Ny lås i metaldør?
Fra : Martin Mathiesen

Dato : 24-07-03 17:11

Hejsa...

Jeg vil gerne enten have skiftet eller omkodet en lås. Men jeg er lidt i
vildrede med hvordan det foregår.

Låsen sidder i en metaldør og nøglen er af den rigtigt gamle type (kalder
man dem amager-nøgler?). Altså ikke noget med ruko nøgler eller lignende!

Jeg aner ikke om sådan en gammel svend kan omkodes, men alternativt vil jeg
gerne have sat en ny lås i. problemet er bare at døren er en metaldør og at
låsen sidder nittet fast. Altså ikke nogen særlig simpel ting at få den
gamle ud eller at få en ny lås ind!

Nogle foreslag til hvordan man bedst og billigst enten selv skifter skidtet.
Eller får en låsesmed til det. Hvor meget koster en sådanne udskiftning mon?

MVH
Martin M