Lovkrav til isolering (Total renovering af~
Fra : Insideout

Dato : 10-08-03 12:14

Hej

Hvad er lovkravene til isolering?

Gulv i stuen hvor der skal være gulvvarme overalt, tykkelsen på flamingo?

Tykkelsen på isolering i bjælke lag (mellem stuen og 1 sal)?

Tykkelsen på isolering i ydere skråvægge?

Tykkelsen på isolering over hanebånd?

Mvh
Henrik

NB: hvis der er nogle der har et godt link til disse data ville det være
super.

Fra : Henrik

Dato : 10-08-03 20:57

"Insideout" <insideout@chicks.dk> wrote in message
> [...]
>
> Mvh
> Henrik
>
> NB: hvis der er nogle der har et godt link til disse data ville det være

Gå en tur på den lokale trælast og få en bog der hedder noget med "Den lille
lune"

Henrik

Fra : THS NIEL

Dato : 10-08-03 22:07

Hvis det er renovering (og ikke nybygning) er der faktisk få krav: Som det
er godkendt i sin tid! Hvis du vil tilbygge m.v. bør du tilstræbe at nå
nyeste krav:

100 -125 mm BAT-A i væg
225 mm flamingo (f.eks. ISOTHERM) i gulv med gulvvarme
300 mm på lofter (ved skråloft lidt andre regler... kan ikke lige huske dem)

Mine forslag er mindst...:

> Gulv i stuen hvor der skal være gulvvarme overalt, tykkelsen på flamingo?

160 mm (standard indtil 2002, hvor kravet steg)

> Tykkelsen på isolering i bjælke lag (mellem stuen og 1 sal)?

50 mm (hvor meget kan du få plads til....?)

> Tykkelsen på isolering i ydere skråvægge?

150 mm (effekt bliver mere, da varmen stiger lige op)

> Tykkelsen på isolering over hanebånd?

200 mm - gerne mere

/Thomas

Fra : Insideout

Dato : 11-08-03 21:09

"THS NIEL" <nogen@microsoft.com> skrev i en meddelelse
> Mine forslag er mindst...:

Tak for Jeres svar.

Mvh
Henrik, som har hentet den lille lune.

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 13-08-03 07:32

Som du/i måske har set her så er jeg igang med det samme ...
> 50 mm (hvor meget kan du få plads til....?)

Der har jeg kun 50mm for at bjælkerne er synlige i stuen. Men ellers så
fyld det bare op. Både ahs til støjisolering og brand. Var det ikke et
hus men en lejlighed var der stramme regler til hvor store hulrum der må
være... Så det er nok en "god ide" ikke at have for meget luft der.

> 150 mm (effekt bliver mere, da varmen stiger lige op)

Jeg lægger 200mm. 150mm inden dampspæren og så 50mm på indersiden hvor
installationerne kan trækkes uden at bryde dampspæren.

> 200 mm - gerne mere

Ja 300mm burde kunne betale sig - det samme gælder bunden af skunken
hvis i laver kold skunk.

/A