Hvor finder man en billig Ruko lås til hov~
Fra : Frank

Dato : 31-07-03 09:32

Jeg skal have skiftet en lås (låse kasse og det hele, der sidder en gammel
REX).
Er der et sted der sælger billigt - gerne online?

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 31-07-03 16:31

Frank skrev:

> Jeg skal have skiftet en lås (låse kasse og det hele, der sidder en gammel
> REX).

Hvis det drejer sig om en udvendig dør? - så er det med at få den
skiftet.

Tag du hen i et byggemarked og køb en Ruko falle/rigel-lås. Det
er ikke så svært at skifte sådan én. Du kan dække de gamle huller
med langskilte, der passer til denne låsetype.

Afsted til byggemarkedet nu

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fra : Frank

Dato : 01-08-03 09:20

Ja, det er en udvendig dør, og vi skal naturligvis have den skiftet før
vi flytter ind...

Er byggemarked virkelig det billigste sted at købe låse?

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 01-08-03 14:50

Frank skrev:

> Er byggemarked virkelig det billigste sted at købe låse?

Jeg kan ikke love dig, at byggemarkedet er det billigste sted.
Men du kan jo få noget vejledning i, hvad der skal bruges af
div. ting som: låstype, cylinder, cylinderforlænger (og passende
skruer hertil) osv.

I dit tilfælde kan jeg absolut ikke se nogen fidus i, at skulle
handle online. Men det er da op til dig, hvis du kan finde et
sted, hvor der kan spares et par kroner. Du står bare med nogle
problemer, hvis du har indkøbt noget forkert - er trods alt
noget lettere lige at smutte ned i byggemarkedet for at bytte

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fra : Per Emborg

Dato : 01-08-03 17:12

Nu er det sådan at låse koster næsten det samme hvor du end handler , men
hvor meget ved de i et supermarked om hvad du skal bruge ??????????
Når jeg er syg går jeg til lægen
Når jeg skal have lavet bil går jeg til mekanikeren
Når jeg........................osv

Låsesmeden ved hvad du skal bruge på millimeter

Låsesmed
Per Emborg
www.kvikkerten.dk
x112kvik4u@dotcomprik.dk

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 02-08-03 09:26

Per Emborg skrev:

> Nu er det sådan at låse koster næsten det samme hvor du end handler

Det er nok ikke den store forskel, der er på priserne, nej.

> hvor meget ved de i et supermarked om hvad du skal bruge ??????????

Du kan jo få mere at vide i det fysiske byggemarked, end du kan
hvis du handler online. Derfor anbefalede jeg dette sted.

Jeg ville allerhelst henvise til trælasternes håndværkerafdeling
- som jeg selv bruger. Det er bare ikke alle steder, de vil have
private rendende.

> Når jeg er syg går jeg til lægen
> Når jeg skal have lavet bil går jeg til mekanikeren
> Når jeg........................osv

.... Og når der skal snedkereres, så ringer folk efter mig, for at
få udført div. snedkerarbejde. Nej, det gør de ikke altid! For
mange vælger selv at lave tingene. Nogen kan - andre kan ikke!
Gør-det-selv-bevægelsen trives jo i bedste velgående - med gode
og dårlige resultater til følge.

> Låsesmeden ved hvad du skal bruge på millimeter

Det er jeg ikke i tvivl om. Men mange har nok den opfattelse, at
en låsesmed er en dyr én at ringe efter. Det er han af gode grunde
nok også, når han skal ud til folk en sen aften.

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fra : Ukendt

Dato : 02-08-03 10:06

> [...]
> mange vælger selv at lave tingene. Nogen kan - andre kan ikke!
> Gør-det-selv-bevægelsen trives jo i bedste velgående - med gode

Hmm, det samme har jeg da lyst til at sige om håndværkere :
Nogle kan (gider?) andre kan (gider?) ikke !

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 02-08-03 10:44

"Albert" <-> skrev:

> Hmm, det samme har jeg da lyst til at sige om håndværkere :
> Nogle kan (gider?) andre kan (gider?) ikke !

Sådan nogen vil der vel altid være. De fleste håndværksmestre
jeg kender, udfører nu deres arbejde ganske udmærket.

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fra : Per Emborg

Dato : 02-08-03 12:17

--
Per Emborg
"Svend Erik Bertelsen" <nospamtoseb@private.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> en låsesmed er en dyr én at ringe efter. Det er han af gode grunde
> nok også, når han skal ud til folk en sen aften.

Ja jeg forstod også på indlæget at kunden selv vil montere låsen , og så kan
han da stadig ´købe låsen der hvor han kan få den bedste vejledning , og det
er vel det det drejer sig om , vi taler om sikkerhed !!!

Jeg mener ikke at låsesmede er dyre i brug , min timepris er 380 incl moms ,
min mekaniker vil have 540 kr så det ....

Per Emborg

Fra : Frank

Dato : 02-08-03 14:49

> Nu er det sådan at låse koster næsten det samme hvor du end handler ,
> men

Ja, jeg kunne forestille mig at Ruko holder forhandleren i en stram snor.
- Men derfor kunne der måske godt være en der altid er frisk på en god
pris, man kan trods alt finde næsten alt billigt på nettet og jeg har
aldrig fortrydt noget jer har købt den vej, personligt fortrækker jeg
det - man kan i ro og ma browse priser og pakken komme lige til døren
og mange gange har de ting på lager en lokal biks ikke har.

Jeg har sidst jeg købte lås måtte besøge 3 "smede" før jeg havde de
dele jeg skulle bruge.

Fra : Per H

Dato : 02-08-03 11:20

On Thu, 31 Jul 2003 08:31:40 GMT, news230703@nk.dk (Frank) skrev:

>Jeg skal have skiftet en lås (låse kasse og det hele, der sidder en gammel
>REX).
>Er der et sted der sælger billigt - gerne online?

tag den gamle rex med til et byggemarked, så du kan se hvad der
passer. med hul og dorn afstand osv.

Hvis du aldrig har prøvet noget ligende før, så kontakt en der skifter
låse ( låsesmed/ snedker tømrer)

Eller tag låsen med til en låsesmed. så er der stor mulighed for at du
får præsis det der skal bruges.

Men ellers er det en lille nem opgave som ikke koster alverden.

Prøv med en kop kaffe og et smil, vi er slet ikke så slemme

Mvh.

PH-BYG
www.ph-byg.dk

Per Hansen
icq 8212837

Fra : Frank

Dato : 09-08-03 09:49

Til info har jeg spurgt efter priser hos forskellige låsesmede og
byggemarked - der er overraskende mange penge at spare:

Billigste låsesmed: 3982,50
Dyreste låse smed: 6092,75
Råd og dåd: 5197,25

Fra : Jens Petersen

Dato : 09-08-03 11:18

On 09 Aug 2003 08:48:35 GMT, Frank <news230703@nk.dk> wrote:

>Til info har jeg spurgt efter priser hos forskellige låsesmede og
>byggemarked - der er overraskende mange penge at spare:

> [...]

For én lås?

Jeg vil være låsesmed.

--
Jens

Experiments should be reproducible - they should all fail in the same way.

Fra : Per Emborg

Dato : 09-08-03 11:44

Så er der noget galt et eller andet sted giv mig lige nogen mål så kan jeg
godt komme ned på halv pris !!!

Hvad er det du har fået tilbud på

Fra : frj

Dato : 13-08-03 20:10

> Så er der noget galt et eller andet sted giv mig lige nogen mål så kan
> jeg godt komme ned på halv pris !!!
>
> Hvad er det du har fået tilbud på

Det er låse til 3 døre med dobbelt cylindre og sikkerhedslangskilte.