Jordbundsundersøgelse på Fyn.
Fra : Jesper Hansen

Dato : 24-07-03 10:50

Hej.

Er der nogen der kender et firma der billigt og troværdigt kan lave en
jordbundsus på Fyn.

Pt. ligger priserne jeg har fået oplyst på ca. 6000 + moms, nogen billigere?

Mvh

Jesper

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 24-07-03 14:42

Jesper Hansen wrote:

> [...]
> jordbundsus på Fyn.
>
> Pt. ligger priserne jeg har fået oplyst på ca. 6000 + moms, nogen billigere?

Hvad skal du se efter?

Fra : Jesper Hansen

Dato : 25-07-03 06:46

Peter Ole Kvint wrote:

> Hvad skal du se efter?

Ja - det er selvfølgelig et godt spørgsmål.
Det er bare en undersøgelse af jordbunden for at se hvor dybt mit hus
skal funderes på grunden, så det står stabilt og ikke sætter sig de
første mange år. Det hedder vel bæreevne?!

Mvh

Jesper

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 25-07-03 08:11

Jesper Hansen wrote:

> [...]
> skal funderes på grunden, så det står stabilt og ikke sætter sig de
> første mange år. Det hedder vel bæreevne?!

Tag en spade. og grav et hul, så kan du mærke når
du ikke kan stikke spaden i bund.

Fra : Jesper Hansen

Dato : 25-07-03 09:42

> Tag en spade. og grav et hul, så kan du mærke når
> du ikke kan stikke spaden i bund.

Ok - er det en metode der er "godkendt" til vurdering af bæreevne ift.
bygning af et-familes-huse?

(Nu har du ikke sat en: efter dit indlæg, men jeg går da ud fra det
er din spøg!?)

Mvh

Jesper.

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 25-07-03 23:25

Jesper Hansen wrote:

> Ok - er det en metode der er "godkendt" til vurdering af bæreevne ift.
> bygning af et-familes-huse?
>
> (Nu har du ikke sat en: efter dit indlæg, men jeg går da ud fra det
> er din spøg!?)

Nu er det best at se på tingene selv inden man sætter nogen eksperter til
at
undersøge noget, som de ikke har mulighed for at undersøge til bunds
for en rimelig sum penge.

Hvis du kigger på et af de gamle kort, så kan du se
om jorden var ager eller eng eller mose.