/ Forside / Interesser / Fritid / Foto / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Foto
#NavnPoint
dova 15981
Klaudi 7333
refi 7267
o.v.n. 6442
IBM760 5420
severino 3705
emesen 3101
bentjuul 3076
Teil 3020
10  Nordsted1 2955
Ny pris hos gabs.dk
Fra : Tholo - www.tholofot~


Dato : 09-08-03 13:03

Start gebyr sat ned og priserne på 10x15 samt størrere formatter er også sat
ned.
--
Med venlig hilsen Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk
www.colourartphoto.no/index.html?cid=7&id=97
www.colourart.dk/nyheder/photokina/cap_international2002.htm



 
 
Jakob M (09-08-2003)
Kommentar
Fra : Jakob M


Dato : 09-08-03 17:04

Tholo - www.tholofoto.dk wrote:
> Start gebyr sat ned og priserne på 10x15 samt størrere formatter er
> også sat ned.

Har du aktier i firmaet, siden du benytter enhver lejlighed til at skamrose
firmaet ?.

Mvh
Jakob



Karsten Andersen (09-08-2003)
Kommentar
Fra : Karsten Andersen


Dato : 09-08-03 17:37

Sat, 9 Aug 2003 14:02:46 +0200, skrev Tholo - www.tholofoto.dk, på 9
linier, i <3f34e2f6$0$6804$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>, :

>Start gebyr sat ned og priserne på 10x15 samt størrere formatter er også sat
>ned.

Og hvadså de er da stadigt for dyre.

--
Med venlig hilsen
Karsten
http://www.jyde.cc/
ICQ: 14948433

Jan (09-08-2003)
Kommentar
Fra : Jan


Dato : 09-08-03 22:30

"Tholo - www.tholofoto.dk" <Tholo@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3f34e2f6$0$6804$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Start gebyr sat ned og priserne på 10x15 samt størrere formatter er også
sat
> ned.

....det var også på tide, når de laver uskarpe billeder:
http://www.dr.dk/reneord/artikler/2003/060103digifoto.htm

men hvad, dårlig reklame er bedre end ingen reklame.

"Luffe"

(Der er træt af Tholos Gabs reklamer)



Jesper Brunholm (09-08-2003)
Kommentar
Fra : Jesper Brunholm


Dato : 09-08-03 21:38

Jan wrote:
[snip - Gabs laver uskarpe billeder]
> http://www.dr.dk/reneord/artikler/2003/060103digifoto.htm
> "Luffe"
> (Der er træt af Tholos Gabs reklamer)

fald dog ned og hold op - vi _har_ set den reneord-artikel - den er
pillet i småstumper for ikke at holde metodisk selv om den giver sig ud
for at være stærk på netop dette område.

Læs de seriøse kommentarer og vurderinger af artiklen, udsendelsen og
fremkaldervirksomheder her i gruppen, og hold dog op med at tro at noget
er mere sandt fordi det er blevet sendt i fjernsynet.

Gabs er ikke de billligste her i landet - fratager det dem retten til at
komme til at lave et dårligt billede i den kvalitet som vi ugentlig
gladeligt accepterer fra coop.dk/bilka/ osv?

Føler du at Gabs er så meget dyrere så du har krav på "profesionelle"
fremkalderesultater, så send det billede _du_ har været utilfreds med
fra Gabs lab retur til dem og bed om et bedre resultat!

Jeg er godt tilfreds med at man kan få et tip om en god handel, men jeg
kunne da også ønske at de samme tip kunne komme når der er en tråd om
fremkaldervirksomhederne.

mvh

Jesper Brunholm


Michael (10-08-2003)
Kommentar
Fra : Michael


Dato : 10-08-03 22:00

>
> Gabs er ikke de billligste her i landet - fratager det dem retten til at
> komme til at lave et dårligt billede i den kvalitet som vi ugentlig
> gladeligt accepterer fra coop.dk/bilka/ osv?
>
Det sjove er bare at Gabs laver billeder for Coop og de fleste butikker i
danmark... Bare lige til en oplysning!
Michael



Jan (11-08-2003)
Kommentar
Fra : Jan


Dato : 11-08-03 04:18

"Michael" <mhansen@jyde.dk> skrev i en meddelelse
news:3f36b261$0$76093$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >
> > Gabs er ikke de billligste her i landet - fratager det dem retten til at
> > komme til at lave et dårligt billede i den kvalitet som vi ugentlig
> > gladeligt accepterer fra coop.dk/bilka/ osv?
> >
> Det sjove er bare at Gabs laver billeder for Coop og de fleste butikker i
> danmark... Bare lige til en oplysning!

Er det nu rigtigt? Hvis du besøger coop.dk og vælger nettorvet,
digitalshoppen, digitale billeder, står der "Powered by Fuji". Og hvis det
er korrekt at det er Gabs der laver coop's billeder, så ville jeg da
foretrække coop hvor billederne kun koster kr. 1,- for 10x15 cm.

mvh
Jan



Michael (11-08-2003)
Kommentar
Fra : Michael


Dato : 11-08-03 05:33

Jeg mener ikke det er de digitale, men almindelig film/billeder.

> Er det nu rigtigt? Hvis du besøger coop.dk og vælger nettorvet,
> digitalshoppen, digitale billeder, står der "Powered by Fuji". Og hvis det
> er korrekt at det er Gabs der laver coop's billeder, så ville jeg da
> foretrække coop hvor billederne kun koster kr. 1,- for 10x15 cm.
>
> mvh
> Jan
>
>



René Ernst Nielsen (11-08-2003)
Kommentar
Fra : René Ernst Nielsen


Dato : 11-08-03 07:44

Hej

Er du sikker på dette, jeg har tidligere fået fremkaldt i Kvickly og Fakta,
og der kom der en pakke tilbage fra FujiFilm (hørte noget om at de blev
fremkaldt i Tyskland), det var ikke noget der kan anbefales. Jeg indleverer
nu hos Løvbjerg som skilter med at de sender til Gabs (der står også Gabs
Fotolaboratorium på posen), og har indtil videre været tilfreds...

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962
"Michael" <mhansen@jyde.dk> wrote in message
news:3f371c6d$0$24698$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Jeg mener ikke det er de digitale, men almindelig film/billeder.
>
> > Er det nu rigtigt? Hvis du besøger coop.dk og vælger nettorvet,
> > digitalshoppen, digitale billeder, står der "Powered by Fuji". Og hvis
det
> > er korrekt at det er Gabs der laver coop's billeder, så ville jeg da
> > foretrække coop hvor billederne kun koster kr. 1,- for 10x15 cm.
> >
> > mvh
> > Jan
> >
> >
>
>



Ukendt (11-08-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-08-03 14:06


Gabs ridser ikke negativerne. Det skal jeg lige love for at Fuji gør.....


Karsten Hartmann



Tholo - www.tholofot~ (11-08-2003)
Kommentar
Fra : Tholo - www.tholofot~


Dato : 11-08-03 08:27


"Michael" <mhansen@jyde.dk> skrev i en meddelelse
news:3f36b261$0$76093$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Det sjove er bare at Gabs laver billeder for Coop og de fleste butikker i
> danmark... Bare lige til en oplysning!
> Michael

Hej Michael

Fuji laver billeder for alle coop ejet butikker, der er nogle få
selvstændige butikker som bruger andre labs. Deri blandt gabs. En oplysning
man kan få ved at kontakte gabs og fuji.
Så din oplysning er lidt forkert på den.
--
Med venlig hilsen Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk
www.colourartphoto.no/index.html?cid=7&id=97
www.colourart.dk/nyheder/photokina/cap_international2002.htm



Sverre Stokke (09-08-2003)
Kommentar
Fra : Sverre Stokke


Dato : 09-08-03 15:15

"Tholo - www.tholofoto.dk" <Tholo@mail1.stofanet.dk> skriver:
>Start gebyr sat ned og priserne på 10x15 samt størrere formatter er også
>sat
>ned.
Det fremgår ikke af deres hjemmeside.

Hilsen Sverre.



Tholo - www.tholofot~ (10-08-2003)
Kommentar
Fra : Tholo - www.tholofot~


Dato : 10-08-03 11:43

Att. Sverre : Den pris der står på hjemmeside er den nye pris, man skal jo
ikke reklamere med en høj gammel pris når man laver en ny lavere pris.

Att. Jakob : Nope ingen aktier, buger bare selv gabs til daglig som mit lab,
er god tilfredse med dem.

Att. Karsten : Hvis du samligner med en del lavprisbutikker ja, så er de
måske dyre, men 1,5 kr for en 10x15 cm er ikke ret mere dyrere.

Att. Jan : Gider du ikke holde op, du må være meget ny her i gruppen, siden
du kommer med den bemærkning, hvilke også er okey, der skal være plads til
nye folk hele tiden, men prøv at læse lidt tilbage i gruppen, så vil du vide
at den "test" ikke har stor værdi, så det er nok ikke lige den "test" du
skal basere alt for meget viden på.

Att. Jesper : Årsagen til jeg skrev tippet, var nu at jeg tit høre at folk
der har brugt mange tusinde kroner på deres kamera, brokker sig over at
skulle betale mere end 2 k for en papirs kopi af et af deres billeder. Og de
nye priser fra gabs er en helt frisk nyhed, som jeg håbede på at nogle i
gruppen ville læse som en god nyhed.
Startgebyret er sat ned med 6 kr og pisen for en 10x15 næsten halveret, der
er penge at spare, og den slags tips plejer folk nu ellers at være gode til
at smide i den her gruppen.
Personligt vil jeg kunne se frem til at spare flere hundrede kroner hver
månede nu.

Beklager hvis nogle ser det som reklame, sjovt nok er der ikke nogle der
siger noget når vi næsten hver dag får de nyeste priser og spec, på alle
mulige kamerare...*S*
--
Med venlig hilsen Fotograf Thomas Lorentsen ( glad gabs kunde )
www.tholofoto.dk
www.colourartphoto.no/index.html?cid=7&id=97
www.colourart.dk/nyheder/photokina/cap_international2002.htm




Per M (10-08-2003)
Kommentar
Fra : Per M


Dato : 10-08-03 12:43

Enig!
mvh
Per M
(Også en glad Gabs kunde)


"Tholo - www.tholofoto.dk" <Tholo@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3f36220e$0$26640$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Att. Sverre : Den pris der står på hjemmeside er den nye pris, man skal jo
> ikke reklamere med en høj gammel pris når man laver en ny lavere pris.
>
> Att. Jakob : Nope ingen aktier, buger bare selv gabs til daglig som mit
lab,
> er god tilfredse med dem.
>
> Att. Karsten : Hvis du samligner med en del lavprisbutikker ja, så er de
> måske dyre, men 1,5 kr for en 10x15 cm er ikke ret mere dyrere.
>
> Att. Jan : Gider du ikke holde op, du må være meget ny her i gruppen,
siden
> du kommer med den bemærkning, hvilke også er okey, der skal være plads til
> nye folk hele tiden, men prøv at læse lidt tilbage i gruppen, så vil du
vide
> at den "test" ikke har stor værdi, så det er nok ikke lige den "test" du
> skal basere alt for meget viden på.
>
> Att. Jesper : Årsagen til jeg skrev tippet, var nu at jeg tit høre at folk
> der har brugt mange tusinde kroner på deres kamera, brokker sig over at
> skulle betale mere end 2 k for en papirs kopi af et af deres billeder. Og
de
> nye priser fra gabs er en helt frisk nyhed, som jeg håbede på at nogle i
> gruppen ville læse som en god nyhed.
> Startgebyret er sat ned med 6 kr og pisen for en 10x15 næsten halveret,
der
> er penge at spare, og den slags tips plejer folk nu ellers at være gode
til
> at smide i den her gruppen.
> Personligt vil jeg kunne se frem til at spare flere hundrede kroner hver
> månede nu.
>
> Beklager hvis nogle ser det som reklame, sjovt nok er der ikke nogle der
> siger noget når vi næsten hver dag får de nyeste priser og spec, på alle
> mulige kamerare...*S*
> --
> Med venlig hilsen Fotograf Thomas Lorentsen ( glad gabs kunde )
> www.tholofoto.dk
> www.colourartphoto.no/index.html?cid=7&id=97
> www.colourart.dk/nyheder/photokina/cap_international2002.htm
>
>
>



Claus Smith (10-08-2003)
Kommentar
Fra : Claus Smith


Dato : 10-08-03 13:40


Hej Tholo!

Jeg tror folk har fået for megen varme i disse dage.
Istedet for at gå ud og fotografere lidt, så vil de hellere sidde herinde og
brokke lidt over andres tip til andre!

Kære venner, det er sommer og Danmark myldre med fede motiver til foto...go
for it!

Claus Smith - Pigefotografen

www.pigefotografen.dk
www.babesline.dk
www.modellerne.dk



Jesper Juul (10-08-2003)
Kommentar
Fra : Jesper Juul


Dato : 10-08-03 13:57

"Claus Smith" <pigefotografen@pigefotografen.dk> skrev i en meddelelse
news:3f363d8a$0$19377$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
>
> Hej Tholo!
>
> Jeg tror folk har fået for megen varme i disse dage.
> Istedet for at gå ud og fotografere lidt, så vil de hellere sidde herinde
og
> brokke lidt over andres tip til andre!
>
> Kære venner, det er sommer og Danmark myldre med fede motiver til
foto...go
> for it!
>

Hey, jeg har skam været ude En tur til Tuborg nord og Hellerup strand,
men det er godt nok svært at tage landskabs/bygnings billeder med en 150-450
mm zoom, glæder mig til i morgen hvor jeg får en fornuftig 28-105mm.



--
Mvh
Jesper Juul



E.G.C. (10-08-2003)
Kommentar
Fra : E.G.C.


Dato : 10-08-03 14:15


> men det er godt nok svært at tage landskabs/bygnings billeder med en
150-450
> mm zoom, glæder mig til i morgen hvor jeg får en fornuftig 28-105mm.
>
>
>
> --
> Mvh
> Jesper Juul
>
Jeg ville ønske at du ville uddybe det lidt, det med zoomen. Du må gerne
maile privat til os. Her i huset har en nemlig lige anskaffet et
Olympus 720 med 8xzoom. Men det virker som om der er "umulige"
situationer f.eks. ved lang lukkertid. Der er uacceptabel støj på
billeder taget i mørke allerede ved 100ISO på f.eks.8sek.se evt.
http://home21.inet.tele.dk/egc men det er måske ikke lige dit problem.
er det svært ikke at få rystede billeder uden stativ, du hentyder til?

Mvh.
Ronni


Jesper Juul (10-08-2003)
Kommentar
Fra : Jesper Juul


Dato : 10-08-03 15:04

"E.G.C." <kaninen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3f364489$0$13252$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> > men det er godt nok svært at tage landskabs/bygnings billeder med en
> 150-450
> > mm zoom, glæder mig til i morgen hvor jeg får en fornuftig 28-105mm.
> >
> >
> >
> > --
> > Mvh
> > Jesper Juul
> >
> Jeg ville ønske at du ville uddybe det lidt, det med zoomen. Du må gerne
> maile privat til os. Her i huset har en nemlig lige anskaffet et
> Olympus 720 med 8xzoom. Men det virker som om der er "umulige"
> situationer f.eks. ved lang lukkertid. Der er uacceptabel støj på
> billeder taget i mørke allerede ved 100ISO på f.eks.8sek.se evt.
> http://home21.inet.tele.dk/egc men det er måske ikke lige dit problem.
> er det svært ikke at få rystede billeder uden stativ, du hentyder til?

Nej, det var bare at jeg med mit nuværende objektiv ikke kan komme længere
"væk" end 150mm, og så skal man godt nok spadsere noget af en tur for at få
meget med. Jeg har ikke nået at eksperimentere ret meget med mørke
optagelser med et enkelt at månen forleden dag gik fint, det taget med
blænde 4,5 og på 1/60 og det synes jeg egengtligt er ok. Jeg har lagt det op
i dk.binaer under Mørkebilled fra dff. til E.G.C



--
Mvh
Jesper Juul



E.G.C. (10-08-2003)
Kommentar
Fra : E.G.C.


Dato : 10-08-03 16:24

>
> Nej, det var bare at jeg med mit nuværende objektiv ikke kan komme
længere
> "væk" end 150mm, og så skal man godt nok spadsere noget af en tur for
at få
> meget med. Jeg har ikke nået at eksperimentere ret meget med mørke
> optagelser med et enkelt at månen forleden dag gik fint, det taget med
> blænde 4,5 og på 1/60 og det synes jeg egengtligt er ok. Jeg har lagt
det op
> i dk.binaer under Mørkebilled fra dff. til E.G.C
>
>
>
> --
> Mvh
> Jesper Juul
>
>
Dit billede ser flot ud. Ingen lysende prikker, det var dem jeg
hentydede til i mit indlæg bl.andet, men også den 8mm zoom (optisk), det
er digital camera. Men jeg mener at det er uacceptabelt med så meget
"støj" på natbilleder. Dette er taget med digitalcamera Olympus 720UZ.
på 100ISO 8sekunder blænde.
Ligger i dk.binær under "støj på billede".
Tak for dit svar.

Mvh.


Ronni


Jesper Juul (10-08-2003)
Kommentar
Fra : Jesper Juul


Dato : 10-08-03 16:42

"E.G.C." <kaninen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3f3662c2$0$13234$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> >
> > Nej, det var bare at jeg med mit nuværende objektiv ikke kan komme
> længere
> > "væk" end 150mm, og så skal man godt nok spadsere noget af en tur for
> at få
> > meget med. Jeg har ikke nået at eksperimentere ret meget med mørke
> > optagelser med et enkelt at månen forleden dag gik fint, det taget med
> > blænde 4,5 og på 1/60 og det synes jeg egengtligt er ok. Jeg har lagt
> det op
> > i dk.binaer under Mørkebilled fra dff. til E.G.C
> >
> >
> >
> > --
> > Mvh
> > Jesper Juul
> >
> >
> Dit billede ser flot ud. Ingen lysende prikker, det var dem jeg
> hentydede til i mit indlæg bl.andet, men også den 8mm zoom (optisk), det
> er digital camera. Men jeg mener at det er uacceptabelt med så meget
> "støj" på natbilleder. Dette er taget med digitalcamera Olympus 720UZ.
> på 100ISO 8sekunder blænde.
> Ligger i dk.binær under "støj på billede".
> Tak for dit svar.
>

Har du lagt det op, for jeg kan ikke se det? Evt. mail billedet til mig.


--
Mvh
Jesper Juul



E.G.C. (10-08-2003)
Kommentar
Fra : E.G.C.


Dato : 10-08-03 17:44


"Jesper Juul" <nospam@deaster.dk> skrev i en meddelelse
news:bh5p4d$av4$1@news.cybercity.dk...
> "E.G.C." <kaninen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:3f3662c2$0$13234$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> Har du lagt det op, for jeg kan ikke se det? Evt. mail billedet til
mig.
>
>
> --
> Mvh
> Jesper Juul
>
>
Jeg har lagt det op. Det er delt, fordi det er stort, jeg har kaldt
det: "støj på billede det rigtige prikker1. jpg" fordi jeg kom til at
sende et der var alt for meget komprimere, det slettede jeg, derfor
varede det lidt. Ellers se: http://home21.inet.tele.dk/egc

Hilsen Ronni


Jesper Juul (10-08-2003)
Kommentar
Fra : Jesper Juul


Dato : 10-08-03 17:52

"E.G.C." <kaninen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3f367581$0$13178$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Jesper Juul" <nospam@deaster.dk> skrev i en meddelelse
> news:bh5p4d$av4$1@news.cybercity.dk...
> > "E.G.C." <kaninen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> > news:3f3662c2$0$13234$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> >
> > Har du lagt det op, for jeg kan ikke se det? Evt. mail billedet til
> mig.
> >
> >
> > --
> > Mvh
> > Jesper Juul
> >
> >
> Jeg har lagt det op. Det er delt, fordi det er stort, jeg har kaldt
> det: "støj på billede det rigtige prikker1. jpg" fordi jeg kom til at
> sende et der var alt for meget komprimere, det slettede jeg, derfor
> varede det lidt. Ellers se: http://home21.inet.tele.dk/egc

Damn fy for fasan, ja det må man sige det ser ikke godt ud, jeg har dog
ingen som anelse om hvad det kan være, men der var for ikke så længe siden
en herinde som havde lidt af det samme problem, jeg kan ikke lige huske hvad
det blev til, anyone?



--
Mvh
Jesper Juul





E.G.C. (10-08-2003)
Kommentar
Fra : E.G.C.


Dato : 10-08-03 18:05


> Damn fy for fasan, ja det må man sige det ser ikke godt ud, jeg har
dog
> ingen som anelse om hvad det kan være, men der var for ikke så længe
siden
> en herinde som havde lidt af det samme problem, jeg kan ikke lige
huske hvad
> det blev til, anyone?
>
>
>
> --
> Mvh
> Jesper Juul
>
>
>
Jeg tror jeg vil returnere det i morgen. For det kan jeg ikke leve med.
Jeg vil bytte til noget andet, fordi jeg såvidt jeg har kunnet læse mig
frem til, ikke kan undgå det med den 8x zoome og lang lukkertid, der er
ikke "støj reduktions" funktion i lige netop den Olympus. . En ekspdient
hos Bingo sagde til mig at det ikke kan være anderledes.Tak for din
interesse.

Hilsen Ronni


Claus Smith (10-08-2003)
Kommentar
Fra : Claus Smith


Dato : 10-08-03 15:01


Så ser vi vel snart lidt Canon skud på Fotokritik.dk eller hvad? *G*

Claus Smith - Pigefotografen

www.pigefotografen.dk



Jesper Juul (10-08-2003)
Kommentar
Fra : Jesper Juul


Dato : 10-08-03 15:11

"Claus Smith" <pigefotografen@pigefotografen.dk> skrev i en meddelelse
news:3f365083$0$19393$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
>
> Så ser vi vel snart lidt Canon skud på Fotokritik.dk eller hvad? *G*
>

Tsk, tsk der ligger allerede 3 testskud



--
Mvh
Jesper Juul



Sverre Stokke (10-08-2003)
Kommentar
Fra : Sverre Stokke


Dato : 10-08-03 14:57

"Tholo - www.tholofoto.dk" <Tholo@mail1.stofanet.dk> skriver:
>Att. Sverre : Den pris der står på hjemmeside er den nye pris, man skal jo
>ikke reklamere med en høj gammel pris når man laver en ny lavere pris.
OK, men den pris har de altså haft i hvert fald siden ultimo juni, hvor
jeg var inde på deres hjemmeside for første gang.
I øvrigt bruger jeg da også gabs - mest fordi den lokale foto-pusher gør
det

Hilsen Sverre.


Tholo - www.tholofot~ (11-08-2003)
Kommentar
Fra : Tholo - www.tholofot~


Dato : 11-08-03 08:30


"Sverre Stokke" <sverre@enterpol.dk> skrev i en meddelelse
news:fc.0073fb6b056469983b9aca00f6b508b4.56469c9@net.dialog.dk...

> OK, men den pris har de altså haft i hvert fald siden ultimo juni, hvor
> jeg var inde på deres hjemmeside for første gang.

Det passer nu ikke helt, for den hjemmeside blev opdateret for knap en uge
siden da de nye lavere priser blev sat i kraft.
--
Med venlig hilsen Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk
www.colourartphoto.no/index.html?cid=7&id=97
www.colourart.dk/nyheder/photokina/cap_international2002.htm



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408907
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste