Højtryks fliserenser
Fra : B. Jensen

Dato : 26-07-03 21:52

Hej

Jeg er den lykkelige ejer af en KEW højtryksrenser.
Nu har jeg behov for at investere i en fliserenser til denne.
Jeg har set flere tilbud på en ALTO fliserenser - nogen der ved om der er
samme koblinger på slangen
eller er jeg nødt til at købe en original KEW - hvis en sådan findes.

Hilsen Birger

Fra : Ivar

Dato : 26-07-03 22:14

B. Jensen skrev:

> Jeg har set flere tilbud på en ALTO fliserenser - nogen der ved om der er
> samme koblinger på slangen

KEW og ALTO er fra samme firma.Så vidt jeg ved bruger KEW/ALTO flere
forskellige sammenkoblinger, så du skal tjekke om de passer sammen.

Ødelægger fliserenseren ikke beton-fliser?

Ivar

Fra : B. Jensen

Dato : 27-07-03 11:48

Hej Ivar

"Ivar" <did@[nozpam]oncable.dk> skrev i en meddelelse

> KEW og ALTO er fra samme firma.Så vidt jeg ved bruger KEW/ALTO flere
> forskellige sammenkoblinger, så du skal tjekke om de passer sammen.

Okay, jeg må så tage slangen under armen med ned i forretningen.

> Ødelægger fliserenseren ikke beton-fliser?

Jo sikkert, men de er så grimme i forvejen at fliserne kun kan blive pænere

Birger

Fra : Ivar

Dato : 27-07-03 12:35

B. Jensen skrev:

> Okay, jeg må så tage slangen under armen med ned i forretningen.

Det burde ikke være nødvendigt. Uden på æsken bør der stå
hvad den passer til.

> Jo sikkert, men de er så grimme i forvejen at fliserne kun kan blive pænere

Jeg er interesseret i at høre om erfaringer med en sådan flisevasker.
ALTO-flisevasker er blot et roterende sprøjtehovede. Det kan godt
være at trykket er reduceret så meget at det ikke skader. Er der
nogen der har erfaring?
Jeg har nogle 5 år gamle fliser der kunne trænge til en rensning.
Jeg har selv for mange år siden renset ældgamle fliser med en
højtryksrenser. Veldigt flot resultat, men overfladen blev så ru, at det
efter få uger så ringere ud end før.

Ivar

Fra : Peter Schrøder

Dato : 28-07-03 09:37

"Ivar" skrev
> [...]
> Jeg har selv for mange år siden renset ældgamle fliser med en
> højtryksrenser. Veldigt flot resultat, men overfladen blev så ru, at det

Jeg har med held drysset cement på sådan nogle fliser.
Fliserne skal være våde uden "pytter" og så går man rundt
med køkkensien med cement i og drysser et jævnt lag.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply