Gulerodsflue
Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 01-08-03 14:08

Hvornår er der GARANTERET ingen gulerodsfluer på færde? Jeg vil gerne af med
det telt, de står i nu, men jeg har en anelse om at der er fare langt hen på
året? Eller er det kun kålfluen?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Per A. Hansen

Dato : 01-08-03 20:09

> [...]
med
> det telt, de står i nu, men jeg har en anelse om at der er fare langt hen

2. generation af Gulerodsfluen opererer i juli-august
og kan optræde ind i september. Angreber er ikke så
voldsomt som 1. generation.
Har der været angreb af 1. generation er der stor
risiko for at det gentages af børnene.

Der kan være 2-3 generationer af Kålfluen - som i øvrigt
findes i 2 forskellige arter ( den store og den lille k.),
der dog angriber samme type planter - de korsblomstrede.

Per A. Hansen

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 03-08-03 01:09

Per A. Hansen <xxper.hansen@get2net.dk> skrev >
> Der kan være 2-3 generationer af Kålfluen - som i øvrigt
> findes i 2 forskellige arter ( den store og den lille k.),
> der dog angriber samme type planter - de korsblomstrede.

Hvor sent opererer de så? (Jeg formoder du mener at de to kålfluer angriber
de samme, men ikke gulerødder).
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Per A. Hansen

Dato : 03-08-03 09:46

> Per A. Hansen <xxper.hansen@get2net.dk> skrev >
> >

> Hvor sent opererer de så? (Jeg formoder du mener at de to kålfluer
angriber
> de samme, men ikke gulerødder).

Kålfluer angriber korsblostrede - kål, radiser etc.
De opererer nogenlunde i samme tidsrum som
gulerodsfluen.
Men det er absolut den 1. generation, der gør
den største skade.

Per A. Hansen