Fald på bad gulv
Fra : Per H

Dato : 11-08-03 17:54

Hvordan laver man fald mod gulvafløb, i en gulvplade når der skal
vinyl på?

Er det normalt ikke vinylmanden der spartler gulvet op til et fald?

Mvh.

PH-BYG
www.ph-byg.dk

Per Hansen
icq 8212837

Fra : zigge

Dato : 11-08-03 19:00

"Per H" <phbyg@privat.dk> wrote in message
> Hvordan laver man fald mod gulvafløb, i en gulvplade når der skal
> vinyl på?

Enhver ved da at afløbet skal placeres på gulvets højeste sted

//zigge

Fra : Per H

Dato : 11-08-03 19:03

On Mon, 11 Aug 2003 19:59:35 +0200, "zigge" <laser.snabela@pc.dk>
skrev:

>"Per H" <phbyg@privat.dk> wrote in message
>
>Enhver ved da at afløbet skal placeres på gulvets højeste sted
i en bruseniche, skal der bare lidt mere fald på.

Mvh.

PH-BYG
www.ph-byg.dk

Per Hansen
icq 8212837

Fra : Tømreren

Dato : 11-08-03 20:19

"Per H" <phbyg@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan laver man fald mod gulvafløb, i en gulvplade når der skal
> vinyl på?

Man skære en masse kiler på ca.2 m,fra 0 til ca 2 cm...(der kommer jo ad på
hvor stort rummet er? Og så lægger man dem i en "vifte" med 0 mod afløb og
så skruer man pladerne på.

> Er det normalt ikke vinylmanden der spartler gulvet op til et fald?

Jeg har ikke været ude for det..

Mvh
Tømreren

Fra : Per H

Dato : 11-08-03 20:28

On Mon, 11 Aug 2003 21:18:54 +0200, "Tømreren" <Bilhifi@ofir.dk>
skrev:

> [...]
>hvor stort rummet er? Og så lægger man dem i en "vifte" med 0 mod afløb og

ok det har jeg ikke prøvet før.

Ps Og det manglende vinduesbeslag fandt jeg i norge. Det er også der
de laver beslag til husmorvinduer.
http://www.spilka.no/

Mvh.

PH-BYG
www.ph-byg.dk

Per Hansen
icq 8212837

Fra : Tømreren

Dato : 11-08-03 23:28

> ok det har jeg ikke prøvet før.

Den virker..
Hvis det skal lægges på gl. strøer,kan du lave det med f.eks. 1½ x 5" som du
sømmer på siden af strøerne,med fald mod afløb,der skal så bare bruges nogen
tværgående mellem strøerne.

> Ps Og det manglende vinduesbeslag fandt jeg i norge. Det er også der
> de laver beslag til husmorvinduer.
> http://www.spilka.no/

Ok.. det var squda noget af en rejse for et få et beslag...

Mvh
Tømreren

Fra : Rune

Dato : 11-08-03 20:31

Øhh..Per H.
Er det ikke lidt pinligt at en mand med afstender adresse hos et byggefirma,
der tilmed annoncerer med 25 års erfaring, skal spørge om det her?!

Det var bare en tanke...

Fra : Per H

Dato : 11-08-03 21:06

On Mon, 11 Aug 2003 21:31:25 +0200, "Rune" <rune@boapunktuminfo>
skrev:

>Øhh..Per H.
>Er det ikke lidt pinligt at en mand med afstender adresse hos et byggefirma,
>der tilmed annoncerer med 25 års erfaring, skal spørge om det her?!

Næ ikke hvis man ikke lige kendte til den nemmeste løsning.

Fordi man har erfaring er det ikke nødvendigvis man kan alt.
Men der er sikkert masser der kan alt. ( jeg kan bare ikke)
og det tør jeg godt at indrømme.

kald du det bare pinligt.

Mvh.

PH-BYG
www.ph-byg.dk

Per Hansen
icq 8212837

Fra : Nielsen

Dato : 12-08-03 21:37

> [...]
>
> Fordi man har erfaring er det ikke nødvendigvis man kan alt.
> Men der er sikkert masser der kan alt. ( jeg kan bare ikke)

Hellere spørge, end at kvaje sig fordi man ikke spurgte, så det er da
absolut ikke pinligt.

Nielsen

Fra : Per H

Dato : 11-08-03 21:08

skrev:

>Øhh..Per H.
>Er det ikke lidt pinligt at en mand med afstender adresse hos et byggefirma,
>der tilmed annoncerer med 25 års erfaring, skal spørge om det her?!

og iøvrigt har jeg aldrig set den med de lange kiler.

Mvh.

PH-BYG
www.ph-byg.dk

Per Hansen
icq 8212837

Fra : Tømreren

Dato : 11-08-03 23:31

"Rune" <rune@boapunktuminfo> skrev i en meddelelse
> [...]
byggefirma,
> der tilmed annoncerer med 25 års erfaring, skal spørge om det her?!

Man kan jo ikke have prøvet alt inden for byggeri.....
Fint at man kan hjælpe hinanden.
Som tømrer er man i lære hele livet.

Mvh
Tømreren