Gammelt eternittag
Fra : Morten Guldager

Dato : 03-08-03 21:14

Hejsa,

Jeg bor under et ~30 år gammelt eternittag.

Er der nogen grund til at udskifte det? Det holder stadig tæt.

Eternit er jo ikke særlig sundt, men er det skadeligt for mig
så længe det bare ligger deroppe?

/Morten

Fra : Helle Skoett

Dato : 03-08-03 22:20

"Morten Guldager" <spamtrap@mogul.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen grund til at udskifte det? Det holder stadig tæt.
>
> Eternit er jo ikke særlig sundt, men er det skadeligt for mig

hej morten.
jeg har lige købt et hus med et oldnordisk asbest-eternittag. Det var jeg
ret bekymret over - men min egen tagmand og ejendomsmægleren stillede sig i
kø for at få pladerne, hvis jeg ville fornye taget - som de siger; deres
tage er endnu ældre og vil gerne gerne have mine unge plader som supplement.
Selve pladen er ikke usund på nogen måde - den afgiver ikke dampe, stråler
eller andre mystiske ting, der påvirker dit helbred. Bortset fra
naturligvis, hvis du piller den ned og begynder at kværne hjørner af den, så
asbesten bliver frigivet...
Så lad den ligge til den ikke kan mere, og nyd istedet de dejlige varme
sommedage, som vi får nu.

vh helle s

Fra : Per H

Dato : 03-08-03 22:22

On Sun, 03 Aug 2003 20:14:08 GMT, Morten Guldager <spamtrap@mogul.dk>
skrev:

>Hejsa,
>
>Jeg bor under et ~30 år gammelt eternittag.
>
>Er der nogen grund til at udskifte det? Det holder stadig tæt.
nej

>Eternit er jo ikke særlig sundt, men er det skadeligt for mig
>så længe det bare ligger deroppe?

nej.

Mvh.

PH-BYG
www.ph-byg.dk

Per Hansen
icq 8212837

Fra : Roberto Saldo

Dato : 04-08-03 06:55

Morten Guldager wrote:
> Hejsa,
>
> Jeg bor under et ~30 år gammelt eternittag.
>
> Er der nogen grund til at udskifte det? Det holder stadig tæt.

Nej da, mit er fra 1966 og jeg fik det afrenset og behandlet (malet så der ikke
gror mos) professionelt for nogle år siden og det ser stadig pænt ud.

> Eternit er jo ikke særlig sundt, men er det skadeligt for mig
> så længe det bare ligger deroppe?

Nope

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."