Skyde papegøjen eller.......
Fra : Mogens

Dato : 06-08-03 16:53

Vi er belemret med en dværgpapegøje som definitivt nægter at være i sit bur.
Min kone synes den skal være ude, men det betyder så at vi andre er lukket
inde. Så jeg har overvejet at skyde udyret, eller måske har nogle en idé til
et dørbeslag ?

Problemet er at vi har fløjdøre ud i haven som kun kan åbnes indefra (2
døre, hvoraf den ene er fastspændt, men kan løsnes). Går jeg ud i haven så
lukker konen partout døren fordi der er en risiko for at træk vil få døren
til at gå op, så når jeg skal ind igen er det en vandring på en halv
kilometer. Ellers må jeg stå som Fred Flintstone og vræle på Wilma.

Det var piece of cake at sætte en lille skydelås på foruden, men så
risikerer man jo at en har hægten låsen på og gået den anden vej ind. Det
ideelle ville være at have et dørgreb der både kan betjenes inde og udefra.
Men findes det, og det skulle selvfølgelig gerne tage sig lidt pænt ud ?

Gode råd modtages med kyshånd inden papegøjen dør eller jeg brænder sammen !

Mogens

Fra : Jens Petersen

Dato : 06-08-03 17:28

On Wed, 6 Aug 2003 17:53:23 +0200, "Mogens" <mail@urtemedicin.com>
wrote:

>Gode råd modtages med kyshånd inden papegøjen dør eller jeg brænder sammen !

Jeg ville nok bruge papegøjen som dørstopper.

--
Jens

I'm not deaf; I'm ignoring you.

Fra : Morten Winkler Jørge~

Dato : 07-08-03 10:23

> Jeg ville nok bruge papegøjen som dørstopper.

Ja Jens. Der er du så heeeelt galt afharcheret. Så skal den jo stoppes ud og
det er temmeligt dyrt. Man kunne også vælge at indstøbe den i polyester men
hvem har lige faciliteterne til det. Må jeg så anbefale det der skete for
os (selvom jeg ikke lige ved hvor stor en dværgpapagøje er):

Min kæreste og hendes undulat var en pakkeløsning da vi flyttede sammen, men
hun fik mig heldigvis overtalt til at anskaffe to killinger også. Efter ca.
en måned rev de buret på gulvet og åd fuglen. Vi fandt aldrig andet en et
par af de helt store halefjer. Nemt og effektivt.

Morten

Fra : Marianne Feddersen

Dato : 06-08-03 19:21

Mogens wrote:
> [...]
> inde. Så jeg har overvejet at skyde udyret, eller måske har nogle en idé til

Hvad med en haspe eller en skudrigle?
De fås jo i alskens farver og materialer.

Marianne Feddersen

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 06-08-03 21:44

Mogens <mail@urtemedicin.com> skrev >
........Så jeg har overvejet at skyde udyret, eller måske har nogle en idé
til
> et dørbeslag ?

Jeg har set sådan en spætte, man bruger til at banke på med, var det noget?
Ellers læg den i formalin og brug næbbet som øloplukker
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Nette

Dato : 06-08-03 23:37

"Mogens" skrev i en meddelelse
> [...]
> inde. Så jeg har overvejet at skyde udyret, eller måske har nogle en idé

Kunne i ikke her disse varme uger, lukkede den inde i et rum, som i ikke
render frem og tilbage til og fra?

Nette

Fra : DJ Bobo

Dato : 07-08-03 10:49

wrote:

>Gode råd modtages med kyshånd inden papegøjen dør eller jeg brænder sammen !

Fløjdørene kunne sikres mod at "blæse op" ved hjælp af et par beslag,
man kender fra køkkenskabe. Jeg kender ikke betegnelsen, men det er i
princippet 2 ruller, som holder omkring en "pind". Rullerne monteres
på karmen og pinden på døren - evt. foroven og -neden.
Arrangmentet fylder intet og ødelægger ikke "synet", IMO.
Håber, "man" forstår..... ?

/Mogens