træbeskyttelse
Fra : Kim S. Poulsen

Dato : 02-08-03 19:25

Vi skal til at give vores nyerhvervede hus noget træbeskyttelse.
Træværket som tilsyneladende har fået en transparent træbeskyttelse
før ser noget afbleget ud, men er ellers ok. Vi regner med at give
den en transparent oliebaseret Gori eller Pinotex.
Vil en Gori44 f.eks. være 'tilstrækkelig' eller skal vi bruge den
dobbelt så dyre Gori88.

--
Kim S. Poulsen

Fra : THS NIEL

Dato : 02-08-03 22:42

SNIP
> Vil en Gori44 f.eks. være 'tilstrækkelig' eller skal vi bruge den
> dobbelt så dyre Gori88.

Du kan godt bruge Gori 44, men indholdet af virkestof er noget mindre, og du
skal derfor genbehandle tidligere end med Gori 88. Jeg ville gå efter Gori
88, da maling af hus ikke umiddelbart hører til mine favorit-hobby.
Umiddelbart vil jeg tro, at Gori 88 holder 2-3 gange længere end Gori 44,
men det afhænger naturligvis af klima, fugtighed, trætype m.v.

/Thomas

Fra : Kim S. Poulsen

Dato : 02-08-03 22:48

On Sat, 2 Aug 2003 23:42:03 +0200, "THS NIEL" <nogen@microsoft.com>
wrote:

> [...]
>Umiddelbart vil jeg tro, at Gori 88 holder 2-3 gange længere end Gori 44,
>men det afhænger naturligvis af klima, fugtighed, trætype m.v.

Tak for svaret, vi satser på 88'eren.
--
Kim S. Poulsen

Fra : S.A

Dato : 03-08-03 20:11

Hej Kim

Mal IKKE dit hus nu!
Det er alt for varmt. Malingen bobler op (har selv lige malet)
Gori 88 (olie) kan slet ikke klare de temperaturer vi har for tiden. Efter
mange dårlige resultater med Gori, vil jeg istedet anbefale Hygæa Super.
Perfekt dækkeevne, god at arbejde med, tåler varmen meget bedre, og tilmed
meget billigere. Kan bl.a købes i Bauhaus.
God fornøjelse.
S.A

Fra : Kim S. Poulsen

Dato : 03-08-03 20:43

On Sun, 3 Aug 2003 21:10:38 +0200, "S.A" <s.a@e-mail.dk> wrote:

> [...]
>Perfekt dækkeevne, god at arbejde med, tåler varmen meget bedre, og tilmed
>meget billigere. Kan bl.a købes i Bauhaus.

Tak for rådet, vi vil bestemt prøve Hygæa.
--
Kim S. Poulsen