Træloft opsætning?
Fra : Mogens

Dato : 05-08-03 23:01

Hej gruppe
Jeg skal til at opsætte sænket træloft. Satte engang noget lignende op med
disse større gibsplader som sættes i forbandt. Og jeg mener at de for hver
række skulle have en mindre stigelægte for at holde rækken oppe mellem
spærene på de små træstykker som var på dem.
Hvad gør jeg med et fyrretræsloft, der kan jo ikke være lægter imellem de
små brædder og jeg vil gerne have forbandt selvom badeværelset er 1,5m bredt
og jeg så godt kunne sætte brædderne hele op. Sætter jeg først nogle lange
brædder op i midten eller hvad og sættes brædderne så sammen med not og fer?
Kender nogle evt. et link til et billede af en sådan montering.

Mvh Mogens

Fra : René Hansen

Dato : 10-08-03 08:04

Før du starter, bør du lige checke om der er noget brandregulativ at
henholde sig til.
visse steder, som f.eks i etageejendomme skal du have rockwool/glasuld
ovenpå det sænkede loft som brandhæmmende foranstaltning.
For snart mange år siden var der et par unge mennesker som døde i en brand i
København.Der var et sænket listeloft, og brandvæsenet kunne stort set kun
stå og kigge på i de ganske få minutter det tog for lejligheden at udbrænde.
Så mente man også at det var på tide med nogle regler.
I egen interesse: Check reglerne.
Ren