Glider fliserne ned.?
Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 08-08-03 17:22

Jeg skal have sat nogle 20 x 20 cm fliser op.
3 rækker over hinanden.

Skal den nederste række understøttes indtil limen er tør, eller kan jeg
bare placere den hvor jeg vil have den.? - Og så regne med at den bliver
hvor den blev sat.?

Det afhænger sikkert af hvor stiv limen er.?

Mvh. Jørgen

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 08-08-03 19:23

"Jørgen Rasmussen" <jorgen-rasmussen@aa.sa.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvor den blev sat.?
>
> Det afhænger sikkert af hvor stiv limen er.?

En murer vil vist altid sætte et bræt fast til den næstnederste. Den
nederste sætter du på til sidst.Og husk hvis der er ujævnheder, skal
afstanden til den nederste være sådan at du er 100% sikker på ar pladsen
fyldes helt. E murer vil sikker sætte plads til ca. 3/4 fliser.
Gunnar

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 10-08-03 09:21

Gunnar Grooss wrote:

> En murer vil vist altid sætte et bræt fast til den næstnederste.

Tak for kommentarerne.
Men det med brædtet forstår jeg ikke. Hvordan.?
Man sætter vel ikke brædtet under, og så fjerner det dagen efter,
hvorefter nederste række så sættes op.?

> [...]
> afstanden til den nederste være sådan at du er 100% sikker på ar pladsen
> fyldes helt. E murer vil sikker sætte plads til ca. 3/4 fliser.

Den med 3/4 flise forstår jeg heller ikke.

Skal jeg forstå dit svar sådan at en enkelt række kan klare sig uden
understøtning, men flere kan ikke.?

Mvh. Jørgen

Fra : Calle.

Dato : 10-08-03 13:42

Jørgen Rasmussen wrote:

> Tak for kommentarerne.
> Men det med brædtet forstår jeg ikke. Hvordan.?
> Man sætter vel ikke brædtet under, og så fjerner det dagen efter,
> hvorefter nederste række så sættes op.?

Jo, men det kan gøres samme dag, da fliseklæb tører meget hurtigt
--
Calle

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 10-08-03 15:41

> Tak for kommentarerne.
> Men det med brædtet forstår jeg ikke. Hvordan.?
> Man sætter vel ikke brædtet under, og så fjerner det dagen efter,

Jo det er lige det man gør

> hvorefter nederste række så sættes op.?
>
> Den
>
> Den med 3/4 flise forstår jeg heller ikke.
Det er sjældent at de er helt lige, hvis du så begynder med en hel flise og
den pludselig er for lille, det sker let,så kan du ikke fylde en smal
sprække op men skærer du lidt af fliserne kan det altid passe, men det skal
være så meget at det kan skæres af. Prøv at se på steder hvor der er fliser,
mange steder er den nederst ikke så høj som de andre.
Med hensyn til at hænge fast så er der kun en og den næsten står på gulvet.
Gunnar