Vaillant gasfyr
Fra : Paul-Reimer

Dato : 10-08-03 19:31

Jeg skal til at skifte mit gamle anlæg ud og har i den forbindelse nogle
spørgsmål i gruppen. Jeg har fået anbefalet Vaillant som skulle være OK.

Vores lokale VVS-mand har anbefalet mig en ecoCOMPACT VSC 196 C

Denne skulle ifølge VVS-manden bestå af en ecoTEC classic VC 196/2 C og
varmtvandsbeholder.

Han begrundelse for at anbefale den "store model" af Compact'en er jeg har
en 300 M^3 stor etplansvilla hvor af de 100 M^3 er udlejet til en familie på
3 personer.

Jeg har læst Vaillants brochure men syntes ikke at kunne finde argumenter
for om det er det rigtige og om det ville være bedre med en ecoTEC classic
VC 196/2 C og varmtvandsbeholder?!

Ville det måske være en ide at spekulere i en ecoTEC exclusiv, VC 276 E med
varmtvandsbeholder i stedet.

Tilbudet på ecoCOMPACT VSC 196 C med vejrkompenserende modul VRT410 skal
være 36000.- - alt monteret - er det en fornuftig pris? Er "Compact'en" det
rette valg?

Fjern "nospam" emailadressen

Fra : Mari

Dato : 11-08-03 19:55

"Paul-Reimer" <NoSpam_PRP@newmail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg skal til at skifte mit gamle anlæg ud og har i den forbindelse
nogle
> spørgsmål i gruppen. Jeg har fået anbefalet Vaillant som skulle være
OK.

Inden jeg besluttede hvilket fyr jeg slkulle skifte til, besøgte jeg
HNG's udstilling og fik forklaret hvordan hver model arbejdede.
Og jeg endte med at vælge en Junkers - men den model jeg har
er for lille til dit brug....... så spørg diog helelre for hos fagfolk.

I mit tilfælde tror jeg nok at "grossistpriser" havde en vis indflydelse
på de anbefalinger jeg fik fra VVS'eren. Derfor valgte jeg at stille
de tekniske spørgsmål til de produkt-neutrale HNG'ere.

/Mari

Fra : KsK

Dato : 26-08-03 00:11

snup en VC 276 og få den rigtigt indreguleret 15 kw til varme og 12-16 kw
til VVB prøv her 5 års garanti + 5 service abb hos
http://www.leonpetersen.dk/ hvis det er på sjælland

KsK