Opbygning af gulv på 1. sal
Fra : Henrik Jensen

Dato : 30-07-03 20:02

Hej

Hvordan opbygger jeg et nyt gulv på en 1. sal i et ældre 1½ plans hus?
Hele loftet er ca. 10 x 7,5 m med 9 bjælker på tværs.
Dimmension ca. 150 x 150 mm C/C på omkring 120 cm.

Der skal gulvtæppe og laminat på det færdige gulv.

Jeg havde noget 22 mm gulvspån i tankerne, men det kan vel ikke spænde
over 120 cm. Idag ligger der det oprindelige gulv, hvorpå der har
været lagt 16 mm spånplade. Jeg kunne måske lægge det nye
(spånplade)gulv ovenpå igen, men jeg ville jo gerne ned i
etageadskillesen og "rydde op" og isolere ordenligt. Jeg er heller
ikke sikker på at det nuværende gulv er plant.

Kunne jeg skrue reglar ned imellem bjælkerne, altså på langs af huset,
med C/C 60 cm og så lægge gulvspån ovenpå?

Eller hvordan?

/Henrik