Rødt bær?
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 07-08-03 20:59

Hej

Jeg har lige været på en lille ferie hos mine forældre, og i deres
nabos have fandt vi nogle sjove bær, men vi kan ikke finde ud af hvad
det er for nogle.

De ligner lidt et hindbær med et mørkt jordbærs farve.
De er ca. 4 cm lange.
De enkelte "bær" i bærret er meget mindre og fastere end på hindbær.
"Hullet" i bærret er tilsvarende stort.
Bladene ligner lidt røn, men er større og der er kun fem blade med
længere imellem.
Man dør ikke af at spise en lille smule af bærret, og det smager
hverken syrligt eller bittert.
Bærret har ligget på køkkenbordet i over et døgn, uden at komme til at
se trist ud.

Er der nogen der har nogen som helst ide om hvad det er for nogle bær,
og som evt. kan fortælle lidt om dem?

Mvh Trine (og familie)

http://www.triane.dk, billig overnatning i Nordjylland
http://www.bierstedjuletraeshandel.dk, æresporte og gran

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 07-08-03 22:08

Trine Kornum Christiansen wrote:

> [...]
> se trist ud.
>
> Er der nogen der har nogen som helst ide om hvad det er for nogle bær,

Kan det være Jordbærhimbær?

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 07-08-03 22:13
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 08-08-03 08:41

Peter Ole Kvint <dsl90720@vip.cybercity.dk> writes:

> http://www.pflanzenbuch.de/galerie/q-r/rubus_illecebrosus

Jeps, det er lige præcist dem.

Tak for hjælpen.

Mvh Trine

Fra : kaffe kaj

Dato : 08-08-03 16:24

> Er der nogen der har nogen som helst ide om hvad det er for nogle bær,
> og som evt. kan fortælle lidt om dem?
>
> Mvh Trine (og familie)

http://www.ibiblio.org/pfaf/cgi-bin/arr_html?Rubus+illecebrosus

smager efter min mening næsten som hindbær dog lidt mere "træ-agtigt"
fjern mest muligt af de gule strimler indeni (det fjerner noget af den
træ-agtige smag.

jeg har prøvet at fryse bærrene, men de er ikke så kønne i december efter en
tur i fryseren. (det var meningen jeg ville bruge dem til pynt på isen eller
lagkagen på min fødselsdag).

--
mvh. Kaffe Kaj