Vasketøjet lugter
Fra : ABS

Dato : 01-08-03 18:50

Hej NG.

Her i denne tid kommer jeg til at svede helt enormt. Specielt i S-toget jeg
tager hver dag på arbejde.

Mit problem er at selvom jeg vasker mit tøj lugter det stadig.
Jeg vasker med forvask og bruger skyllemiddel.

Er der nogen der har et godt råd til hvordan jeg kommer af med den lugt i
tøjet ???

Fra : Nette

Dato : 01-08-03 19:38

"ABS" skrev i en meddelelse
> Er der nogen der har et godt råd til hvordan jeg kommer af med den lugt i
> tøjet ???

Jeg ved ikke, om du kan bruge mit råd.
Jeg erfarede for et par uger siden efter en omgang maling af et par rum, at
sengetøjet kommer til at stinke frygteligt efter en tur i vaskemaskinen
sammen med en klud med terpentin på.
Jeg vaskede det fire gange uden det hjalp, og først da jeg hang det til
udluftning udenfor, hjalp det.

Terpentin fordamper, det gør sved naturligvis ikke, så om det vil virke for
dig, det ved jeg ikke.

Nette

Fra : birgitte lund

Dato : 01-08-03 21:15

Nette <nettesnetpost@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3f2ab369$0$24643$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> "ABS" skrev i en meddelelse

- eddike skulle være et godt middel til at fjerne uønskede lugte - prøv om
ikke det hjælper at komme eddike i skyllevandet - eventuelt tørre tøjet
udendørs, hvis du har mulighed for det -

venlig hilsen
birgitte

Fra : Jørgen

Dato : 01-08-03 22:53

Prøv med Rodalon

Jørgen

Fra : Elwarth

Dato : 01-08-03 22:54

> [...]
> Jeg vasker med forvask og bruger skyllemiddel.
>
> Er der nogen der har et godt råd til hvordan jeg kommer af med den lugt i

Jeg har med succes brugt Rodalon. Jeg lagde tøjet i blød i en halv times tid
og vaskede det bagefter. Det tog al lugten.

Venligst
Dorthe

Fra : Mari

Dato : 02-08-03 00:20

"Elwarth" <elwarth@KATTENSjellingnet.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har med succes brugt Rodalon. Jeg lagde tøjet i blød i en halv
times tid
> og vaskede det bagefter. Det tog al lugten.

Rodalon bleger farver???

/Mari

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 02-08-03 06:32

> Rodalon bleger farver???

Overhovedet ikke !!!

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 02-08-03 01:04

> [...]
> Jeg vasker med forvask og bruger skyllemiddel.
>
> Er der nogen der har et godt råd til hvordan jeg kommer af med den lugt i

Løsningen hedder: LinoTral og kan købes hos Linds (www.linds.dk)
Jeg er selv oliechauffør og da det er et "knoklearbejde" kommer jeg tit til
at svede meget (slangen vejer jo ca 500kg) desuden får man tit lidt olie på
tøjet.
Når jeg vasker mit tøj bruger jeg produktet istedet for skyllemiddel (som jo
er overflødigt alligevel) det fjerner lugten *helt*
Produktet er vist oprindeligt lavet til at fjerne "landbrugslugten" fra
arbejdstøj...

Mvh
Thomas Nørgaard
www.countryfan.dk
_____________________________________
This mail was scanned by Norton Antivirus

Fra : Mimi

Dato : 03-08-03 15:19

"ABS" <hl@mail.tdcadsl.dk> wrote
> Mit problem er at selvom jeg vasker mit tøj lugter det stadig.

Omo har en rigtig fin "pletservice" på nettet, hvor du kan vælge sved som
plettype. De anbefaler at vaske ved 95 C eller skylle i Rodalon. Check
eksemplet her med vaskeanbefalinger for syntetisk, kulørt tøj med svedlugt:
http://www.omo.com/dk/pletguide/answer.php?id=6604
Mvh Mimi

Fra : Nancy

Dato : 04-08-03 10:29

Omkring vaskepulver og flydende vaskemiddel, så er der en del enzymer
tilsat. Disse enzymer spalter forskellige ting, og især lipaserne der
nedbryder fedt i tøjet, kan danne nogle lugtstoffer og jeg tror at det er
dem der giver lugten. Mit enkle råd vil være at man ind imellem bruger et
andet vaskemiddel et par gange, for enzymsammensætningen er forskellig i de
forskellige vaskemidler. Jeg slap af med problemet da jeg gik over til
flydende Green Care fra Brugsen.
Iøvrigt kan det også skyldes at der er lidt svampebelægninger bag
sæbeskålen. Det giver en "klam" lugt.

Mvh
Nkj