Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
SD / MMC kort
Fra : Andersen

Dato : 05-08-03 22:11

Har lige fået set andet digicam som bruger SD / MMC kort.
Nu vil jeg gerne lige vide om forskellen på ovenstående
typer kort og om der her også er noget hastighed på kortene
som skal med i overvejelserne, nu hvor jeg skal ud og
"shoppe" kort. Tidligere brugte jeg CF og der lærte jeg at
der er skam forskel.

Fra : Peter Schrøder

Dato : 06-08-03 08:06

"Andersen" skrev...
> [...]
> som skal med i overvejelserne, nu hvor jeg skal ud og
> "shoppe" kort. Tidligere brugte jeg CF og der lærte jeg at

Umiddelbart skulle der ikke være forskel på
hastigheden på de enkelte kort. Skrivehastigheden
er på ca. 1,1MB/sec. Læsehastigheden 1,3 MB/sek.
Så det er altså ikke specielt hurtige kort.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Kim Skovsby

Dato : 07-08-03 21:36

Andersen <andersen@nospam.dk> skrev:
> [...]
>som skal med i overvejelserne, nu hvor jeg skal ud og
>"shoppe" kort. Tidligere brugte jeg CF og der lærte jeg at

Hej Andersen

Jo.. der er forskel på de to korttyper. MMC er tynder og ikke lige
så hurtige som SD kortene Så vidt jeg husker, benytter de nogle
andre kontakter end SD kortene og derved ikke samme hastighed til
foto som SD kortet.

Men ikke nok med det. Der er også forskel på hastigheden fra de
forskellige producenter. Og netop hastigheden af ramkortet kan
have stor betydning for stabiliteten af kameraet og derved
sikkerhed for at få billederne med hjem.

Desværre er det ikke noget du kan læse dig til ud fra hvad kortet
heder. Det eneste man kan gøre er at teste ramkortets hastighed.

Mvh.
Kim Skovsby
Fotograf
www.Kamerahuset.dk