Jordhvepse
Fra : Lisa

Dato : 26-07-03 18:32

I aftes kom vore børn ind skrigende, og dækket af hvepse..De slap heldigvis
med ganske få stik, og da vi undersøgte hvepseboet, viste det sig at den
tilsyneladende befinder sig under græsplænen. Der er to forholdsvis små
huller, som hvepsene kravler ind og ud af, og hvis man går tæt på opfører de
sig ret aggressivt...
Vi har købt hvepse/fluespray, og regner med at sprøjte det ned i hullerne
iaften, men kan vi risikere at hvepsene bare holder flyttedag? Kan det
betale sig at dække hullerne over efterfølgende, eller decideret sprøjte
noget ned i dem?
Mvh Lisa

Fra : hansen

Dato : 26-07-03 18:37

jeg var vild og brutal, så jeg hældte en ordentlig benzin på og satte en
tændstik til. Jeg så dem aldrig igen.
mvh

Fra : Per H

Dato : 26-07-03 18:47

On Sat, 26 Jul 2003 19:31:32 +0200, "Lisa" <lissa130@hotmail.com>
skrev:

>med ganske få stik, og da vi undersøgte hvepseboet, viste det sig at den
>tilsyneladende befinder sig under græsplænen.

Det er sikkert jordhvipse, de skulle være særdeles agrasive.
De er ikke til at spøge med.

Mvh.
Per Hansen
icq 8212837

Fra : Inger Pedersen

Dato : 26-07-03 19:32

> [...]

> iaften, men kan vi risikere at hvepsene bare holder flyttedag? Kan det
> betale sig at dække hullerne over efterfølgende, eller decideret sprøjte

Jeg har sprøjtet fluegift ned i hullet om aftenen - og fyldt hullet op med
jord næste morgen. Mest for, at ingen ved et uheld skulle træde ned i det.
Vi så ikke noget til hvepsene mere.

Hilsen Inger

Fra : michael

Dato : 28-07-03 18:18

Hej Lisa !

Vi har vandet vores jordhvepse væk. Først stod min mand lidt på afstand og
sprøjtede vand på og da hvepsene efterhånden var blevet godt våde og derfor
var holdt op med at flyve satte han vandslangen i indgangen til boet og så
fik vandet ellers lov til at løbe i et stykke tid. Efter dette var hvepsene
væk.

Hilsen Rebekka

Fra : Mogens Dammand

Dato : 28-07-03 21:15

> [...]
> iaften, men kan vi risikere at hvepsene bare holder flyttedag? Kan det
> betale sig at dække hullerne over efterfølgende, eller decideret sprøjte

Jeg har også haft disse små agressive bæster.

De blev overhældt med benzin, og derefter fyldt med vand.

Dagen efter gravede jeg boet op for en sikkerheds skyld, og det var da
ganske sjovt at se de kan lave sådan et bo under jorden.

Go' fornøjelse

Mogens

Fra : kristian

Dato : 29-07-03 13:40

Hvordan kommer I så tæt på at i kan hælde benzin/spray eller andet på
?
Jeg har også haft jordhvepse og bare jeg kom inden for 2-3 meter havde
jeg en hel sværm efter mig.

Fra : Henrik Schytte

Dato : 29-07-03 15:16

> [...]
> iaften, men kan vi risikere at hvepsene bare holder flyttedag? Kan det
> betale sig at dække hullerne over efterfølgende, eller decideret sprøjte

Ring til en skadedyr bekæmper - jeg er lige ved at tro det er gratis - en
"kommunal ydelse"