Sandfangsbrønd med vandlås, hvad vil det s~
Fra : Ukendt

Dato : 25-07-03 20:21

Hejsa.

I forbindelse med byggetilladelse af et udhus, har jeg set i min
byggetilladelse at vand fra carport og udhus skal ledes via en
sandfangsbrønd med vandlås.

Jeg har fundet ud af hvad en sandfangsbrønd er, det har jeg bl.a. set
http://www.expo-net.dk/sw393.asp, men når der står at den skal være
med vandlås, hvad betyder det.?

--
....::Hilsen Erik

Min rigtige e-mail adresse findes på
http://home1.inet.tele.dk/ehh/e-mail.gif

Fra : Martin Christiansen

Dato : 25-07-03 21:46

"Erik Hansen" <mail.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg har fundet ud af hvad en sandfangsbrønd er, det har jeg bl.a. set
> på http://www.expo-net.dk/sw393.asp, men når der står at den skal være
> med vandlås, hvad betyder det.?

Se f.eks. her:

https://content.wavin.com/WAXDK.NSF/pages/tagned_200DK/$FILE/Tagnedl(48KB).p
df

Vandlåsen består af en bøjning på afløbet fra sandfangsbrønden.

Mvh - Martin

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-03 08:56

On Fri, 25 Jul 2003 22:45:53 +0200, "Martin Christiansen"
<mc@city.invalid> wrote:

>Se f.eks. her:
>
>https://content.wavin.com/WAXDK.NSF/pages/tagned_200DK/$FILE/Tagnedl(48KB).pdf
>

>Vandlåsen består af en bøjning på afløbet fra sandfangsbrønden.

Det er ikke så tydeligt at se hvordan det set ud, nogne som har en
tegning hvor det ses fra siden.

Når jeg hører ordet vandlås, tænker på sådan en som sidder i mit
toilet, og det er jo for at det ikke skal lugte, men hvorfor skal der
være en når det er fra regnvand og det er udendørs.?