Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Underkategorier af dk.fritid.foto
Fra : Dennis H

Dato : 07-08-03 08:12

Jeg synes dk.fritid.foto dækker over et meget bredt område,

f.eks. analog, digital, video, fotokritik, medier, billedbehandling,
fremkaldelse.......

Er der andre som synes at man burde splitte dk.fritid.foto op i flere
kategorier?

I hvilke?

Hvordan for man det løst?

mvh /Dennis

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 07-08-03 08:49

>Er der andre som synes at man burde splitte dk.fritid.foto op i flere
>kategorier?

Jeg tror at der bliver meget lidt trafik i nogle af de opsplittede
grupper. Så jeg synes det er ok som det er nu (til mit forbrug som
aktiv skabslæser).

Mvh. Brian

Fra : Steffen

Dato : 08-08-03 12:25

Brian B. Christensen <not@for.public> wrote:

> Jeg tror at der bliver meget lidt trafik i nogle af de opsplittede
> grupper. Så jeg synes det er ok som det er nu (til mit forbrug som
> aktiv skabslæser).
>
> Mvh. Brian

Jeg er også mere nyder end yder i gruppen, og jeg synes at fordelingen
af indlæg er blevet meget harmonisk gennem de sidste måneder.
Tidligere var der en del beklagelser over, at der stort set kun var
indlæg om køb i udlandet, toldsatser osv.
Det er, efter min mening, tydeligt, at vi er kommet ind i sæsonen, hvor
vi går ud og bruger vort udstyr, viser resultatet frem og diskuterer
det.
Når det igen bliver mørkt og trist i vejret, begynder vi at krybe
indendørs og trøster os med brochurer og tekniske data og drømmer om,
hvad vi skal fotografere med når det hele lysner igen. Og så vil fokus i
indlægene ændre sig igen.
Samtidig synes jeg, at der gennem sommeren er blevet langt mellem de
sure opstød, og det gør det meget hyggeligt, at læse i gruppen.

mvh
steffen

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 08-08-03 12:32

Steffen <steff@post6.tele.dk> wrote:
> Det er, efter min mening, tydeligt, at vi er kommet ind i sæsonen, hvor
> vi går ud og bruger vort udstyr, viser resultatet frem og diskuterer
> det.

Enig, enig.

> Samtidig synes jeg, at der gennem sommeren er blevet langt mellem de
> sure opstød, og det gør det meget hyggeligt, at læse i gruppen.

De er flyttet over i dk.admin, i et par lange tråde ;)

--
Rune B. Broberg
Feel free to GPG-encrypt email sent to me. Keyid: 0x87CD3DBD

Fra : Jens Tønnesen

Dato : 07-08-03 11:29

"Dennis H" <@> skrev i dk.fritid.foto:

> [...]
>fremkaldelse.......

>Er der andre som synes at man burde splitte dk.fritid.foto op i flere

Tja, du stikker hånden lige ned i fremkaldervæsken med dette indlæg.

Opdeling af gruppen har været diskuteret siden daguerreotypiet blev
opfundet, og der har ikke kunnet skabes enighed om det blandt gruppens
brugere. Der findes også mange brugere, som IKKE ønsker en opdeling.

Faktisk ligger der i øjeblikket et forslag til mulig opdeling til
behandling i Styregruppen, der tager sig af oprette nyhedsgrupper i
dk-hierarkiet. Forslaget har været diskuteret i news:dk.admin hen over
sommeren efter lange tråde i news:dk.fritid.foto i forårsmånederne.

Det forslag, der er til behandling p.t., kan læses her:

Indlægget hedder '[OTD] v.2: Digital fototeknik
(dk.fritid.foto.digital[teknik])' og er fra den 22. juli 2003. Hvis du
henter indlæg i news:dk.admin fra den dato og frem, så vil du finde en
meget lang tråd, hvor opdeling af gruppen debatteres. Som sædvanlig på
usenet sker det i en pæn tone og med udvisning af respekt for andres
holdninger.

I forbindelse med debatten forsøgte jeg at lave en statistik over
fordeling af indlæg i news:dk.fritid.foto. Prøv at kigge på den, idet
den muligvis giver dig et billede af, hvordan en opdeling kunne ske:

Mit gæt - og jeg understreger, at det er et gæt - er, at Styregruppen
vælger IKKE at opdele gruppen på grundlag af det fremsendte forslag,
formodentlig under henvisning til, at det IKKE vil løse gruppens
aktuelle problemer (stort flow, mange indlæg om køb af digitalkamera)
samt at en afstemning for lidt over et år siden viste, at gruppen var
delt i næsten to lige store halvdele, når det kom til spørgsmålet om
opdeling. Men som sagt: Det er et gæt, og andres gæt kan være ligeså
godt som mit!

Hvis du ønsker at foreslå en ny undergruppe, så bør du læse
vejledningen på http://www.usenet.dk/otd/. Men ender det som nævnt med
at det nuværende forslag ikke går i gennem, så skal der nok gå en vis
tid, før et nyt forslag ser dagens lys.

>Hvordan for man det løst?

Følg med i news:dk.admin

--