklen samlet, og jeg lavede startforsøg igår, den startede
> da også men køre ikke optimalt.

Tillykke med opstarten, så kan man da mærke at der sker fremskridt.

> [...]
> Jeg kan godt få den til at tage gassen, men den er lang tid om at
> falde ned igen, og det lyder som om den mangler 1 cylinder...

Ok, når den er lang tid om at falde ned, så plejer det at tyde på for mager
blanding, men hvordan en manglende cylinder påvirker det, det ved jeg ikke.

> Nu må vi se hvad jeg kan få justeret frem I det mindste starter
> den nemt ---

Ja, jeg brugte også det meste af min sommerferie sidste år på at skrue i min
MC, da den fik et ildebefindende i starten af juli. Nu er motorproblemerne
heldigvis ovre (håber jeg da), men når alt kommer til alt, så var det da
rart at problemerne opstod netop i begyndelsen af sommerferien, så jeg havde
en masse fritid at skrue i. Hvis det eksempelvis var sket i september, så
havde jeg sikkert ikke fået det ordnet før midten af det næste år..

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Per Odense

Dato : 29-07-03 18:30

"Martin Sørensen" <mos@FJERNlaxity.dk> skrev i en meddelelse

> Tillykke med opstarten, så kan man da mærke at der sker fremskridt.

suger den evt. falsk luft et eller andet sted...?
- hvis du har noget startgas/æter - så prøv at sprøjte lidt ned omkring
indsugningsgummi/studser når den går i tomgang. Hvis den stiger i
omdrejninger, så suger den falsk luft.

Per

Fra : Jon Larsen

Dato : 29-07-03 19:40

Sidste nyt i sagen...

Jeg har nu fundet ud af at den overhovedet ikke tændte på en af cylinderne,
og da jeg satte den mistænkte cylinder ud af spil, kunne den stadig køre,
men stadig som før, med problemer. Jeg har lokaliseret fejlen, nemlig en
defekt tændspole..

Så nu skal jeg have hittet en hugger der har en brugt der dur..

Nu gider jeg heller ikke have mere uheld... Først gik MC'en i udu, så
"mistede" jeg mine dele hos mekanikeren, nu er der røget en tændspole, og
som prikken over i'et, så røg kæden på trædecyklen på vej hjem efter
roderiet med motorcyklen idag..

Fra : Thomas Jensen

Dato : 29-07-03 21:11

> "mistede" jeg mine dele hos mekanikeren,

hvilket værksted var det, og hvad mistede du ?

Thomas Jensen
XJ600s div ´96
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : Jon Larsen

Dato : 29-07-03 21:26

"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> wrote in message

> hvilket værksted var det, og hvad mistede du ?

> [...]

F.A.Værkstedet på middelfartvej i Odense, og jeg mistede 3 kølerslanger, et
termostathus med tilhørende termostat, føler, og blæserføler, mine
dobbeltkarburatorer, luftfilterkassen, gas kabel og chokerkabel,
overløbsslange fra termostathuset.

Han er anmeldt på www.dmcn.dk under " Værkstedet" nederst på siden

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 29-07-03 23:13

Jon Larsen wrote:

> [...]
> men stadig som før, med problemer. Jeg har lokaliseret fejlen, nemlig en

Inden du sendte den til værksted spurgte jeg dig ad om du havde undersøgt
tændspolerne. På det tidspunkt var jeg selv lige blevet narret af samme fejl.
Normalt dør den på to cylindre ved defekt tændspole. Tænk hvis alle dien kvaler
har ligge samme sted.

Ib Jakobsen

Fra : Steen Gruby

Dato : 29-07-03 23:36

On Wed, 30 Jul 2003 00:12:51 +0200, Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk>
wrote:

Hej Ib.

>. Tænk hvis alle dien kvaler >har ligge samme sted.

Du er ond Ib

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 29-07-03 23:47

Steen Gruby wrote:

> On Wed, 30 Jul 2003 00:12:51 +0200, Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk>
> wrote:
>
> Hej Ib.

> Du er ond Ib

Jeg ved godt den var lige på kanten. Men som jeg skrev kan man åbenbart
godt blive snydt af netop den model.

Ib Jakobsen

Fra : Jon Larsen

Dato : 30-07-03 08:26

> [...]
fejl.
> Normalt dør den på to cylindre ved defekt tændspole. Tænk hvis alle dien

xxxxxxxxxxxxxxxxxx

Ja.. men man må lære af sine fejl.. ellers lære man ikke noget... Men det er
kun den ene spole der er død, dvs, at det andet rør fra samme tændspole
fungere upåklageligt, desuden var de fleste af ventilerne i det gamle
topstykke utætte, så det skulle have været skilt ad under alle
omstændigheder. Det slår mig ( selvfølgelig bagefter ) at det med tændspolen
har væet undervejs et stykke tid, og derved den pludselige ændring, som jeg
allerførst beskrev da problemet opstod. På den anden side har jeg lært en
masse om teknikken i min motor, og nu kan jeg køre med den viden at
stempler, ventiler og alt andet er i orden det næste stykke tid også
selv om det har været dyre lærepenge.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 30-07-03 11:23

Jon Larsen wrote:

> Ja.. men man må lære af sine fejl.. ellers lære man ikke noget... Men det er
> kun den ene spole der er død, dvs, at det andet rør fra samme tændspole
> fungere upåklageligt,

Det er det jeg finder lidt usædvanligt. Og jeg måtte da også bytte rundt på
diverse tændrør med mere før jeg jeg var overbevist.

> stempler, ventiler og alt andet er i orden det næste stykke tid også
> selv om det har været dyre lærepenge.

Det er jo lige det. Så har man heller ikke hængt på gadehjørnet så længe.

Ib Jakobsen

Fra : Jon Larsen

Dato : 30-07-03 14:55

> Det er det jeg finder lidt usædvanligt. Og jeg måtte da også bytte rundt

> diverse tændrør med mere før jeg jeg var overbevist.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Ja.. det er usædvaneligt, men ikke desto mindre er det sandt.. jeg har
byttet rør, ledninger og sågar tændspolen fra den anden side, det er kun den
ene "side" på den ene spole der ikke dur... men der sidder jo også 2 spoler
i såen en fætter så det er ikke utænkeligt at der er røget en vikling på den
ene af spolerne..

Fra : Thomas Jensen

Dato : 29-07-03 21:54

> Rettelse.. Anmeldelse er nu indskrevet inde under F.A værkstedet på
> www.dmcn.dk

Sikke en lorteoplevelse du har haft.
Men jeg er glad for din anmeldelse, da jeg overvejede at få stillet
karbunadder og ventiler ved ham, men det er nu droppet

Sig til når du er klar til en tur i odense!