HJÆLPPP, Hulmursisolering i ventilationsåb~
Fra : Bo

Dato : 04-08-03 22:55

Vi har fået hulmursisoleret med flamingogranulat.

Problemet er nu at 2 af de åbninger der er til vores krybekælder er blevet
fyldt op.

Der kommer faktisk lidt granulat ud igennem dem hvilket selvfølgelig er
generende men det store problem er selvfølgelig at krybekælderen ikke bliver
ventileret godt nok nu.

Er der nogen der kan hjælpe med en løsning til hvordan vi får stoppet
granulatet fra at flyve ud samt at få genskabt ventilationen af kælderen?

På forhånd tak

Bo

Fra : Thomas Strandvig

Dato : 05-08-03 07:06

Bor huller rundt om ventilationshullerne og sprøjt (Polyuerethan)skum ind.
Det "fixerer kuglerne. Ærg dig over at have valgt "Flamingo" (Polystyrol),
det får du mere bøvl med med tiden. Fx. er det jo nu sunket ned i toppen af
muren over ventilationshullerne og du har fået en kuldebro, der skal
efterfyldes. Og så vil jeg da håbe for dig at du ikke skal have skiftet et
vindue en dag.

Thomas Strandvig

www.strandvig.dk

Fra : Philip Oest Møller

Dato : 06-08-03 16:19

> Og så vil jeg da håbe for dig at du ikke skal have skiftet et
> vindue en dag.

Vindues huller kan være lavet på flere forskellige måder, og det er ikke
nogen regl at flamingoen triller ud når vinduet fjernes/udskiftes.

Med træ hilsen

Philip Oest Møller

"Man skal kun bekymre sig om nøjagtigheder,

Unøjagtighederne kommer af sig selv"

Fra : Felix

Dato : 06-08-03 17:13

On Wed, 6 Aug 2003 17:18:49 +0200, Philip Oest Møller wrote:

>Vindues huller kan være lavet på flere forskellige måder, og det er ikke
>nogen regl at flamingoen triller ud når vinduet fjernes/udskiftes.

Næh nej. Men det er nu dejligt at vide lidt om den mulighed, så
man kan forberede sig på passende vis.