Forslag til bekæmpelse af blommevikler?
Fra : D. R. Sijm

Dato : 01-08-03 09:47

Det så hammer-godt ud i foråret - masser af nyansatte blommer - jeg
forestillede mig det store august-smovseri - lykkeligt erindrende
barndommens mavepiner..ak-ja!

Nu hænger der og dingler et par ynkelige stykker tilbage - hvis jeg jeg var
i størrelse med de dersen blommeviklere skulle jeg edder-stejlme give dem et
par spark over skinnebene til de daffede af ind til naboen..( som altid
glemmer at lukke døren til hønsehuset)..så jeg kunne få mine blommer i fred.

..no´en forslav?..til sikring af næste års høst?..

Venlig Hilsen

Dyveke

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 01-08-03 13:41

D. R. Sijm <dyveke@sandvej.dk> skrev i en news:bgd9dd$h4u$1@sunsite.dk...
> [...]
fred.

> .no´en forslav?..til sikring af næste års høst?..

Jeg gør det, at jeg stiller en halv spand vand klar. Heri ryger alle blommer
med fejl. Det bliver så en gærende suppe, der med sikkerhed sikrer at
larverne dør lykkeligt, og jeg er fri for hvepsene. Hvis alle gjorde dette,
ville vi ret hurtigt være dem helt kvit, men sådan er Verden jo ikke. Du kan
vist købe (hvis du er rig) noget hormonbehandlet klisterpapir, der skulle
fange hannerne.

Er jeg forøvrigt den eneste i år, der ikke får ret mange Victoriablommer?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen