Halvrund trappe af "Herregårdssten" link t~
Fra : Jeannie Kristensen [~

Dato : 25-07-03 18:25

Hej!
Kan I hjælpe med links til tegninger/fotos, samt beskrivleser til
hvordan vi kan lave en trappe fra vores havedøre til terrasse. Den ene
skal være 1 trin og den anden 2.

Jeg har på et tidspunkt set en trappe, som var udført udelukkende i
"standard" Herregårdssten, d.v.s. uden de færdigstøbte halve og
halvrunde sten.

Kan trappen anlægges direkte oven på de eksisterende fliser?

Hvad limes fliserne sammen med?

--
Hilsen Jeannie Kristensen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 25-07-03 19:20

On Fri, 25 Jul 2003 19:24:43 +0200, "Jeannie Kristensen [4700]"
<Vaelg.svar@til.afsender> wrote:

>Kan I hjælpe med links til tegninger/fotos, samt beskrivleser til
>hvordan vi kan lave en trappe fra vores havedøre til terrasse. Den ene
>skal være 1 trin og den anden 2.

Nogle fotos kan findes på
<http://www.klitgaards-brolaegning.dk/inspiration/index.php/trapper/>

>Jeg har på et tidspunkt set en trappe, som var udført udelukkende i
>"standard" Herregårdssten, d.v.s. uden de færdigstøbte halve og
>halvrunde sten.

Alle trapper på ovenstående side er laver sådan. Hvilket efter min
mening også er det pæneste, når altså det er gjort ordentligt.

>Kan trappen anlægges direkte oven på de eksisterende fliser?

Hvis underlaget er fast og plant nok skulle der vist ikke være noget i
vejen for det.

>Hvad limes fliserne sammen med?

F.eks Alfix, den i den sorte pose.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Jeannie Kristensen [~

Dato : 25-07-03 21:51

Mads Lie Jensen wrote:

> [...]
> mening også er det pæneste, når altså det er gjort ordentligt.

> Hvis underlaget er fast og plant nok skulle der vist ikke være noget i

Hej Mads!
Jeg skal da lige love for at Klitgaards Brolægning har nogle spændende
og inspirerende fotos. Hvis jeg havde råd, ville jeg straks få dem til
at lægge vores terrasse og forhave om. I stedet har manden i huset fået
lidt hjælp til at få den sidste uge af sommerferien til at gå (foruden
at sætte et nyt vindue i, pudse et stykke væg, lappe......).

Tak for hjælpen

--
Hilsen Jeannie Kristensen