Afløbspumpe
Fra : Paw Jensen

Dato : 28-07-03 22:41

Hej Alle.

Vi er ved at bygge en bjælke gæstehytte på vores grund.
Vi har lavet toilet/bad med "rigtigt" afløb.
Problemet er nu, at hytten ligger på det laveste sted på grunden. Så afløbet
ligger lavere en vores nuværende septiktank.
Vi overvejede en ny septiktank, med sivedræn lige som vores nuværende, men
grundvandet står for højt. Efter af have gravet hullet 50 cm. dybere en
afløbet fra huset, står der (grund)vand op over afløbet i løbet af en time.
En ven jeg har haft på besøg, siger at der findes toiletter beregnet til
kælkdermontage med pumpe indbygget.
Hvor købes disse ?
Kan man få en eller anden pumpe som man monterer direkte på afløbet, som så
kan pumpe det over i den anden tank ?
Jeg har lige været til et motorløb, og der var alle toiletterne tilsluttet
en beholder som stod på jorden, med en pumpe i som pumpede det videre til en
kloak 50meter væk, via en 50 mm slange.

Nogen som kender dette ??

Jeg håber MEGET at nogle ved hvor man finder en pumpe, eller har en anden
løsning.

På forhånd tak.

Paw

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 29-07-03 00:04

"Paw Jensen" <paw@uniq-import.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Nogen som kender dette ??
>
> Jeg håber MEGET at nogle ved hvor man finder en pumpe, eller har en anden

www.wavin.dk

mvh
Bendt