Hvor dybt skal kabler ligge?
Fra : Jesper Hansen

Dato : 29-07-03 08:16

Hejsa

Jeg skal til at grave noget kabel ned til nogle udendørslamper, hvor
dybt skal der graves?

Med venlig hilsen
Jesper Hansen

Fra : Roberto Saldo

Dato : 29-07-03 09:05

Jesper Hansen wrote:
> Hejsa
>
> Jeg skal til at grave noget kabel ned til nogle udendørslamper, hvor
> dybt skal der graves?

1/2m med afmærkning over hvis det er efter sikringerne og hfi-relæ.
Men prøv at spørge i dk.teknik.el.

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

Your system which soared/so freely on gliding wings/now hangs frozen and blue

Haiku by Alan Tuplin

Fra : Jesper Hansen

Dato : 29-07-03 10:14

On Tue, 29 Jul 2003 10:04:39 +0200, Roberto Saldo <rs@Oersted.DTU.dk>
wrote:

>1/2m med afmærkning over hvis det er efter sikringerne og hfi-relæ.
>Men prøv at spørge i dk.teknik.el.

Tak for svaret. Jeg prøver det lige i dk.teknik.el

Med venlig hilsen
Jesper Hansen

Fra : Erling Nielsen

Dato : 30-07-03 06:58

Hej. 35cm for målt strøm (dvs. efter mårler, sikringer osv.) og 70 for umålt
strøm (dvs. fra vejen til huset)

MVH Erling

Fra : Jesper Hansen

Dato : 31-07-03 00:15

On Wed, 30 Jul 2003 07:57:39 +0200, "Erling Nielsen"
<ernn@novonordisk.com> wrote:

>Hej. 35cm for målt strøm (dvs. efter mårler, sikringer osv.) og 70 for umålt
>strøm (dvs. fra vejen til huset)

Hmmm - nu er jeg forvirret. I dk.teknik.el siger de flg:

<citat>
35 cm ned med et båndover som siger pas på kabler under, dette bånd
skal
være så stærk at man ikke kan grave igennem det med en skovl, det skal
have
et kabelbeskyttelse.
eller 70 cm ned hvor den skal have et markeringbånd 20 cm over sig at
der er
kabler i jorden under sig. Kablet skal ikke have kabelbeskyttelse ved
den
dybde
</citat>

Og ikke noget om målt eller umålt strøm.

Med venlig hilsen
Jesper Hansen