Hvor kan jeg købe tykt kalker papir ?
Fra : Anders Jacobsen

Dato : 27-07-03 18:29

Hej,

Jeg skal lave en skabelon, dvs. tegen et motiv af, skære ud, og så male
efter den, derfor skal jeg bruge noget gennemsigtigt (forholdvis) og tykt
papir, motivet skal være ca. 120 x 60 cm. Jeg har prøvet med så noget man
bruger til at lave sy skabeloner efter det er al for tyndt, og heller ikke
lyst nok til man kan se igennem det når man skal lave skabelonen. Er der
andre der har nogle bud på hvad jeg skal kigge efter og hvor, det skal jo
helst ikke koste en krig.

Anders

PS: Jeg har fundet noget ala det jeg skal bruge, i en farve kort fra
sadolin, så skal jeg bare finde et sted jeg kan købe det i stor størrelse...
men jeg ander ikke hvad det hedder....

Fra : Erik Olsen

Dato : 27-07-03 20:06

Anders Jacobsen wrote:

> [...]
> det når man skal lave skabelonen. Er der andre der har nogle bud på
> hvad jeg skal kigge efter og hvor, det skal jo helst ikke koste en

Kalkepapir (ikke kalker-), anvendes til at tegne kalker på (beregnet til
lyskopiering). Prøv i en tegneudstyrsforretning. Hvis du bor i nærheden
af København, så prøv Tutein & Koch i Farvergade, København K.

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Peter Schrøder

Dato : 28-07-03 09:29

"Erik Olsen" foreslog
> Kalkepapir (ikke kalker-), anvendes til at tegne kalker på (beregnet til
> lyskopiering). Prøv i en tegneudstyrsforretning. Hvis du bor i nærheden
> af København, så prøv Tutein & Koch i Farvergade, København K.

Ellers kig på tegnefolie, som er matteret polyester.
Det er en anelse stivere end kalke. Til gengæld kan man ikke
tegne på det med noget vandbaseret.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Erik Olsen

Dato : 28-07-03 18:48

Peter Schrøder wrote:

> Ellers kig på tegnefolie, som er matteret polyester.
> Det er en anelse stivere end kalke. Til gengæld kan man ikke
> tegne på det med noget vandbaseret.

Polyesterfolie er også lidt sværere at skære ud til skabeloner, men til
gengæld mål- og vandfast.

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : kelds snabela ofir d~

Dato : 27-07-03 20:18

On Sun, 27 Jul 2003 19:28:32 +0200, "Anders Jacobsen"
<anders@baekkelunden [PRIK] dk> wrote:

> [...]
>andre der har nogle bud på hvad jeg skal kigge efter og hvor, det skal jo

Køb en pakke overheadfilm i stedet

KS