Konvertering
Fra : Henrik Voss

Dato : 18-12-00 12:35

1. Vi arbeider i et meget specifiktt 3d program (på pc) som generer .ai
filer når den er ferdig med at render. P.t. har vi et bibliotek med 1700 .ai
filer som jeg gerne vil ha konvertert til Ill 8/9 .eps.

Graphic Converter kan ikke hjelpe meg, melder om feil når jeg åpner en av
..ai filene.

Ill 8 åbner filene men har ikke noen batch funktion til konvertering.

Ill 9 åbner også filene og har en batch funktion til konvertering, men er så
dum at når man vælger kildemappe og destinasjons mappe så gemmer den alle
filene ovenpå de
andre. Resultatet er at jeg ender med 1 fil i destinasjonsmappen. Scriptet
(eller "action")tager heller ikke hensyn til at jeg har valgt .eps som
format. Jeg nekter at klikke på rullemenyen 1700 ganger.

Noen som kan hjælpe?

2. Vi har Coreldraw i en gammel version til pc, en av medarbejderne vil
lave julekort til familien og vil gerne benytte cliparts som fulgte med
Corel. De vil han gjerne konvertere til Ill. format først.

Ill 8/9 forstår ikke hva .cdr filer er for noe. Graphic converter forstår
heller ikke hvad .cdr filer er for noe.

Gratis versionen av Corel til Mac åpner fint og kan konvertere til Ill .eps,
men kan bare åbne en fil av gangen. (Det er over 700 filer på 2 CD´er)
Finnes det en måte å scripte/batche seg ut av dette? Eller er eneste måten å
få tak i Corel fuld version?

Med venlig hilsen

Henrik

Fra : Niels J=?ISO-8859-1?~

Dato : 19-12-00 22:13

I artiklen <yFm%5.712$8z5.86889@news000.worldonline.dk> , "Henrik Voss"
<henrik@pallemunch.znet.dk> skrev:

> [...]
> (eller "action")tager heller ikke hensyn til at jeg har valgt .eps som
> format. Jeg nekter at klikke på rullemenyen 1700 ganger.

Du er sikker på at du kun har 1 fil i destinationsmappen og ikke 1700 ikoner
ovenpå hinanden? Virker det bedre hvis du kun har 10 eller 50 filer i
kildemappen?

> 2. Vi har Coreldraw i en gammel version til pc, en av medarbejderne vil
> lave julekort til familien og vil gerne benytte cliparts som fulgte med
> Corel. De vil han gjerne konvertere til Ill. format først.

Hvorfor ikke blot nøjes med at konvertere de cliparts som rent faktisk skal
bruges?