Terpentin / petroleum
Fra : Thomas Bjerregaard

Dato : 03-08-03 13:24

Hvad er forskellen egentlig på terpentin og petroleum? Og hvad er bedst/mest
effektivt til malearbejde?

Mvh Thomas

Fra : John Vedsegaard

Dato : 03-08-03 15:52

"Thomas Bjerregaard" <thombjer@yahoo.com> skrev i en meddelelse
| Hvad er forskellen egentlig på terpentin og petroleum? Og hvad er
bedst/mest
| effektivt til malearbejde?
|
| Mvh Thomas

Til fortynding er terpentin bedst.

john

---

Fra : Mari

Dato : 03-08-03 16:42

> Hvad er forskellen egentlig på terpentin og petroleum? Og hvad er
bedst/mest
> effektivt til malearbejde?

Kære Thomas.........

Inden du starter på dit malerarbejde - så tror jeg det
vil gavne dig at tale lidt med farvehandleren - eller
byggemarkedet om teknikker, værktøj og produkter
du skal anvende til formålet.

Når jeg siger det - så skyldes det, at jeg fik startet forkert
med forkerte malinger og forkert værktøj - og derfor fik
jeg dårlige resultater. I mange år troede jeg, at jeg ikke kunne
male - men ved et tilfælde fik jeg talt med en fagmand - og han
"tegnede og fortalte" og siden har jeg ikke haft problemer i
den retning. Jeg er nok også blevet bedre til at stille spørgsmål,
nu hvor jeg har øvet mig lidt.

Man kan købe video'er i bygemarkeder - osse.

Terpentin er et opløsningsmiddel, mens petroleum er et brændstof.
Ganske rigtigt bruger man petroleum til affedtning - men ikke når man
maler.

/Mari